Farbror Blå!!

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Farbror Blå står och skjuter laser i korsningen
vid Amiralsgatan/Östra Farmvägen i höjd med Sorgenfri..
De står förmodligen på lite andra platser runt om i stan.

Själv är jag numera 2800:- fattigare :huvet

Vilken otur stackare.

Tack för tipset, gäller hålla lätt på gazzen i malmö idag då.. fast min jeep gör 0-100 på en kvart så brukar vara lugnt :D mc vilar idag ...

Vilken otur stackare.

Tack för tipset, gäller hålla lätt på gazzen i malmö idag då.. fast min jeep gör 0-100 på en kvart så brukar vara lugnt :D mc vilar idag ...

Trodde inte att våran Dodge var särskilt kvick den heller men jag hade tydligen fel. Men det låg en kvinna och snigelkörde framför så jag bestämde mig för att köra om (70väg) men medan jag kör om och närmar mig rödljusen blir det 50 och då låg jag i 66km/h. Fanns ju inte så mycket jag kunde göra... Surt i alla fall.

Så kör lugnt i stan!
Själv ska jag nog ta cykeln lite oftare :gnissla

Last edited:
Trodde inte att våran Dodge var särskilt kvick den heller men jag hade tydligen fel. Men det låg en kvinna och snigelkörde framför så jag bestämde mig för att köra om (70väg) men medan jag kör om och närmar mig rödljusen blir det 50 och då låg jag i 66km/h. Fanns ju inte så mycket jag kunde göra... Surt i alla fall.

Så kör lugnt i stan!
Själv ska jag nog ta cykeln lite oftare :gnissla

Tråkigt, jag kan bara informera dig att 50 börjar redan innan ljuset i höjd med rosengård, precis efter viadukten så att du har kört för snabbt en bra bit. Dom stog där igår med!!!

Du ska vara glad att du inte gjorde samma sak som jag och gasade ut ettan på hojen, det blev 96 på 50väg, 2000 i böter och 2 månaders indragning, hände i början av juni 3 år sen!!!

Fiii faaan... o jag som kört omkring i och kring M-ö idag på ett något omdömeslöst sätt :skrämd :D

Info...se Upp....

Från den 1 oktober 2006 är böterna
för fortkörning enligt medan.

FORTKÖRNING HASTIGHETSBEGRÄNSNING

50 km / tim eller lägre högre än 50 km / tim

1-10 km för fort 2000 kr i böter 1500 kr i böter

11-15 km för fort 2400 kr i böter 2000 kr i böter

16-20 km för fort 2800 kr i böter 2400 kr i böter

21-25 km för fort 3200 kr i böter 2800 kr i böter

31-35 km för fort 3600 kr i böter 3200 kr i böter

36-40 km för fort 4000 kr i böter 3600 kr i böter

41-50 km för fort till åklagare 4000 kr i böter

Över 51 km för fort till Åklagere 4000 kr i böter

ENEMY OF THE RIDER

:rolleyes: :huvet :mad: :va :arsele

Bifogat

• kamera2.jpg
    kamera2.jpg
    9.1 KB · Visningar: 31
  • 11.jpg
    11.jpg
    1.8 KB · Visningar: 367
  • 12.jpg
    12.jpg
    2.3 KB · Visningar: 364
Last edited:
Skall sälja bilen så man slipper oroa sig för sånt där. *host*

Skall sälja bilen så man slipper oroa sig för sånt där. *host*

Personligen kommer jag nog inte köra med bilen på ett tag eftersom jag alltid tycks bli tagen (hände för två veckor sedan). Så numera blir det till att cykla inom stan. Hojen kommer jag ju givetvis att köra som vanligt :)

Gällande tagen.nu så hade det hjälpt mig föga i detta fallet
"Avtalet täcker endast hastighetsöverträdelser 1-30km/h på gällande svenska 70-120 vägar"
Men visst, det kan ju rädda en andra gånger..

T509: Hehe, jag körde faktiskt inte för fort på den sträckan eftersom jag körde efter en kvinna som sniglade fram. Det var inte förän jag bestämde mig för att köra om henne som jag körde för fort. Finns ju inte mycket annat att göra än att stå sitt kast. Surt är det i alla fall.

Över 51 km för fort till Åklagere 4000 kr i böter
:rolleyes: :huvet :mad: :va :arsele

mmm det var bättre förr !

åkte dit 1999 för fortkörning dom slutade "skjuta" på mig när jag låg på ca 160 på 90 väg.

Konsekvenserna blev.

Inget kort 6 månader och 1600 kr i böter

(lite tur hade man för jag fick dagsböter men vad dom inte tänkte på var att jag pluggade då :arsele dvs nästan ingen inkomst därvav dom låga 1600 :D )

Hehe, jag körde faktiskt inte för fort på den sträckan eftersom jag körde efter en kvinna som sniglade fram. Det var inte förän jag bestämde mig för att köra om henne som jag körde för fort. Finns ju inte mycket annat att göra än att stå sitt kast. Surt är det i alla fall.

Du menar hon höll hastigheten... :D

Lätt hänt att köra för fort därute.

...Gällande tagen.nu så hade det hjälpt mig föga i detta fallet
"Avtalet täcker endast hastighetsöverträdelser 1-30km/h på gällande svenska 70-120 vägar"

Hade själv försäkringen förra året - mest för prylpoängen :D ...men har för mig det endast gällde 1-20km/h över :va
Oavsett, så gäller fortfarande prylpoängen! Så det blir till att teckna nytt (även om man aldrig, ens med bil, klarar futtiga 20 över) - konstigt att de inte påminner :mad:

Du menar hon höll hastigheten... :D

Lätt hänt att köra för fort därute.

Hehe, nja... hon körde nog faktiskt lite under hastighetsbegränsningen.
Jag brukar inte köra särskilt fort med bilen eftersom den drar så mycket bensin. Men visst, hon körde ju mer lagligt än vad jag gjorde... :rolleyes:

Hade själv försäkringen förra året - mest för prylpoängen :D ...men har för mig det endast gällde 1-20km/h över :va
Oavsett, så gäller fortfarande prylpoängen! Så det blir till att teckna nytt (även om man aldrig, ens med bil, klarar futtiga 20 över) - konstigt att de inte påminner :mad:

Prylpoäng? Kanske kan vara värt att skaffa sig lite i så fall...
Någon mer böter har jag ju inte direkt råd med i nuläget :näsblod

Last edited:
Hehe, nja... hon körde nog faktiskt lite under hastighetsbegränsningen.
Jag brukar inte köra särskilt fort med bilen eftersom den drar så mycket bensin. Men visst, hon körde ju mer lagligt än vad jag gjorde... :rolleyes:
Jag tror det är licensen som gör att du inte kan hålla hastigheten :tungan

De e ju där dom ALLTID står om de e nåt... den J**la vägen alltså! Ingen håller 50 där, o det vet fabror blå om...
F*n va drygt LayDeeOmega... de var ju ett bakdäck där.. sicka svål!
Men nu så vet du det iaf!" alltid nåt:)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...