Falkenberg 9/7... Nästa år så j...la ska det åkas!!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Var på falkenberg i onsdags å svarvade lite för första gången i år
3:e totalt, med nya knarren Rettan.
Fint väder va det oxå. Fina rennsport RS1 hade jag på me.
Oj va roligt jag ska ha..
Förra året körde jag två gånger med min gamla sura gula ZX6r,
med gatdäck och alla möjliga tänkbara metallskrap...
Lyckades ändå få till ett par 51or, första gången på bana!!
Hursomhelst fick det bli snabba gruppen denna gången, trodde att jag skulle bli västvärldens största stoppkloss..
Började med ett par lugna värmarvarv ,sedan när jag började lägga ner så började metallskrapandet igen, va f..n.
Efter första passet började jag fundera. fjädring kanske??
Styvade upp 3 snäpp bak och en del fram, vilken skillnad!!!
Andra passet blev bättre men efter ett herrejösses släpp ut på rakan dämpades framfarten tillfälligt.
Tredje passet och men nya kallingar, ny ska det åkas!!!
Var ganska lite folk i snabba gruppen och ingen som klotade så det var ganska många frivarv. Jaja tempot ökade och det gick fortare och fortare men i bromsen finns det mycket att göra, måste våga bromsa senare....
Hursomhelst slutade det med stabila låga 49or!!
Jag e duktigt nöjd med det för att vara första banåkningen i år och bara 150 mil på gatan..
Tyckte att Rennsportdäcken funkade bra men RS1 kanske är lite mjuka???. Dom såg inte roliga ut efteråt.. Borde vara ett gäng här som har erfarenheter av dessa gummin..

Vill mer än nån annan i hela världen köra racing nästa år men jag har ju samma bekymmer som alla andra, pengar!
Å vi vet ju hur lätt det är att skaffa sponsorer, men vem vet ett 20 tal träningar så kanske man hakar på..

Vill samtidigt passa på att gratulera Team XENOMORF för de fina resultaten och ett proffsigt team, keep up the good work.

Vi ses i sandfållan grabbar, kör så det ryker..

Silverryggen

Bifogat

• r1bakvänster.jpg
    r1bakvänster.jpg
    39.8 KB · Visningar: 216
Hehe, sa aeven du har blivit biten av det haer! ;)

Klart du ska boerja rejsa!! Det behover faktiskt inte vara sa jaettedyrt om man nojer sig med natt annat aenn det allra senaste, och inte kor pa alltfor haardtrimmat maskinmaterial! Har du inte saeckvis med pengar sa aer det bara att prioritera. Saelj gathojen helt, eller saelj och skaffa natt billigare med laegre forsaekring, koep en vettig faerdigpreppar rejshoj och sen aer du igang! 49or pa falken aer en bra bit pa vaeg! Hoppas vi ses pa banorna naesta aar!

Edit: Och ja, RS1orna rinner av framfor allt bakdaecket pa en 1000cc!

Silverryggen skrev:

Vill mer än nån annan i hela världen köra racing nästa år men jag har ju samma bekymmer som alla andra, pengar!
Å vi vet ju hur lätt det är att skaffa sponsorer, men vem vet ett 20 tal träningar så kanske man hakar på..

Vill samtidigt passa på att gratulera Team XENOMORF för de fina resultaten och ett proffsigt team, keep up the good work.

Tackar!

Lägger du låga 49:or nu så ligger du i ungefär samma fas som jag gjorde under de första bankörningarna. Då är det dags att ta licens, du kommer inte att ångra dig, jag lovar!

Och Halmstad lider stor brist på Raceförare så sponsorer finns att plocka!

Välkommen....

Tackar..

Tack för det, nu känns det inte lika hopplöst längre..

Får nog hålla ögonen öppna här efter ett gäng med RS2 så det håller iaf ett par repor.

Har redan ett par tänkbara sponsorer så man lär ju få hösten att gå oxå och man behöver ju aldrig bekymra sig för vad man ska göra av pengarna...
Det är ju trist att sälja gathojen men det blir inte så mycket körning nuförtiden ändå, så milkostnaden vågar man ju inte ens tänka på.
Har det ganska bra med mina två jobb så ledigt på sommaren är inte några större problem från mitt heltidsjobb..

XENOMORF du verkar ju ha haft bra jakt på sponsorer, några värdefulla tips??
Hur gör ni? har ni nån egen buss, eller hur gör ni för att ta er runt?

Det hade varit j..ligt kul att rejsa med er grabbar för här har ni en som INTE ger sig alls...hehe.

Jaja det blir ju gata hela detta året ut iaf sen får vi se vad som händer.. är inte så insatt i alla regler å bestämmelser men det har man ju god tid till att lära sig sen.

Bifogat

• gummi2mod.jpg
    gummi2mod.jpg
    117.6 KB · Visningar: 178
Jo visst.

Men det är ju roligt!!!
Å så slipper man ju stanna vid alla röljus en timme i stöten å ligga å släpa i 30 genom stadens alla gator och torg..

Silverryggen

Jepp, så sant.
Räkna på en tävlingshelg, fredag kör du 2x20min träning, lördag 2x20min tidsträning, söndag 10 min warm-up och 20min race.

110 minuters körning, minus rödflagg mm. Kostnaden för ett racehelg är minst 5000kr... (avgift, däck, soppa) plus delar när man vurpar.
Racing kostar mer än det smakar för många.. MEN det är säkrare än att försöka slå varvrekord i den lokala rondellen vilket iaf. jag insåg...

jag vill också vara med och köra bana. men då blir det en mycket billigare hoj, inga hela helger med på banan utan bara 2 dagar i veckan, eller vad det nu finns tillgängligt. ban-licens osv...

Re: Re: Re: Tackar..

Zilversurfer skrev:
Så rätt Oscar, som vanligt :hej Typ 26 varv 100,00 varvet :skrämd

Haha, peanuts, mitt sviestads-sm förra året kostade mer än en tusenlapp per varv :eek:

edit: Det utan att vurpa...

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Tackar..

oFFkeFF skrev:
Haha, peanuts, mitt sviestads-sm förra året kostade mer än en tusenlapp per varv :eek:

edit: Det utan att vurpa...
Du räknar väl inte per varv, du räknar väl per meter ggr sandfålla :crash

Är du körklar nudå :tummenupp

jag kan trösta er med att det blir mycket av denna varan:

bildlankP00061.jpg

Qasper i bakgrunden

Re: Re: Re: Re: Re: Tackar..

GSXR1100R skrev:
Du räknar väl inte per varv, du räknar väl per meter ggr sandfålla :crash

Är du körklar nudå :tummenupp

Var inte av en enda gång, trots jag på warm-upen åkte med gashäng lite då och då.. ;)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka