F-n ta er.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Ni som förstör min nattsömn med massa roliga byggtrådar. Mitt samvete gnager. Jag skall bara bli färdig med hus o garage å jobba ihop lite dollars då...............................
Å helt plötsligt så har jag ett nytt projekt liggande med lite "otur"
Någon gång under min livstid så skall tråden skapas................. Till vintern kanske?
Jaja må tacka alla för underhållningen under tiden.

Det här är ingen äkta byggtråd... :tungan

Men det skall vi nog kunna ändra på.
Så vad skall herrn ha för typ av hoj?

Glidare?
Savage 650 är perfekt att börja med. Billigt och bra. Lättmoddat så det skriker om det. Finns färdiga kitt för den fege. Den vågade plockar bara bort saker tills han är nöjd och kör så.
Billigaste i dina trakter ligger på 15 loppor, men marknaden är svår för säljarna i år så pruta hårt och få den bra mycket billigare.
http://www.blocket.se/halland/Suzuki_LS650_Savage_40870708.htm

Offroad eller tracker?
XT600 skulle jag satsa på. Hojvärldens Saab. Samma teknik sen början, hyffsat hållbara då effektuttaget är lågt. Ganska enkla att modda coola då ram & motorn är helt ok under.
Billigaste i dina trakter går på 13 loppor, men som sagt var pruta hårt.
http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_XT_600_39531902.htm

Sporthoj?
En gammelGixxer är rätt svar (såtillvida du inte springer på en Fireblade av tidig årgång).
14 loppor och uppåt i dina trakter.
http://www.blocket.se/halland/Suzuki_gsxr750_40862074.htm

Så vad skall du ha?

Mja boxer ligger inte på lager. Men har ju mina italienare och ligger å spanar på en Norton. Kompressor på en gammal 3cylle italinska:confused: No dom galenskaperna är nog för avancerat. Ellforsaren å Johansson får stå för dom fullständigt galna påhitten. :Bugar
Men som sagt tiden skall ju räcka med.:mad:

Du ska ju stoppa en stor tvåtaktare i din flakmoppe!!! Sen köra tvåtaktsdagen på Sviestad med den :tummenupp:tummenupp :D

Klart att grabben ska ha en norton!
Varför skulle han ha ett hojprojekt lika upphetsande som blöt wellpapp??
Näe, en gammal norton eller laverda blir riktigt bra.:tummeupp

Ja du har ju matrialet inhandlat redan ser jag. Lite aluminiumbankning så har du en cool retroracer att utdela hörselskador till medmänniskor efter våra vägar : )

Ja du har ju matrialet inhandlat redan ser jag. Lite aluminiumbankning så har du en cool retroracer att utdela hörselskador till medmänniskor efter våra vägar : )

Mnnn alu ligger på planeringen. Ännu mera efter kollat på din.... Mycket fin hoj :tummenupp

Tackar, Ska bli kul o följa ditt projekt : )

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman