F*n oxå...

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
fan... gick o köpte en cyckeldata för en stund sen... men jag hittar ingenstanns där jag kan sätta den... magneten måste var minst 3mm från mottagaren... kan inte sätta den på skivan äns... har för småskivor.... :huvet
någon som har ett tipps hur jag kan sätta den på en cbr 600 -94:a?

Jag fick tag på en liten magnet som jag släppte ner i ett insexhål på en bult till bromsskivan, Skicka ett pm så kommer en på posten

piece skrev:
Jag fick tag på en liten magnet som jag släppte ner i ett insexhål på en bult till bromsskivan, Skicka ett pm så kommer en på posten

blir den tillreckligt stark då? hur mkt ska du ha för en sån?

Zxr_Green skrev:
fan... gick o köpte en cyckeldata för en stund sen... men jag hittar ingenstanns där jag kan sätta den... magneten måste var minst 3mm från mottagaren... kan inte sätta den på skivan äns... har för småskivor.... :huvet
någon som har ett tipps hur jag kan sätta den på en cbr 600 -94:a?

På min gammel-400a kilade jag in den i ett av hålen på skivan och färste den med kemisk metall. Lät den puta ut något från hålet för att underlätta att få lagom avstånd till givare. Måste bara sitta såpass långt ner så att den inte smäller i bromsoket när den passerar där (moderna bromsok är dock mindre än mina gamla 80talare).

pjohan skrev:
På min gammel-400a kilade jag in den i ett av hålen på skivan och färste den med kemisk metall. Lät den puta ut något från hålet för att underlätta att få lagom avstånd till givare. Måste bara sitta såpass långt ner så att den inte smäller i bromsoket när den passerar där (moderna bromsok är dock mindre än mina gamla 80talare).

har inga hål på skivan...(förutom dom som jag inte tänker sätta den i...hehe... har en jävla dvärgskiva... men du kan ju kolla på det på statiol ifall du kommer... du ser nog min hoj... strippad cbr600 utan mätare o ser allmänt råttig ut :yoparty

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti