Fan vad arg man blir

Masonit skrev:
Verkar ju inte ha något samvete alls de där idioterna.

....Att förövarna gör allt de kan för att hålla sig från buren kanske inte är så svårt att förstå men däremot blir jag redigt förbannad på deras kompisar som bevittnade allt och som, plötsligt och lägligt nog, börjat glömma bort saker...
:mad:

BlueNinJa skrev:
fyfan alltså, kan ingen barautrota slöddret? :huvet :mad:

...Precis! Är så förbannat less på moppefuckon och sena 80:talister som saknar allt vett och förnuft(med några få undantag) så det är verkligen på tiden att någon tar tag i saken! :7peta

NaaaaKcsKååååt!!!

Hur kan man applådera och jubla som åhörare när offrets föräldrar sitter där? Det är fan bland det äckligaste. Det är för övrigt imponernade att höra föräldrarnas reaktion, "vi litar på att tingsrätten gjort en riktig bedömning". Storsint måste jag säga.

Markus skrev:
Hur kan man applådera och jubla som åhörare när offrets föräldrar sitter där? Det är fan bland det äckligaste. Det är för övrigt imponernade att höra föräldrarnas reaktion, "vi litar på att tingsrätten gjort en riktig bedömning". Storsint måste jag säga.

mm.. förbannad brist på respekt iaf...

Såg föräldrarna på tv i morse... Lider med dem. Men de skulle kunna illustrera begreppet "storsinthet" och "ödmjukhet" i vilket uppslagsverk som helst.

Chris Ash skrev:
Det känns förjävligt att just såna människor drabbas.

Verkligen. Det är ett riktigt djävla skit att bra folk ska råka illa ut. Blev lika illa berörd den gången Ronny Landin misshandlades till döds i min "hemby", när han försökte ingrippa och hindra en gängmisshandel som utfördes av ett gäng skinnskallar...

....Oprovocerad misshandel, gängmisshandel eller misshandel av en liggande borde ALLTID, per definition klassas som grov misshandel och ge straff som ligger högst på straffskalan... Ovillkorligen..

Markus skrev:
Det tar sig.
Däremot tycker jag det är jäkla konstigt att ni börjat rangordna vilka offer som är hemskast att man sparkar ihjäl...

Konstigt? "Närhetsprincipen" påverkar ju alltid hur folk reagerar. Folk blir mer upprörda när saker drabbar någon man kan relatera till. Man blir mer förbannad när grannens bil blir stulen än när någon okänd tysk blir av med den.

Och "rangordningen" som yppats nu har ju snarare baserats på att det varit en person som försökt göra något bra som råkat illa ut. Om två gäng fotbollshulliganer drabbar samman så att någon dödas är det givetvis synd om personen och hans familj men det kommer aldrig beröra lika mycket som när någon med civilkurage mördas av den enkla anledning att han försöker förhindra någon som gör fel...

Det är lite som nämnts tidigare då poliser dödas i tjänst... Självklart är inte deras liv värda mer än någon annans men det är ju dessutom ett angrepp på mer än bara honom/henne som person.....

.....så att ironisera över "rangordningen" känns lite billigt!

korvgubbe skrev:
.....så att ironisera över "rangordningen" känns lite billigt!

Du skrev att de var ödmjuka och storsinta, Chris Ash svarade då att det känns förjävligt att just sådana människor drabbades. Du svarade om Patrik Sjöberg eller vad han nu hette som blivit mördad.
Dig kan jag ha missförstått, förmodligen inte Chris Ash då han svarade direkt på inlägget om föräldrarna.
Precis som om någon förälder som är bitter som fan och hatisk skulle förtjäna mindre medlidande.
Så tolkade jag det, det kan ju ha varit fel.

Markus skrev:
Så tolkade jag det, det kan ju ha varit fel.

Jag svarade angående offret... Det stör mig mer och påverkar mig mer när någon dödas för att han försöker göra något rätt än när någon dödas på grund av att han gör något satyg...

Däremot ska domstolarnas bedömning alltid vara densamma. Beviskraven ska vara densamma. Påföljderna desamma.

korvgubbe skrev:
Det stör mig mer och påverkar mig mer när någon dödas för att han försöker göra något rätt än när någon dödas på grund av att han gör något satyg...

Agree.
Två saker har vi alla lärt oss av detta:
1. säg inte till om någonting så länge du inte känner dig väldigt fysiskt jämnbördig eller överlägsen.
2. Om du skiter i (1) och någon bestämmer sig för att sparka av ditt huvud så är det inte alls säkert att någon döms, pga paragrafrytteri.

Markus skrev:
Agree.
Två saker har vi alla lärt oss av detta:
1. säg inte till om någonting så länge du inte känner dig väldigt fysiskt jämnbördig eller överlägsen.
2. Om du skiter i (1) och någon bestämmer sig för att sparka av ditt huvud så är det inte alls säkert att någon döms på grund av att flera vittnen kan hålla förövarna om ryggen och drabbas av tillfällig minnesförlust.

Jepp! ..precis vad vi verkar få lära oss..

från djupet av mitt hjärta...jag skänker en tanke av medlidande till marcus
föräldrar...rent ut sagt förjävligt....fy faan vilka fegisar,nollor,svin,
etc etc listan kan göras lång...och jag hoppas inte få mothugg av nån
förståsigpåare om rättsväsende etc...man jublar å applåderar bara inte..
R.I.P

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back