Faaaan, det börjar bli mycket nu...

Vänstersvängande dönickar är en återkommande orsak.

Helt ärligt, har inte alla koll på anslutande vägar och tar det försiktigt när kombinationen "bil/korsning/anslutande väg" plingar upp i reptilhjärnans fäkta/fly/bromsa del?
Det somatiska nervsystemet har sina begränsningar tyvärr.

Vi är många som är väldigt väldigt oroliga, mycket pekar på att det var en av Sydskanes instruktörer som råkade illa ut på vägen hem från Knudan igår. :(

Det finns flera från körningen som passerade olyckan och kunde identifiera hojen men vad jag vet så finns det inga bekräftade uppgifter än.

Vi är många som är väldigt väldigt oroliga, mycket pekar på att det var en av Sydskanes instruktörer som råkade illa ut på vägen hem från Knudan igår. :(

Det finns flera från körningen som passerade olyckan och kunde identifiera hojen men vad jag vet så finns det inga bekräftade uppgifter än.

Aj fan, vi håller tummarna för att det går bra!

Det var en av våra instruktörer. Mats K.
Vet inte om han kör som instruktör med er med. Mats bröt handen, foten och ryggen, men ryggmärgen är ok och han opereras i Lund. Förutsikterna för en lyckad operation var tydligen goda.

Tankarna går till min inmstruktörsmentor och hans familj. :krama

Det var en av våra instruktörer. Mats K.
Vet inte om han kör som instruktör med er med. Mats bröt handen, foten och ryggen, men ryggmärgen är ok och han opereras i Lund. Förutsikterna för en lyckad operation var tydligen goda.

Tankarna går till min inmstruktörsmentor och hans familj. :krama
Jo, Mats var på väg hem från fredagens Sydskanes Emsekörning där han kört som instruktör då olyckan var framme.
Vi är många som skänker en tanke om snabbt tillfriskande.

Fyfasen. Räligt det där.

Är det Mats som kör(de) äldre modellen av Triumph Daytona?

Vänstersvängande dönickar är en återkommande orsak.

Helt ärligt, har inte alla koll på anslutande vägar och tar det försiktigt när kombinationen "bil/korsning/anslutande väg" plingar upp i reptilhjärnans fäkta/fly/bromsa del?
Det somatiska nervsystemet har sina begränsningar tyvärr.

Man har inte alltid någonstans att ta vägen och krypkör man blir man väl rammad ett tu fem. Det händer även om man kör hur rimligt som helst. Bakom den som stängde dörren för min väg var det 2 bilar - inget alternativ. Man hinner tänka en massa men inte göra ett skit. Min intention innan minneslucka och 3 mån på rehab var att hoppa så man kommer över skiten (sossecontainer). Hur mycket jag hann genomföra? Ingen aning, men av spåren att döma har jag bara touchat fotbromsen när jag tryckte ifrån och gjorde en (förhoppningsvis) fin båge över huven innan en hård landning jag slipper minnas följd av nämnda vistelse.

Det här låter värre!

Man har inte alltid någonstans att ta vägen och krypkör man blir man väl rammad ett tu fem. Det händer även om man kör hur rimligt som helst. Bakom den som stängde dörren för min väg var det 2 bilar - inget alternativ. Man hinner tänka en massa men inte göra ett skit. Min intention innan minneslucka och 3 mån på rehab var att hoppa så man kommer över skiten (sossecontainer). Hur mycket jag hann genomföra? Ingen aning, men av spåren att döma har jag bara touchat fotbromsen när jag tryckte ifrån och gjorde en (förhoppningsvis) fin båge över huven innan en hård landning jag slipper minnas följd av nämnda vistelse.

Det här låter värre!

Ja fy fan.
Det har varit för mycket denna sommaren.

Och speciellt med vänstersvängande fordon.

Håller tummarna att allt går så bra dt bara kan.

Ja fy fan.
Det har varit för mycket denna sommaren.

Och speciellt med vänstersvängande fordon.

Håller tummarna att allt går så bra dt bara kan.
Oj det finns vänster svängande medtrafikanter, funkar ju inte när SH vill ligga i x2 :gnissla

Missuppfattar man situationen vilket är lätt hänt kan vem som helst sitta i sidan på en bil oavsett hur försiktig man är i dessa situationer. Så pass ödmjuk måste man ändå vara. Det är ingen tillfällighet att det är den vanligaste typen av olyckor med mc och jag vägrar tro att alla varit ouppmärksamma och hållit för hög hastighet. Snarare så att de missuppfattat situationen. Det är ju väldigt ofta man gör saker och ting på ren intuition i trafiken. I 99% av fallen händer inget, men i 1% av fallen råkar man ut för en incident.

Hoppas allt efter omständigheterna ändå gick bra för Mats och att han tillfrisknar snabbt.

Missuppfattar man situationen vilket är lätt hänt kan vem som helst sitta i sidan på en bil oavsett hur försiktig man är i dessa situationer. Så pass ödmjuk måste man ändå vara. Det är ingen tillfällighet att det är den vanligaste typen av olyckor med mc och jag vägrar tro att alla varit ouppmärksamma och hållit för hög hastighet. Snarare så att de missuppfattat situationen. Det är ju väldigt ofta man gör saker och ting på ren intuition i trafiken. .

Kan ju bero på att väldigt många har blinkern kopplad till ratten.

På väg mot korsningen/avtagsvägen så släpper han/hon gasen, ingen anledning till oro om man ligger bakom och man tänker "jag passerar", när man är påväg ut för att passera ser man bromsljuset tändas men tror bara han/hon har sett en och ska underlätta eller bara är normalt jäla farträdd som en del är och fortfarande ingen fara......

Då sneddar bilen med krafig broms över för att lämna plats på insidan med en precis påslagen blinkers, "fara"!

Dessa olyckor minskas på 2 sätt,

1 Svängande, "Blinkers-släpp gasen-bromsa, sen sväng av" Alltid blinkers före avslag/broms så de bakom förstår att du inte bara ligger och vilar foten på bromsen eller är rädd för en fartkamera eller annat farligt.

2 En själv och andra bakom, Håll avstånd till framförvarande så han/hon inte känner sig stressad att göra någon hastig manöver för att komma ur vägen och ge sig själv tid att reagera för korkskallen framför.

Blir ju besvärligt att komma om då om man ska hålla avstånd.........

*/ ?>
Back