Fantastiska stillbilder tagna från motorcykel

Ja, det där var minsann fotografering i den högre skolan. Har själv åkt längs flera av de där vägarna mellan Yosemite och Lake Tahoe och jag garanterar att det är en mycket angemän åktur även i en Toyota Corolla... ;)

Fotografen i tråden använder tydligen en Canon 5D. Här är en bild på honom in action.

attachment.php

WOW! Det var fan dom härligaste bilderna jag sett på länge och garanterat dom finaste vägarna jag nånsin sett :banana

Sitter och har gåshud. Jäklarns vad fint moder natur är ibland!
En av bilderna när dem åker en högersväng genom skogarna och solen bryter
igenom en bit fram är fasiken episk! Skitfina bilder!

Vilka fina bilder. å vilken skön väg.

Grymt härliga bilder!
Blir ju inte mindre sugen på att dra på hojsemester i staterna nu. Nån som vet hur smidigt/billigt det är att hyra hoj där? Finns möjligheten att köra från punkt A till punkt B och lämna hojen där? (Som med släp i Sverige.)

Vilken natur på en del bilder! Väldigt imponerande fotografering.

Vägar som tagna från en bana, otroligt vacker natur, knappt någon (?) trafik och trevligt sällskap. Inte alls avundsjuk....:huvet
Imponerande bilder! :tummenupp

har suttit nu i nästan 2h o kollat på bilderna, otroliga vattenfall och miljöbilder. Naturen är slående vacker.

Jag väntar på att min utrustning ska komma från fc-moto och sedan ska jag ta ut hojen o köra.

Ja ä int bitter ne. :näsblod

Blir ju inte mindre sugen på att dra på hojsemester i staterna nu. Nån som vet hur smidigt/billigt det är att hyra hoj där? Finns möjligheten att köra från punkt A till punkt B och lämna hojen där? (Som med släp i Sverige.)

Den möjligheten erbjuder vissa uthyrare men då får man ofta betala en extra "envägsavgift".

Alla som åkt den vägen kan nog rekommendera Highway 1 till den som vill ta en liten hojtur i Kallafånien. Det är vägen som går längs hela Amerikas västra kust och den räknas av många som en av världens vackraste vägar. Det finns värre saker i livet än att ta en liten tur från San Francisco ner till Los Angeles längs 70 mil slingrande väg där du har bergväggen på ena sidan och Stilla Havet på den andra... :D

big-sur-highway-1-by-motorcycleclassicsdotcom.jpg

När man ser sådana bilder så inser man hur tortfig natur vi har här hemma.

Många av bilderna han tagit är kring Lake Tahoe. När jag bodde i Silicon Valley så var det flera yankare som sa att "ni skulle bara se hur vackert det är uppe vid Lake Tahoe!". Vi satte oss således i bilen och körde dit för att syna påståendet. Första tanken hos såväl mig som min svenska passagerare när vi väl såg sjön var:

"Nämen! Det ser ju likadant ut som hemma i Norrland!" :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT