Fan, är klyven i fråga om 625 Vs. 660

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Vet inte vilken man ska inhandla. På beg. marknaden så är det ju 660 som styr men om man sedan frågar folk så säger de som åker 660 att det är den enda, de som åker 625 säger sin modell å sedan har vi de som åker 525:mad:
Det enda som skulle hålla mig tillbaka ang. 660 är ju det eviga tjatet av kick..
Annars kan jag inte tänka mig något mer.
Så gott folk, upp med era tankar och kom med lite matnyttiga infallsvinklar.:tummenupp

jobbigt att kicka? ja i början men när man kan tekniken sedan så startar den oftast på 1 kicken :)

Tror inte du blir besviken om du väljer en 625a skiljer ju inte så speciellt mycket i effekt..

Kickandet däremot är inget jag tycker du ska vara rädd för.. haft min i några veckor nu och var också lite nervös i början.. men det är bus lätt!! :tummenupp

har en 660-04 pm:a för info.
mycket lättstartad.
Glöm det där med kicken, det är busenkelt att starta dom, hade en kompis här i igår som provade den med gips på höger dojan och han fick igång den på första. se det så istället att den väger mindre!!!

Tycker du det är kul att åka buss.. köp någon av de ovanstående, annars 525

Och vill du ha en smidig hoj,fast med motor så köper du en Husaberg 650 istället för 525.

skit i vad alla säger...... köp en som du slipper serva för ofta....
skillnad mellan 660-625.... du märker ingen (om du inte heter ROSSI och skall tävla, där minsta gram är avgörande)
faan, att slita upp 50 kg eller 52 kg?....... spela roll vad framdelen på hojen väger.... ytterst lite mer vrid i 660.... men återigen..... du kommer ha kul med båda......
hade en 520 innan min 660..... servade oftare.... det är allt..... har precis lika roligt nu......

köp en du tycker är snygg och har bra serviceintervaller, skit i resten.

Hade jag kört bana hade jag köpt 525 eller husa 650, skulle jag bara kört väg så hade det blivit en 625a och sen om nån tjatat om vikten hade jag skitit innan jag dratt ut och kört!

Busaberg skrev:
2466927 Och vill du ha en smidig hoj,fast med motor så köper du en Husaberg 650 istället för 525.

Om du vill kunna köra jätte-snabbt jätte-kort ska du ha en husa. :arsele

lånar tråden lite....

Är lite sugen på 625:a med men är helt tappad bakom vagnen vad de gäller skillnader mellan olika hojjar.
De är elstart på 625 va? därtill tändninglås? :va

De ligger ju på negativa sidan för 660:ins del...

men som sagt väldigt klyven, kanske en 640....:)

lånar oxå tråden lite för att fråga vilka motarder som är "strypta" på pappret? :va

mini-knutten skrev:
2469467 lånar oxå tråden lite för att fråga vilka motarder som är "strypta" på pappret? :va

ialla fall ktm 660 625, husa har väl alla sina på 9kw :yoparty

Mortis skrev:
2469748 *mohahahahahahahaha
Väntar på att släggan ska komma då yxan är kastad:yoparty

Nää tvärt om!! blir ju sjuka premier på dom hojjarna!! önskar ktm va lika snälla mot sina ägare!! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back