Fartkamerornas fader åkte dit.. åtalet läggs ner.

Jävla sopa. Dock bra att veta att man inte är skyldig att uppge vem som kört bilen om det är "en nära anhörig"

Skrämmande, men det är som vanligt - men det är lite som kommunism, man delar lika tills det drabbar en själv negativt...detta är bara ännu ett bevis på att människan är sig själv närmast.

/J

"Inte fullt så dum"?? Nej, men senil då eller?:va Hypokritgubbe.

Av egen erfarenhet vet jag att de kollar vem fordonen är registrerade på och stämmer då inte fotot från plåtpolisen så kollar de upp resterande personer som är skrivna på samma adress. Min sambo åkte dit i en kamera längs E4:an mellan Luleå och Piteå för några år sedan och då med löjliga 6km/h för fort.

De skickade aldrig någon förfrågan till mig som var registrerad ägare, svär fortfarande idag för att hon erkände då det hade varit kul att ha kvar fotot på "brottslingen". Det funkade då på så vis att hon skulle skriva på och samtidigt skicka åter fotot och det var ju såå dumt då det annars hade gått att göra en kul liten skylt av det fotot, typ "wanted" eller liknande:rofl

Av egen erfarenhet vet jag att de kollar vem fordonen är registrerade på och stämmer då inte fotot från plåtpolisen så kollar de upp resterande personer som är skrivna på samma adress. Min sambo åkte dit i en kamera längs E4:an mellan Luleå och Piteå för några år sedan och då med löjliga 6km/h för fort.

De skickade aldrig någon förfrågan till mig som var registrerad ägare, svär fortfarande idag för att hon erkände då det hade varit kul att ha kvar fotot på "brottslingen". Det funkade då på så vis att hon skulle skriva på och samtidigt skicka åter fotot och det var ju såå dumt då det annars hade gått att göra en kul liten skylt av det fotot, typ "wanted" eller liknande:rofl

Inte nog med att de kollar boende på samma adress. De kollar även nära släktingar :brinnerup
Exakt vad "nära" betyder vet jag inte men jag fick brevet direkt hem till mig när jag kört morsans bil.

Japp, vi har ingen angiverilag i sverige... så du behöver inte uppge vem som kört din bil.

då kan ju jag alltid säga att det var en nära anhörig som körde.

läggs fallet också ned då? eller är det bara i 'specialfall' som muppen det handlade om?

då kan ju jag alltid säga att det var en nära anhörig som körde.

läggs fallet också ned då? eller är det bara i 'specialfall' som muppen det handlade om?

om bilden är så suddig att det inte går att identifiera dig som förare så kan de ju inte heller se om det är någon annan än du som kör, eftersom att de inte kan se vem som kör så kan du säga att det är en anhörig och de kan inte motbevisa detta.

om bilden är så suddig att det inte går att identifiera dig som förare så kan de ju inte heller se om det är någon annan än du som kör, eftersom att de inte kan se vem som kör så kan du säga att det är en anhörig och de kan inte motbevisa detta.

ok! och då har de inget 'case' längre..?

Då kan de som är tvillingar alltid komma undan med andra ord? Polis och åklagare kan ju inte bevisa att det var just tvilling B som körde, då det lika gärna kunde varit tvilling A. :)

Vad är problemet?
Skulle ni sätta dit er fru/barn i denna situation?

Det är väl ändå mer störande att poliser många gånger slipper bot eftersom det är kollegan som står med lasern?

Är fotot på minsta sätt svårt att tyda så läggs det ner. Solskyddet, tomtemask, suddig bild, handen över munnen, osv. Det är ju okej tills dom får igenom ägaransvar, och det är nog inte långt borta. Jag kan ju inte ansvara om jag lånar ut bilen och föraren kör för fort, men här i vårat lilla land är det typiskt en sådan grej som man med största säkerhet kommer få. Det är med andra ord omöjligt att sälja en bil snart.

Du är inte skyldig att ange en nära anhörig, förälder,syskon etc. Då har du rätt att tiga men det har du inte om det gäller tex en polare.

Skitsnack. Du anger inte någon då du ej kan få några påföljder av att neka/påstå att du ej vet vem som körde. Åtminstone om jag får tro trafikpolisen själv för drygt 2 år sedan.

I Eskilstuna fanns det en jävligt nitisk snut som dessutom fick knulla allt för sällan. Han bötfällde sin egen fru i en hastighetskontroll, enligt sägen så var det för löjliga 7km/h. Inte ens när han kollegor på plats avrådde honom så lyssnade han :näsblod
Jag tror inte han fick knulla mer efter det...
*Vad det har med historien att göra vet jag inte men sensmoralen är: Tjejer, se till att tillfredsställa era män!*

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT