F...N att man inte kan lita på folk!

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Sålde 2st Toppsmörjningskit till en kille här på SH, han fick prylarna den 24/9 men jag har inte fått några pengar ännu! Påminde honom måndag förra veckan, då hade han skrivit fel konto nr och skulle sätta in pengarna dagen därpå. Men jag har fortfarande inte fått några pengar, han får några dagar till på sig sedan hänger jag ut honom med namn och adress här på SH.

Jag vet hur det är, väntar också på pengar.... :huvet :mad:

Edit: Inte längre :tummenupp Va bara ett misstag.

Last edited:
Varför inte skicka grejer mot postförskott? Man kan ju göra det med bussgods oxå, samma sak där.

Slipper man allt krångel :tummenupp

För det behövs väl bankgiro lr postgiro. Har man inte det är det svårare. Annars kan man ju köra via blockets betalgaranti, kostar dock en liten slant, men kan det ju vara värt...

Trist sånt där...

heke skrev:
2527360 För det behövs väl bankgiro lr postgiro. Har man inte det är det svårare. Annars kan man ju köra via blockets betalgaranti, kostar dock en liten slant, men kan det ju vara värt...

Trist sånt där...
Inte om man använder bussgods "postförskott".

Aha, som fasn. Visste jag inte.. Bra att veta, tackar.. :tummenupp

Dioxin skrev:
2527354 Varför inte skicka grejer mot postförskott? Man kan ju göra det med bussgods oxå, samma sak där.

Slipper man allt krångel :tummenupp

Problemet med postförskott eller efterkrav är att då finns det dom som beställer prylar och sedan inte hämtar ut dom. Jag råkade ut för en tomte som köpte en ljuddämpare av mig mot efterkrav med Bussgods. Och när det gått några veckor och det inte kom några pengar började jag forska var pengarna/prylarna tagit vägen. Ringde hans Bussgodsombud och fick ett gapskratt i örat följt av frågan "vilket paket är dit". Han hade beställt ett gäng prylar och inte hämtat ut dom.

Jag brukar vilja ha förskottsbetalning eller skicka mot postförskott men i detta fall var jag snäll (dumsnäll för att han fått vänta lite på prylarna) och skickade dom till honom och trodde att han skulle betala.

gixxer_1255 skrev:
2527399 Problemet med postförskott eller efterkrav är att då finns det dom som beställer prylar och sedan inte hämtar ut dom.

:fakta
Indeed. Skickade nån bildel till nån härlig människa i långtbortistan. Skiten kom tillbaka. Killen ringde igen, vart sjuk eller något annat bullshit! Skickade igen eftersom jag tydligen är dum i huvudet och trodde honom. Samma sak. 500 spänn och lesson learned. :huvet :machinegu

gixxer_1255 skrev:
2526948 Sålde 2st Toppsmörjningskit till en kille här på SH, han fick prylarna den 24/9 men jag har inte fått några pengar ännu! Påminde honom måndag förra veckan, då hade han skrivit fel konto nr och skulle sätta in pengarna dagen därpå. Men jag har fortfarande inte fått några pengar, han får några dagar till på sig sedan hänger jag ut honom med namn och adress här på SH.

Rör det sig om grejer under 1500:- så håva in stålarna innan du skickar.

gixxer_1255 skrev:
2527399 Problemet med postförskott eller efterkrav är att då finns det dom som beställer prylar och sedan inte hämtar ut dom. Jag råkade ut för en tomte som köpte en ljuddämpare av mig mot efterkrav med Bussgods. Och när det gått några veckor och det inte kom några pengar började jag forska var pengarna/prylarna tagit vägen. Ringde hans Bussgodsombud och fick ett gapskratt i örat följt av frågan "vilket paket är dit". Han hade beställt ett gäng prylar och inte hämtat ut dom.

Jag brukar vilja ha förskottsbetalning eller skicka mot postförskott men i detta fall var jag snäll (dumsnäll för att han fått vänta lite på prylarna) och skickade dom till honom och trodde att han skulle betala.

Du hade nog otur! Jag har skickat massor av paket och inte fått tillbaka ett enda... peppar peppar... Det dag jag får tillbaka ett paket så ska jag tänka på alla som faktiskt hämtat ut det man skickat. Och dessutom väldigt snabbt.

:fakta http://www.balticinkasso.com/

balticinkasso_745_90.gif

Själv skulle jag köpa ett larm till bilen min(volvo850) satt som tur bara in 200kr i förskott,och det var 3veckor sedan..var en kille på ett volvo forum.Det går fan inte att lita på nån alls idag..

Hur mkt pengar är det i ditt fall??

Last edited:
1. Att folk inte kan skilja på mitt och ditt.
2. Vart är det här landet på väg?
3. Ska vi åka dit med basebollträn?
4. Det här har minsann inte polisen tid med.
5.
6.
7.

HanneZ skrev:
2527371 Inte om man använder bussgods "postförskott".

Deras funkar sådär, vissa gånger får man pengarna insatta några dagar efter köparen hämtat ut prylarna. Sen har det hänt ett par ggr att jag fått vänta 1½ månad på pengar, och då har man fått ringa runt och gnälla och krångla dessutom... :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT