Farlig rondell i uppsala ...

Rondell

:confused: OK det va som *** :rodnar :rodnar hade ingen aning....

Last edited:
Ugluk skrev:
Det var motorcyklistens fel. Spara på krutet.

Japp!! stämmer bra... tydligen har dom införskaffat nya rondell-regler pga. EU. Ska ju tydligen vara lika i alla EU-länder.

Tycker dock att det är helt sjukt att man får ligga i ytterfil å snurra runt hur många varv man vill.

Är oxå konstigt att regelbytet inte nått ut riktigt till alla fordonsförare. Jag visste inte om denna regel varken när jag tog TAXI-kortet för ett år sen eller MC-kortet nu i sommar. informationsmiss från vägverket tydligen :skrämd

Alla rondeller är farliga egentligen med tanke på folks begränsade sätt att tillämpa allmänt folkvett i dem. Har själv hållit på att bli ett andra släp åt en lastbil som helt sonika bara körde ut rakt framför mig när jag kom där med skapligt nerlägg. :mad:

När en rondell närmar sig skall man tänka på den där trudilutten härligt härligt, men farligt farligt, samt alltid förvänta sig det värsta från sina medtrafikanter. Är det trafik runt omkring en så gör man bäst i att ta det extremt försiktigt. :mattias

Ja det var nära, men filmen är från förra veckan... :rolleyes:

mibe04 :whip

när kom den regeln?

Enda regeln jag har hört talas om är att man ska behandla rondellen som en "egen väg" alltså blinka när du ska ut från den. Men ni får gärna förklara nya regeln för mig genom att jag kommer ner & ska köra lite bil nästa helg :o (frågan är ju om man ens vågar det när man ser hur SAAB:arna kör där nere). :fakta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman