FB e la goa!!..

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
Fan va sur man blir! Kollade upp en försäkring på Läns förs för en SV1000S, Jag har idag HUS.BIL.HEM. mm.. i det bolaget, så man TROR ju att det kan bli ett bättre pris om man placerar allt i ett!! Men icke sa nicke!! Tog kort i våras och är 34 år.. Jag var så UNG och MC:en var ju en VÄRSTING.. :mad: 39K vill dom ha för en helförsäkring.. :kocko :huvet Nu jagar jag nytt bolag!!

JörgenT skrev:
Fan va sur man blir! Kollade upp en försäkring på Läns förs för en SV1000S, Jag har idag HUS.BIL.HEM. mm.. i det bolaget, så man TROR ju att det kan bli ett bättre pris om man placerar allt i ett!! Men icke sa nicke!! Tog kort i våras och är 34 år.. Jag var så UNG och MC:en var ju en VÄRSTING.. :mad: 39K vill dom ha för en helförsäkring.. :kocko :huvet Nu jagar jag nytt bolag!!

Betalar knappt 11000:- för min VTR-Firestorm. 31år, kort sen i september o bor i lgh mitt i storstad...

Rena lotteriet... Ena gången 50"+ andra ggn 28"... Tredje gången?

Vet ej, har inte orkat ringa en vända till! Men det är ju skumt!

Testa igen, du kommer säkert få en annan premie! :kocko

JörgenT skrev:

Ring If! De är billiga på mitt monster trots att jag bara haft kortet ett år..

Försäkringsbolag... :kocko

Jag ringde runt när jag skulle försäkra min FZR 1000, 1989:a, på folksam frågade en dam/tjej: -Är det en glidarhoj?? jag svarade,:-Ja det kan man säga! Får till svar: -Jag tittar här, kan inte hitta den bland glidarna.

Nåja, min hoj blev billig att försäkra i Trygg-hansa, tyvärr så vi som nyss tagit körkort, eller de som är yngre endast ett alternativ, det är att införskaffa en äldre hoj för att få en riktigt billig försäkring, men fortfarande är det man försäkrar något av det värsta som överhuvudet taget går att köra effektsmässigt(107 kw orginaleffektsförsäkrad), varför skall det bli dyrare för att man har en nyare? Ok, stöldrisken, samt dyrare att laga/ersätta en ny hoj, samt att alla "klotande"ungdommar.

Jag kommer aldrig att köpa en hoj som det är hiskeliga pengar i försäkringspremier, tycker att vid 3000 kronor är smärtgränsen nådd, med tanke på att det trots allt är enbart en nöjesmaskin, då får jag väl vänta några år tills undommarna "övergett" hojtypen för något nyare så gemene man törs köpa o försäkra...

Kan man skruva lite själv...

...köp en äldre hoj.
Kört själv nyare ,äldre ,större, mindre, fulare, snyggare, det spelade ingen roll, bara det var kul. har haft mängder ,med hojar, oftast äldre sparat massor med pengar på låga försäkringspremier....

En 20 år gamal hoj, 1600:- helår hos ett visst bolag. krav, någotsånär originalskick.
GPZ 900 R, Vf750 F, nästa år gsx750 R....det går att köra fort på bana tom med dessa hojar.

Kör MotoMartin, 2800:-, helförsäkring helår....svårslaget med tanke på prestanda mot pengar.....betala 3000:- i månaden bara för att det står R1 på hojen...hahahahaha.......aldrig i livet.

tassen skrev:
...köp en äldre hoj.
betala 3000:- i månaden bara för att det står R1 på hojen...hahahahaha.......aldrig i livet.

Hoppas du mår bra av att idiotförklara alla som faktiskt inte bara vill åka bana med en hoj som det inte spelar någon roll vad det är, som har ett hojintrese som sträcker sig lite längre och som inte vill bli stående i happaranda med en Hyuonsong där solinoiden kastat in... Om Jag degar 2k i månaden för min retta eller vad det nu kommer bli så gör Jag det för Jag kommit fram till att det är värt det för det den hojen ger mig. Har du provkört en modern 1liters hoj? Ordentligt menar Jag..

Teo skrev:
Hoppas du mår bra av att idiotförklara alla som faktiskt inte bara vill åka bana med en hoj som det inte spelar någon roll vad det är, som har ett hojintrese som sträcker sig lite längre och som inte vill bli stående i happaranda med en Hyuonsong där solinoiden kastat in... Om Jag degar 2k i månaden för min retta eller vad det nu kommer bli så gör Jag det för Jag kommit fram till att det är värt det för det den hojen ger mig. Har du provkört en modern 1liters hoj? Ordentligt menar Jag..

