Fartkameravarning via GPS i mobilen?

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
I bilen kör jag med en TomTom. Funkar bra. Funkar TomTom appen till iPhone lika bra med fartkameror?

Finns det även till Android?

Sitter i valet och kvalet att byta bort min iPhone 3G, och kameravarningen för hojåka har stor påverkan på beslutet.

Kanske ska klargöra att de fotar bakifrån här i NL :(

Navigon i min iPhone varnar för kameror, har inte kört jättemycke men från Göteborg i söndags funkade det bra :-)

Tycker nog TomTom till iPhone har lirat helt okej med fartkameravarningarna.

Det som är, är väl att iPhone (upplever iaf jag) har dålig gps-mottagning så rätt som det är så tappar den signalen. Ska faktiskt själv testa att köpa TomTom Carkit och se om det hjälper nått.

Dels är det schysst med handsfree men även förstärkningen i gps-signalen kan nog göra susen.

Alla köpes GPS program jag har provat till Android har fartkameravarning, men sedan finns ju även Trapster gratis, som i princip bara är fartkameravarning.

Navigon i min iPhone varnar för kameror, har inte kört jättemycke men från Göteborg i söndags funkade det bra :-)

Gör den det automatiskt?
(Kan vara så att jag har missat att den varnat alt. inte kört förbi någon kamera med GPSen igång.)

Gör den det automatiskt?
(Kan vara så att jag har missat att den varnat alt. inte kört förbi någon kamera med GPSen igång.)

Man måste nog slå på det manuellt, så har det varit i flertalet GPS'er och GPS program till telefonen jag har provat.

Trapster kanske finns till iPhone också, om det bara är fartkamera varning i bakgrunden man vill ha, det kan ju kännas lite fånigt att åka omkring med GPS igång hela tiden.

Hittade trapster till iPhonen. Måste jag provköra senare.

Tack för hjälpen!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...