Falken 15/9

Brilje

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
R1
Så var säsongens sista(?) kvällskörning avklarad och det var med blandade känslor jag körde hem. Visst! Kul att gasa, men arrangörerna tillämpade ett nytt koncept som inte var så bra. De slopade gruppindelningen för gathojjar, så att alla blev blandade, med följden att det var grymt stor fartskillnad ute på banan. Rätt farligt, tycker jag...

MEN! Vet inte alla att rödflagg inte betyder att man ska tokbromsa mitt på rakan? Fy faan! Det var nära en masskrasch... Du vet själv vem, om du läser det här. Hade inte killen som körde på dej klarat det, hade vi säkert fyllt en sal på sjukan nu.

See you when i pass you:-)

Är det inte ganska dumt att inte ha någon genomgång innan man släpper ut alla nybörjare på banan? Borde ju iallafall skriva en kortfattad broschyr med regler och sådant alla bör kännas till, som alla får vid anmälan.

Mvh
David

jo men det är lite svårt att organisera 160 gaskåta testosteronpumpade killar.

Var även ett fåtal tjejer men som vanligt höll dom sig på hjulen.

Lawner skrev:
2463116 jo men det är lite svårt att organisera 160 gaskåta testosteronpumpade killar.

Var även ett fåtal tjejer men som vanligt höll dom sig på hjulen.
Det klarar actionpics m.m. av utan problem. Inte 160 kanske men va det så många? Falkenbergskörningarna verkar inte va så organiserade direkt, på gott och ont.

HanneZ skrev:
2463122 Det klarar actionpics m.m. av utan problem. Inte 160 kanske men va det så många? Falkenbergskörningarna verkar inte va så organiserade direkt, på gott och ont.

är lite skillnad på en Bandag och en kvälls-körning finns inte den resursen på falkenberg att ha genom gång med alla säg då till din polare som kanske inte har kört bana hur man beter sig

jag pratade med helena på kansliet och dom hade inte räknat med så många gatåkare därför blev det blandad den här gången..själv fick jag inte plats i Licens gruppen men det ordade sig efter som jag fick köra föråkare iställe

frostyman skrev:
2463094 Är det inte ganska dumt att inte ha någon genomgång innan man släpper ut alla nybörjare på banan? Borde ju iallafall skriva en kortfattad broschyr med regler och sådant alla bör kännas till, som alla får vid anmälan.

Mvh
David

Jag har aldrig varit på Falkenberg UTAN att de har gått igenom vad som gäller för körningen. Sen om folk inte lyssnar är det ju inte så mycket man kan göra åt det.

Min första körning någosin på bana var just idag i falkenberg...kändes lite tråkigt att pysa runt på en 125:a :Dl

Det var väl genomgång, men alla som hade varit där innan behövde inte vara med, så alla utom typ tre gick iväg.

Gottis skrev:
2463193 är lite skillnad på en Bandag och en kvälls-körning finns inte den resursen på falkenberg att ha genom gång med alla säg då till din polare som kanske inte har kört bana hur man beter sig

jag pratade med helena på kansliet och dom hade inte räknat med så många gatåkare därför blev det blandad den här gången..själv fick jag inte plats i Licens gruppen men det ordade sig efter som jag fick köra föråkare iställe
Jo det är sant, men att någon ställer sig på en pall och drar dom enklaste reglerna borde väl kunna gå tycker man. Det kanske dom gjorde fast vi missade?

Det va ingen kritik direkt utan bara ett konstaterande. Fast det är ju himla tråkigt när om någon skadar sig p.g.a. att folk inte vet vad flaggorna betyder samt näven i luften.

Askakung skrev:
2463224 Min första körning någosin på bana var just idag i falkenberg...kändes lite tråkigt att pysa runt på en 125:a :Dl

tyckte du piskade den där lilla 125:an bra :tummenupp

HanneZ skrev:
2463232 Jo det är sant, men att någon ställer sig på en pall och drar dom enklaste reglerna borde väl kunna gå tycker man. Det kanske dom gjorde fast vi missade?