oj vad putt man blir, om man tycker att det är värt det, då är det inget problem. men det gnälls mycket att det kostar. Ingen som har en aning om VARFÖR bolagen vill ha betalt?
Ett år med hojkort, å man blir förvånad att fb vill ta betalt för en hoj som kostar 100000: i inköp och fb vill försäkra sig om att f.tagaren tar det lugnt i början. det kostar att ligga på topp å då får man betala. ja , jag kan ta på mig att du tycker att jag idiot förklarar en del , fattar man inte bättre än så ...
Försäkringsbonus förtjänar man med skadefri tid inte med en massa dösnack....

tassen skrev:
oj vad putt man blir, om man tycker att det är värt det, då är det inget problem. men det gnälls mycket att det kostar. Ingen som har en aning om VARFÖR bolagen vill ha betalt?
Ett år med hojkort, å man blir förvånad att fb vill ta betalt för en hoj som kostar 100000: i inköp och fb vill försäkra sig om att f.tagaren tar det lugnt i början. det kostar att ligga på topp å då får man betala. ja , jag kan ta på mig att du tycker att jag idiot förklarar en del , fattar man inte bättre än så ...

förvisso, I och för sig har väl många nyligen tagit kortet, aldrig läst bike, allt om mc och precis för första gången loggat in på SH. Annars borde man veta premieläget i sverige i dag.
Jag (vi) som fattat och accepterat det har ju självklart tänkt tanken på att hitta något mer förmånligt, men vägt min (våran) krav på livskvallite´ VS det ekonomiska och kommit fram till det vi gjort.
Man får ju gå ner ganska mycket i volym, effekt, värde på hoj för att det ska vara någon drastisk sänkning av premien om man är ung, och kommer orosmoment som... skahelamaskinenskäraihoputangaranti och hardomkolvringarhemmatillhyongsong.

p.s. hur fan ska man få skadefri tid om man inte har råt att ha hoj?

tassen skrev:
oj vad putt man blir,det kostar att ligga på topp å då får man betala. ja , jag kan ta på mig att du tycker att jag idiot förklarar en del , fattar man inte bättre än så ...

Du har för mycket flugor på din hoj...! :banana

[.
Man får ju gå ner ganska mycket i volym, effekt, värde på hoj för att det ska vara någon drastisk sänkning av premien om man är ung, och kommer orosmoment som... skahelamaskinenskäraihoputangaranti och hardomkolvringarhemmatillhyongsong.
p.s. hur fan ska man få skadefri tid om man inte har råt att ha hoj?[/QUOTE]
Fint, lugnt o sansat. Börja med en beg lite effektsnålare och tyngre hoj..= låg premie...kör ett par år...bonusen byggs upp och erfarenheten ökar utan att man sitter på en kryssningsrobot som skenar vad man än hitar på.

Köper man en mc på firma, träder automatiskt marknadsföringslagen in och garantier på mc gäller.
Skär skiten ihop fast du skött om den...inte nöjd med den utlovade produkten, mm.. rätt att häva köpet och få pengar tillbaka. kommer inte ihåg exkt tids perspektiv men 3-6 mån beroende på produkt, ny eller beggad.

Mitt inlägg från början var inte alls mening att hoppa på någon, bara en allmän reflektion, synd att en del tar åt sig så hårt ....framför allty innan de tänkt till med mitt ironiska inlägg....sorry.

jag är ledsen för det inträffade....

bsajanne skrev:
Du har för mycket flugor på din hoj...! :banana

Jag kan inte rå för olyckorna.....dom bara flög på min hoj å så dog dom på plats.......

men stör det dig så mycket kan du alltid tvätta min MM, du får 300:- direkt svart i handen, inga kvitton eller sånt skit.....

tassen skrev:
Jag kan inte rå för olyckorna.....dom bara flög på min hoj å så dog dom på plats.......

men stör det dig så mycket kan du alltid tvätta min MM, du får 300:- direkt svart i handen, inga kvitton eller sånt skit.....

Ska jag vaxa den åxå? Vi får byta hoj på onsdag torsdag så får du tillbaka en skinande ren hoj. Flugfritt
:Bugar
Kvitton är till för garantier
:hihi

bsajanne skrev:
Ska jag vaxa den åxå? Vi får byta hoj på onsdag torsdag så får du tillbaka en skinande ren hoj. Flugfritt
:Bugar
Kvitton är till för garantier
:hihi

Jag är försäkrad för annans död också...vaxa gärna, 100:- extra för det får du.

Nu var det försäkringar det gällde.
Det lönar sig att kolla med alla FB innan man löser en försäkring, det varierar massor. Tydligen varierar det mellan dagarna, vem man pratar med mm tom på samma bolag, olika pris beroende på när man och vem man ringer.....hel flummigt beteende.

Tjena jag fick mitt mc kort i juni och funderade på att köpa en ny Honda 900 Hornet.Så jag började ringa runt till olika försäkringsbolag o den billigaste helförsäkringen fick jag hos if och den var på 120000 kr året.Så den var bara o glömma så köpte jag en ny bmw gs 650 och den kostar mig 1600 kr om året med helförsäkring hos if.För att bmw har något samarbete med if.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025