Farmor

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Min älskade farmor som dog i onsdags, 93 år gammal. Jag är verkligen ledsen för att vi inte hade sån kontakt som vi borde de senaste åren.
Det var alltså farmór som var mitt stora stöd i livet. När jag köpte min första motorcykel var alla upprörda utom farmor. Jag fick förvara den i stallet, det var inga bekymmer alls, trots att morsan med flera höll på och ylade om att jag måste sälja den. Samma sak med alla underliga bilaffärer jag hållit på med, farmor var med på det.
Jaja, kanske inte helt mc-relaterat men jag är helt säker på att ni som läser här har förståelse för vad jag skriver.
Jag saknar min farmor....

En person som ställer upp för en och stöttar, vare sig det är Farmor, Mamma, Pappa, Syskon eller en Kompis är ALLTID värd att komma ihåg på ett lite mer speciellt sätt. För vad skulle vi gjort utan dessa nyckelpersoner i våra liv? Förmodligen levt vidare, men utan den extra hjälpen. Den hjälp som kan ha bidragit till att många saker har klaffat istället för vittrats sönder och försvunnit.

Ge din Farmor en plats i ditt hjärta, så kommer hon att finnas med dig för alltid. :)

Farmor, vila i frid!

Jag tänker inte försöka skriva nåt som tröstar, för jag vet själv att inget nån säger gör det lättare.

Men jag beklagar verkligen, vet alltför väl hur du känner dig.

:(

vet hur de känns har samma upplevelse med min morfar tänk på de goda o ta åt dig de härliga som fanns hon finns alltid med dig

Ber att få tacka för stödet! Det värmer verkligen!
Men, tänkte komma med senaste uppdateringen. I förra utgåvan av farmors testamente var det jag som fick rubbet. Visst. Har fått en utgåva 2 av advokaten på begravningsbyrån, som faktiskt glädjer mig en hel del. En av de nya posterna är 5000 spänn till personalen på äldrevården "att göra nåt kul för"! Visst är det lite ball!
Tycker det är helt lysande att man tänker på totalbilden rörande sin omgivning! Hoppas dom kör ett grillparty med öl för pengarna. Tror det är vad jag vill ha när den dagen är kommen.
(Är inte helt säker på hur mycket folk det rör sig om, dvs hur långt pengarna räcker. Kan i princip tänka mig att slanta av några spänn till dom bara jag vet att det blir lyckat.)

Själv förlorat både Farmor och Farfar under 2000 talet och saknar dem båda mkt.

Farmor var alltid den som stöttade mig när det gällde allt i min ungdom, det långa håret, punk perioden med moikanen, hardcore tiden med dreads :) hon la även av den skönaste kommentaren jag någonsin har hört. Före en resa med finlandsfärjan frågade farfar mig och mina 5 kompisar om vi inte skulle ha några tjejer med oss varpå farmor slog honom på axeln och sa -Man tar väl inte med sig mat när man ska ut och äta! :D ser henne framför mig och garvar än idag. Farfar tog igen lite respekt genom att bränna 3 rödljus påväg till färjan för att vi skulle hinna :)

Tänk på det lyckliga du fick uppleva med henne och inte det tråkiga, dom vet att man älskar dom fast man inte har tid att hälsa på allt för ofta.

Långfredagen förra året dog min pappa, och mitt i alla sorg skrev jag en tråd om det här, och allt stöd jag fick skapade lite ljus i mitt mörker :tummenupp Så jag förstår dig verkligen, både din sorg, och att du lägger ut tråden här! Som JKay skrev, alla som har betytt mycket i våra liv är värda att minnas och hedras. Vi är alla ett resultat av vår historia, och du kommer alltid att bära med dig en bit av din farmor tack vare det :)

Må hon vila i frid!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...