Det va ingen kritik direkt utan bara ett konstaterande. Fast det är ju himla tråkigt när om någon skadar sig p.g.a. att folk inte vet vad flaggorna betyder samt näven i luften.

det kan jag hålla med om skrämmade hur mycket folk som inte vet hur man går i depån

sen att folk inte kommer fram och frågar om dom är osäkra på saker..jag kanske ser elak ut men jag bits inte för att jag har en gul väst på mej :tungan

Askakung skrev:
2463240 Haha jo jag låg ju vid rödmarkeringen för det mesta men det räckte inte på rakan

låg bakom dej några kurvor du försökte iaf....inte på rakan man kör om folk det är fegt :D :D

Last edited:
Jag har tidigare uttryckt positiva åsikter om kvällskörningar på falken, dagens körning kan dock inte ses som en lyckad kvällskörning. Dålig information om att det var 16:30 som gällde, på tok för mycket folk, folk föll som bowlingkäglor... Summa summarum 23 minuterskörning i min grupp (då inkluderas en viss väntetid vid "grinden"). I mitt tycke var körningen under all kritik, 23 minuters körning på 3 timmar är inte acceptabelt. Var det så mycket folk för att det var fredag :confused: . Vi får hoppas att det var en engångsförteelse och det återgår till de fina kvällkörningar som det brukar vara :) .

bean305 skrev:
2463294 Jag har tidigare uttryckt positiva åsikter om kvällskörningar på falken, dagens körning kan dock inte ses som en lyckad kvällskörning. Dålig information om att det var 16:30 som gällde, på tok för mycket folk, folk föll som bowlingkäglor... Summa summarum 23 minuterskörning i min grupp (då inkluderas en viss väntetid vid "grinden"). I mitt tycke var körningen under all kritik, 23 minuters körning på 3 timmar är inte acceptabelt. Var det så mycket folk för att det var fredag :confused: . Vi får hoppas att det var en engångsförteelse och det återgår till de fina kvällkörningar som det brukar vara :) .

är ju SM nästa helg glömt det lr alla licensare vill ju träna

HanneZ skrev:
2463122 Det klarar actionpics m.m. av utan problem. Inte 160 kanske men va det så många? Falkenbergskörningarna verkar inte va så organiserade direkt, på gott och ont.

tror dom körde 40 pers / grupp och alla var fulla! stog ju folk och väntade på att få köra!

Gottis skrev:
2463193 är lite skillnad på en Bandag och en kvälls-körning finns inte den resursen på falkenberg att ha genom gång med alla säg då till din polare som kanske inte har kört bana hur man beter sig

du fick ett pass av mig med! den enes död den andras bröd :pannkyss

Last edited:
Var själv på plats och åkte i den blå gruppen ,tyckte att det var ganska ok
"lite trångt vid vissa tillfällen " men vadå :tummenupp

arrangörerna försökte väl att improvisera lite när det blev så mycket folk:va

Däremot så borde alla som åker på dessa se till att man känner till vad
som gäller vid dom olika flaggsignalerna och hur man bär sig åt när man
går i depå mm .

Det borde vara ett krav att samtliga går tex en BKK kurs för att få beträda
banan
Det är en billig investering som ger jävligt mycket tillbaka:tummenupp

vore kul om någon hade lite bilder film etc .... att lägga upp

Av dom ggr jag vart där har dom haft genomgång av regler innan men det var nog lätt att missa, för dom drog bara ihop de som inte kört där innan... lätt hänt att det sker många pissepauser innan körningen om man e ny på banan. :)

F.ö. tror jag dom har maxbegränsning på 32 åkare/ grupp.. Lite osäker på siffran men jag tror inte dom riskerar tillstånd för överfulla grupper...
Även om det är sista åket så är det ingen indisk tågluff... :rolleyes:

BlueBull skrev:
2463968 Av dom ggr jag vart där har dom haft genomgång av regler innan men det var nog lätt att missa, för dom drog bara ihop de som inte kört där innan... lätt hänt att det sker många pissepauser innan körningen om man e ny på banan. :)

F.ö. tror jag dom har maxbegränsning på 32 åkare/ grupp.. Lite osäker på siffran men jag tror inte dom riskerar tillstånd för överfulla grupper...
Även om det är sista åket så är det ingen indisk tågluff... :rolleyes:

Banan är godkännd för 38 hojar till träning/kval och 32 till tävling. Så det var nog 38 pers i varje grupp igår.

Magnus skrev:
2463995 Banan är godkännd för 38 hojar till träning/kval och 32 till tävling. Så det var nog 38 pers i varje grupp igår.
Japp, de låter bekant... :tummenupp Det var nog tävlingssiffran jag hörde talas om.

Hur som helst tror jag inte det var mer folk samtidigt på banan igår än det vart innan i sommar.. men jag var ju inte där så...:rolleyes:

Back