Vaselek
Gudomlig sporthojare
Ja vad ska man säga?
Man blir ju inte direkt förvånad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4440167.ab
Man blir ju inte direkt förvånad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4440167.ab
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jävla sopa. Dock bra att veta att man inte är skyldig att uppge vem som kört bilen om det är "en nära anhörig"
nytt för mig. kanske kjecop kan bekräfta?
nytt för mig. kanske kjecop kan bekräfta?
Av egen erfarenhet vet jag att de kollar vem fordonen är registrerade på och stämmer då inte fotot från plåtpolisen så kollar de upp resterande personer som är skrivna på samma adress. Min sambo åkte dit i en kamera längs E4:an mellan Luleå och Piteå för några år sedan och då med löjliga 6km/h för fort.
De skickade aldrig någon förfrågan till mig som var registrerad ägare, svär fortfarande idag för att hon erkände då det hade varit kul att ha kvar fotot på "brottslingen". Det funkade då på så vis att hon skulle skriva på och samtidigt skicka åter fotot och det var ju såå dumt då det annars hade gått att göra en kul liten skylt av det fotot, typ "wanted" eller liknande![]()
Japp, vi har ingen angiverilag i sverige... så du behöver inte uppge vem som kört din bil.
då kan ju jag alltid säga att det var en nära anhörig som körde.
läggs fallet också ned då? eller är det bara i 'specialfall' som muppen det handlade om?
om bilden är så suddig att det inte går att identifiera dig som förare så kan de ju inte heller se om det är någon annan än du som kör, eftersom att de inte kan se vem som kör så kan du säga att det är en anhörig och de kan inte motbevisa detta.
Då kan de som är tvillingar alltid komma undan med andra ord? Polis och åklagare kan ju inte bevisa att det var just tvilling B som körde, då det lika gärna kunde varit tvilling A.![]()
ok! och då har de inget 'case' längre..?
Du är inte skyldig att ange en nära anhörig, förälder,syskon etc. Då har du rätt att tiga men det har du inte om det gäller tex en polare.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |