F***ing miles...

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-39, Puck Dakota
Köpte mig en ny Speed Triple i helgen. I Malmö... 9 timmar, 100 mil och 2 regnpass á 30 min vardera senare är man lite mör, men fram kom jag iaf! Ett bra genrep inför sommarens repa ner till medelhavet (note to self:skaffa öronpluggar).

Medveten om att detta inte är goldwingtouring.com, men lik förbannat vore det kul att veta hur många mil ni avverkat på en dag. Hoj vore också intressant. Och goldwing räknas inte. Någonstans. Någonsin... ;)

/Y

ca: 60 mil... med en Kawasaki KMX 125. Marshfart ca: 100. Toppfart: 125. Kan ju räkna ut hur grymt lång tid det tog. Omkörningar fick planeras en mil i förväg :p. Men kul hade jag :D

Yozzi skrev:

Medveten om att detta inte är goldwingtouring.com, men lik förbannat vore det kul att veta hur många mil ni avverkat på en dag. Hoj vore också intressant. Och goldwing räknas inte. Någonstans. Någonsin... ;)

/Y

Köpte min blade i Karlstad och körde ner den samma dag (på skärtorsdagen). 45 mil, fem 5-minutersstopp, halva sträckan utan öronproppar :eek: Blev till slut tvungen att stanna och köpa proppar. (kan tinnitus bestående av ljudet till ett micron slipon vara något? :p )

Hade ingen känsel i ryggpartiet precis nedanför nacken, i två dagar efter den körningen :rolleyes: Kallt var det oxå på kvällen då...

Mitt rekord är 157 mil på en dag. Leipzig - Stockholm med passagerare och rätt mycket packning. Tog 15 timmar... passageraren sov 30% av tiden.

Edit : Hojen var en Yamaha FZ750 anno 1985.

Last edited:
60 mil från sweden rock till uppsala på en z400 med lågt styre o gammalt avgassystem som drog snutarnas uppmärksamthet till sig...

...fast sämsta resan var nog 40mil malmö-småland´i KONSTANT regn

120 mil, Östersund - Uppsala - Östersund + lite extra kringel-e-krok nere i Uppsala. Åkte ner för att handla ett nytt skinnställ.
Åkte Ducati 916, ni som har provat en sån kan ju tänka er hur min bakdel kändes dagarna efter. Kändes som om nån hade :whip på den....

Ca 125 mil från Assen i Holland till sthlm sedan sov jag i 24 timmar och tittade inte på hojen på 2 dagar. Totalt den resan 300 mil på 3 dagar.

12,3 mil mellan strængnæs och ørebro, allt i ett svep.
hade husabergaren men knotterdæck på, blåmærken i røven 1 vecka efter. Husan ær hårdast :fakta

240 mil, i och för sig på 25 timmar.

Kitzbüel - Nynäshamn via Danmark

Man var något trött kan jag meddela. GÖR INTE OM DETTA ! !

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back