Hondacrf450sm
-In Flames-
Här är det tänkt att vi ska kunna lista olika hojar och fakta om dessa.
Undvik helst löjliga påhopp på andra märken, men avsluta gärna med din egen
åsikt och kommentar om vad du tycker om hojen.
T.ex:
Honda HM CRF 450 motard.
Fabriksbyggs av HM i italien från crosshoj till motardhoj. Finns även i HM byggd
enduroversion.
Crosskit kan köpas till motarden, innehåller crosshjulen, crossljuddämpare som
ger +10hk, crossplast m.m. Även reservdelskit medföljer ny mc.
Racemässig hoj som trivs bäst på bana. Ev lite gatbus, men absolut inte
touringåka (smörjningen är ej byggd för att köra på jämngas).
Även mycket konkurrenskraftig på cross och endurobanan.
46 hk med gatgodkända dämpare, 56 hk med crossljuddämparen.
4,25 fälg bak, passar bäst med 150-155 breda däck.
Väger 104 kg torr.
Bör servas tätt, 15 tim på kolven enl servicebok. Beroende på körning kan man
givetvis variera detta, det bästa är ju alltid att mäta kolven vid första byte så
ser man hur ens körstil sliter.
Oljebyte var 5:e timma bör göras i motorn, växellådsolja och filter var 15:e.
Undvik helst löjliga påhopp på andra märken, men avsluta gärna med din egen
åsikt och kommentar om vad du tycker om hojen.
T.ex:
Honda HM CRF 450 motard.
Fabriksbyggs av HM i italien från crosshoj till motardhoj. Finns även i HM byggd
enduroversion.
Crosskit kan köpas till motarden, innehåller crosshjulen, crossljuddämpare som
ger +10hk, crossplast m.m. Även reservdelskit medföljer ny mc.
Racemässig hoj som trivs bäst på bana. Ev lite gatbus, men absolut inte
touringåka (smörjningen är ej byggd för att köra på jämngas).
Även mycket konkurrenskraftig på cross och endurobanan.
46 hk med gatgodkända dämpare, 56 hk med crossljuddämparen.
4,25 fälg bak, passar bäst med 150-155 breda däck.
Väger 104 kg torr.
Bör servas tätt, 15 tim på kolven enl servicebok. Beroende på körning kan man
givetvis variera detta, det bästa är ju alltid att mäta kolven vid första byte så
ser man hur ens körstil sliter.
Oljebyte var 5:e timma bör göras i motorn, växellådsolja och filter var 15:e.