Faktura från Halebop?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hejhej
I somras skaffade jag mig ett sånt där Halebop kontantkort för att slippa dyra avgifter och framförallt för att slippa få en räkning var 3:e månad.
För ett par dagar sedan damp det ner ett brev i min låda från Halebop med en faktura på 875 kronor. :va :confused:
Någon mer som drabbats av detta?
Någon som jobbar på Telia/Halebop som kan berätta för mig varför jag fått denna?
Kommer definitivt inte betala denna innan jag fått en jävligt bra förklaring! Tveksamt om jag betalar den även då, kan lätt dra detta in i domstol om det skall behövas...

/Henrik

Är det inte enklare att ringa till halebop och fråga? :va

Chansen är större att de vet än någon här...

Så här går det till när man vill veta något.

1. Fråga på SH
2. Eventuellt googla
3. Pröva med det man letar efter .se .com osv.
4. Själv ta konta med det berörda.

blacktriple skrev:
Är det inte enklare att ringa till halebop och fråga? :va

Chansen är större att de vet än någon här...

Har skickat mejl till deras "fantastiska" kundtjänst men inte fått svar ännu...
Men för fan, förlåt för att jag frågade!

Du har väl ringt endel helt enkelt :)
Det är rätt sällan det kommer fram att kunder blivit feldebiterade. Ring kundtjänst så kommer nog allt klarna. Lyck-till!

Har du glömt att läsa det finstilta eller beställt en massa Jamba-tjafs eller övertrasserat någon sms/tele-kvot?

henrikkrueger skrev:
kan lätt dra detta in i domstol om det skall behövas...
Bland det dummaste jag hört på länge.

morlock skrev:
Har du glömt att läsa det finstilta eller beställt en massa Jamba-tjafs eller övertrasserat någon sms/tele-kvot?

Bland det dummaste jag hört på länge.

Har aldrig i hela mitt liv laddat ner nån jamba-dynga! Tanken med ett kontantkort är väl ändå att man inte skall kunna ringa/sms:a om det inte finns pengar på kortet? Eller har jag fel?

Varför skulle det va fel att dra telia inför domstol för säg ex felaktig marknadsföring? Skulle lätt kunna göra det bara för att det skulle vara kul...

campar skrev:
Ringt på kortet utomlands?
Det kommer väl på faktura i efterhand? :va

Nej, jag var i Sverige hela sommaren... Om inte Marstrand räknas som utlandet nu för tiden...

Det går ju inte ens ringa till dem, bara kontakt via mail om dem inte ändrat på sistone :confused:

wippe skrev:
Det går ju inte ens ringa till dem, bara kontakt via mail om dem inte ändrat på sistone :confused:

Nä, det är just det som är så "fiffigt". Hade det gått att ringa hade det varit mycket enklare. Får väl byta kontantkort helt enkelt...

henrikkrueger skrev:
Nä, det är just det som är så "fiffigt". Hade det gått att ringa hade det varit mycket enklare. Får väl byta kontantkort helt enkelt...
Hm, jag har nyss bytt till halebop för att ringa gratis till alla mina student vänner som har halebop. Märkte då att det är telia som håller i spakarna för halebop, så NÅN på telia borde kunna koppla dig tiill nån tycker man... annars är det väl bara att vänta på mailet...

Och är verkligen mottagningen så bra, det går väl på telias nät??????

Det är roligt och klaga och gnälla...

henrikkrueger skrev:
Men för fan, förlåt för att jag frågade!

Ojdå, här bits det!

Frågan du ställde tyckte jag helt enkelt att du borde kontakta halebop för att reda ut.

Men, vad vet jag om det? :fyllisar

blacktriple skrev:
Ojdå, här bits det!

Frågan du ställde tyckte jag helt enkelt att du borde kontakta halebop för att reda ut.

Men, vad vet jag om det? :fyllisar

Har försökt kontakta halebop, men det är inte det enklaste eftersom de bara har automatisk kundtjänst som man kan ringa till och det andra alternativet är att mejla vilket jag gjort.

Hela min familj och alla vänner och bekanta har halebop, det funkar klockrent och jag har aldrig behövt kontakta kundtjänst, utom för att få sms/mms/gprs inställningar till min telefon (som då var ny på marknaden).
Jag fick svar dagen därpå, ett sms om att jag hade fått svar, och ett uppföljningsmail efteråt.
Jag ringer lika billigt som med någon annan operatör, fast med telias överlägsna täckning.
(Ja, jag bor i skogen, byn kallas Umeå och har 110000 innevånare, jag färdas omkring i inlandet där alla andra täckningskartor är blanka)

Företag som Jamba och dylikt är kända för att inte sky några medel för att efterdebitera sina kontantkortskunder, även SMS betaltjänster gör så ibland, så det är fullt möjligt (med alla operatörer) att förbruka mer än vad som finns på kortet.

Det är inte bra/rätt att det är så, men

Är kontantkort personbundna numera?
Jag trodde att man bara var ett nummer i nätet om man hade kontantkort.
Själv kör jag med abbonemang och har alltid gjort, därav frågan.

Angående fakturan så är det väl så surt att om man vill undvika reprisalier som inkasso mm så ska man betala och sedan kräva tillbaka stålarna.
Ingen regel utan undantag dock...
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Är kontantkort personbundna numera?
Telia t.ex. har så att man inte kan få nummerpresentation eller mobilsvar om man inte har reggat sig. Dessutom får man ett par tior i bonus om man reggar sig.

Har jag för mig, jag har inte Telia själv så... Jag är modig och kör Comviq, säkert den enda i norrlands inland som gör det. :tungan

Halebop är väl ändå det kontantkortet som har minideb. varje månad? Står det inte till och med detta i reklamfilmen i TV? Är inte så jätteinsatt i privatmarknaden men har för mig att Halebop har något fuffens för sig.

Byt till Comviq/Tele2 istället. 49öre dygnet runt till allt och alla, ingen minideb. Dessutom får du kontantkortet gratis. Beställ det på www.tele2.se.

Men vänta och red ut trasslet först.

M.G.F skrev:
Halebop är väl ändå det kontantkortet som har minideb. varje månad? Står det inte till och med detta i reklamfilmen i TV? Är inte så jätteinsatt i privatmarknaden men har för mig att Halebop har något fuffens för sig.

Byt till Comviq/Tele2 istället. 49öre dygnet runt till allt och alla, ingen minideb. Dessutom får du kontantkortet gratis. Beställ det på www.tele2.se.

Men vänta och red ut trasslet först.

Jo, halebop har som krav att man förbrukar 49:- i månaden, vilket jag har haft svårt att göra då jag ringer gratis till dom flesta jag känner, SMS är billiga, MMS vet jag inte vad dom kostar eftersom jag aldrig skickar några (utom på helgerna när dom är gratis, således skickar man ett MMS istället för ett SMS).
Wap är rätt dyrt på Halebop (utom på helgerna)tror jag, men jag wappar ändå inte mycket.
Så för mig är det det bästa alternativet just nu, jag tvivlar inte på att andra kanske föredrar andra alternativ

jag säger då :tummenupp till halebop!

Kanske bara blivit nått fel hos halebop...?
Har du haft pengar på kortet hela tiden?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back