Fastighetsägare, se hit!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Obs, se den här artikeln.
Det är viktigt att knarkarna och de kriminella fort kan få en ny lokal att knarka i! Därför är det viktigt att alla ställer upp nu och letar lokal. Kanske kan de bo i Stadshuet? De har ju en fin matsal i alla fall, kan man inte ta 100m2 av den?

Stadsmissionen lämnar Mariatorget
Under mötet, där socialtjänsten, polisen, landstinget och Stadsmissionen deltog, rådde en samsyn. Situationen kring Mariatorget har blivit ohållbar. För många vårdenheter för missbrukare har samlats inom samma kvarter.

- Det har uppstått en kritisk massa, som i sin tur öppnat en ny drogscen i Stockholm. Förra veckan tog polisen exempelvis två 19-åringar från Uppsala som köpte heroin, säger Ulf Kristersson.

- Under mötet landade vi tydligt i en enighet om att vi nu ska bryta upp den här kritiska massan.

Stadsmissionen är beredd att flytta sin dagverksamhet, så snart de hittar nya lokaler.

- Men det bygger på att de hittar någon plats i hela Stockholm där de känner sig välkomna.

- Det här är en stark maning till alla fastighetsägare att inte bara gilla Stadsmissionen i princip, utan att också kunna säga: "Här finns plats för er."

- Från stadens sida lovar vi att inte lämna någon i sticket om det skulle gå åt skogen. Då är vi snabba och löser problemen.

Lokalerna behöver inte vara så stora, 100 kvadratmeter kan räcka, enligt Kristersson. De ska ligga innanför tullarna eller vid knutpunkterna strax utanför.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=776720

Alltså, vilken verklighet lever folk i? Tror de att någon vill ha med sådana där att göra mer än att se dem på avstånd/tv?

Att någon fastighetsägare vore dum i huvudet nog att nappa finner jag otänkbart. Och om det nu är ett problem kan man ju undra varför de inte kan sälja knark i någon av stadens fastigheter.

Man blir förbannad. :mad:

Jag tror helt klart någon eller några, nappar på detta, det är ju trots allt 08'or vi snackar om :tungan ;)

Landstingshuset står nästan tomt som på ett par krakar i nåt rum som sitter och knäpper lite. När jag jobbade svart åt landstinget i mina unga år som flyttgubbe så fyllde vi ena flygeln med "sopor" dvs helt ok datorer som inte dög att skriva på för de statligt anställda. Tömmer man båda flyglarna på ca 250 kvm styck (vilka vi betalar fastighetsskatt för) så borde man få loss lite yta. Men inte för mycket bara för de 6-7 persen som sitter där måste ju ha sitt gods att jobba i, fattas bara. :mad:

AAh sparka ut alla sjuka på gatan. De är ju så äckliga.

Jag hoppas att alla campar utanför dig, jävla idiot.

AAh sparka ut alla sjuka på gatan. De är ju så äckliga.

Är narkomaner sjuka? I min, kanske något elitistiska värld, är dom svaga mentalt och fysiskt. Det är ingen sjukdom.

Den här tråden har potential.

Är narkomaner sjuka? I min, kanske något elitistiska värld, är dom svaga mentalt och fysiskt. Det är ingen sjukdom.

Den här tråden har potential.

Ja, jag anser absolut att narkomani och alkoholism är sjukdomar och bör behandlas där efter.
En svag självdiciplin leder till missbruk, det håller jag med dig om.
Men det är fortfarande en sjukdom.

Jämför med bulimi och anorexia, personer som har en sjuklig syn på mat likt narkomaner har på droger... Är de oxå bara svaga?

Jag jobbade i det där kvarteret för bara några månader sedan. Det är verkligen AP-många uteliggare/knarkare/utstötta/whatever i de krokarna. Hela tiden. Inte bara i och kring själva kvarteret Grimman märks det, utan även i närliggande butiker, banker, på parkbänkar, på bolaget etc.

Hela det där området är riktigt riktigt tragiskt. Var nere på banken en dag och skulle grejja lite. I kön fanns knarkare, nån tant som var helt borta med rullator, nån hjärnskadad tant i 40-årsåldern i rullstol tillsammans med sin vårdare och en äldre riktig "luffare". Han fick hjälp att fylla i blanketten och tog ut allt han hade på kontot (jag hörde hörde dialogen). Det var 200 nånting vill jag minnnas och gubben var glad, för han trodde bara han hade 100.- typ. Två av hans polare hade gått bort alldeles nyligen och han skulle på två begravningar inom kort så han behövde köpa lite fina kläder sa han.

Kvinnan med hjärnskadan försökte med ett krampaktigt leende säga nånting till mig, men jag förstod ingenting av vad hon sa, så hon upprepade frasen gång på gång och blev tillslut riktigt arg när jag gick och ställde mig i andra änden av lokalen. Vad skulle jag gjort?

Var deprimerad hela dagen efter den upplevelsen.

Det är precis som med invandrare. När man buntar ihop för många på samma plats blir det inte bra.

Ja, jag anser absolut att narkomani och alkoholism är sjukdomar och bör behandlas där efter.
En svag självdiciplin leder till missbruk, det håller jag med dig om.
Men det är fortfarande en sjukdom.

Jämför med bulimi och anorexia, personer som har en sjuklig syn på mat likt narkomaner har på droger... Är de oxå bara svaga?

Läs på, gör om, gör rätt, ät fett!:mad:

Alkoholism är ingen sjukdom utan en helt självförvållad åkomma där somliga visseligen har dragit et kortare strå genetiskt när det gäller att åka dit än andra men det är inte att jämföra med mentala åkommor som anorexi utan är abstinens för avsaknaden av ett ämne man lärt sin kropp leva med. Var gränsen mellan frisk och mentalt sjuk går kan vara svår att dra men detta är ett solklart fall.

Det är precis som med invandrare. När man buntar ihop för många på samma plats blir det inte bra.

för dåm där indvandrarna är kriminela och har håriga ben :realitycheck

Last edited:
Kvinnan med hjärnskadan försökte med ett krampaktigt leende säga nånting till mig, men jag förstod ingenting av vad hon sa, så hon upprepade frasen gång på gång och blev tillslut riktigt arg när jag gick och ställde mig i andra änden av lokalen. Vad skulle jag gjort?

Du skulle sagt att: här hjälper det inte att stå och mumla, ut och öka produktiviteten med dig

Men du verkar ju solidarisk av dig så varför tar inte du lite samhällsansvar istället för att sitta här och brösta dig i cyberrymden?

Last edited:
Med viss erfarenhet av missbruk, så kan jag bara påstå att det är en sjukdom.
Visserligen psykisk, men en sjukdom.
Har haft kontakt med flera riktigt justa personer som sköter sig halvårsvis, för att sedan ramla dit och supa/knarka bort hela tillvaron.

Nix. Hon hade en hjärnskada och satt i rullstol

Fast då var det ju faktiskt särdeles svenskt att gå och gömma sig bakom blanketterna.

Med viss erfarenhet av missbruk, så kan jag bara påstå att det är en sjukdom.
Visserligen psykisk, men en sjukdom.
Har haft kontakt med flera riktigt justa personer som sköter sig halvårsvis, för att sedan ramla dit och supa/knarka bort hela tillvaron.

Det här är ju en sådan där never ending dikussion, men man undrar ju varför man inte kan sjukskriva sig på grund av heroinmissbruk om det är som du säger.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...