Fattar ni er elräkning?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag vet inte...men jag kan inte vara ensam....alltså elräkningen, är ju det mest opedagogiska helvete som finns, inte roligare att den blir högre för varje jävla månad...

Villaägare, vad betalar ni per månad i el, hushållsel alltså, ej inräknat uppvärmning?

Är 1837:- / månad normalt för hushållsel på villa, 2 personer? :va

Det är fan att ALLT skit ska höjas hela tiden! give me a break!

HönaPower skrev:
Jag vet inte...men jag kan inte vara ensam....alltså elräkningen, är ju det mest opedagogiska helvete som finns, inte roligare att den blir högre för varje jävla månad...

Villaägare, vad betalar ni per månad i el, hushållsel alltså, ej inräknat uppvärmning?

Är 1837:- / månad normalt för hushållsel på villa, 2 personer? :va

Det är fan att ALLT skit ska höjas hela tiden! give me a break!

Nej, som svar på rubriken. Förbrukningen säger mig inte mycket. Lyckligtvis bor jag i lägenhet och anser att elräkningarna än så länge inte utgör någon stor post. Däremot skulle jag nog fördjupa mig mer om jag bodde i en eluppvärmd villa eller ansåg att räkningen vore onormalt hög.

Efter att ha bråkat med elbolag om att de påstod att jag betalat för lite el i 7år..

så JA, jag kan läsa en elräkning..

Men många på kundtjänsterna till många elbolag kan ej läsa elräkningarna själva..
Ring och ge dig inte förrens de förklarat det för dig..
begär utredningar osv.. GE DIG INTE!
Jag kan tom räkna ut min elräkning numera med alla skumma avgifter...

De skulle ju förenkla elräkningen.. Men det verkar skjutas upp hela tiden..

Iceman1975... kan du berätta om det är värt det att välja EON som elleverantör? Är de så bra som de säger?

Jag betalade 3000kr under december, då ingår uppvärmning. Billigt med villa... :brynad

Iceman1975 skrev:
Efter att ha bråkat med elbolag om att de påstod att jag betalat för lite el i 7år..

så JA, jag kan läsa en elräkning..

Men många på kundtjänsterna till många elbolag kan ej läsa elräkningarna själva..
Ring och ge dig inte förrens de förklarat det för dig..
begär utredningar osv.. GE DIG INTE!
Jag kan tom räkna ut min elräkning numera med alla skumma avgifter...

De skulle ju förenkla elräkningen.. Men det verkar skjutas upp hela tiden..

Har du någon koll på vilka bolag som är billiga?

Dunderkatten: Köpt villa?

Vill gärna inte säga om nått bolag är bättre än det andra..
Kan få ovänner för mindre..
Men alla bolag är rävar.. :rolleyes:

Men det billigaste är inte alltid bäst som vi alla vet.. :huvet

Kollat runt och gemför...

Lycka till!

Thundercat skrev:
Jag betalade 3000kr under december, då ingår uppvärmning. Billigt med villa... :brynad

Ja, för en stor villa kan man lätt komma upp i en 30.000 kWh per år :brinnerup Även om det är en del slit, så lönar det sig att greja med egen ved (om man har skog) och elda. Jag håller på som bäst att mäta strömförbrukning i nya huset och de två stora eltjuvarna är elpatronen och elementet i garaget (måste ju ha lite plusgrader för hojarna) - elaggregatet till bastun icke att förglömma...

Får man bara bort uppvärmingen från räkningen, så sparar man rejält med tusenlappar.

Iceman1975 skrev:
Dunderkatten: Köpt villa?

Jajamensan, inflyttad sen december.

TomK skrev:
Ja, för en stor villa kan man lätt komma upp i en 30.000 kWh per år :brinnerup Även om det är en del slit, så lönar det sig att greja med egen ved (om man har skog) och elda. Jag håller på som bäst att mäta strömförbrukning i nya huset och de två stora eltjuvarna är elpatronen och elementet i garaget (måste ju ha lite plusgrader för hojarna) - elaggregatet till bastun icke att förglömma...

Får man bara bort uppvärmingen från räkningen, så sparar man rejält med tusenlappar.

Vi har direktel så det är svårt att få bort.

Men man kanske kan byta ut de gamla radiatorerna mot nya oljefyllda med elektronisk termostat. Någon som vet om det är lönsamt att investera i nya radiatorer?

HönaPower skrev:

!

Jag fattar bara att den ska betalas var3;e månad ! :hihi

Thundercat skrev:
Vi har direktel så det är svårt att få bort.

Men man kanske kan byta ut de gamla radiatorerna mot nya oljefyllda med elektronisk termostat. Någon som vet om det är lönsamt att investera i nya radiatorer?

I det långa loppet lönar det sig, men det är ju ett antal tusenlappar som ska ut. En snabbare lönsamhet får man av en modern luftvärmepump. Men de gäller att kolla upp verkningsgrad och typ av kylmedia, så man får grejer som fungerar bra.

Har ett radhus på 200kvm och el räkningarna har gått från 700.- (sommar) till 1800.- (när det va som kallast i vinter) då är det med uppvärmning...

*edit* 2 vuxna och en 10 månaders...

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa