Förvaring av DVD-filmer på snyggt sätt?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Håller på att flytta och kommer att göra det hela helgen. Men jag funderar på att inte ha alla filmer, playstationspel ståendes i tv-bänken för det tar plats och är inte så snyggt.
Har ni några andra lösningar på hur man kan förvara sånt på ett snyggt/enkelt sätt?

CaseLogic-pärm är det enda som funkar när samlingen tenderar att svälla ut.
Du får in rubbet i en stor pärm som du kan ha ståendes i bokhyllan.

Starstriker skrev:
2081132 CaseLogic-pärm är det enda som funkar när samlingen tenderar att svälla ut.

Jag är inne på sådan lösning för alla cd men det blir så jävla mycket pärmar om man vill ha med boken för varje skiva också. Plus att de är dyra, typ 400 för 200st och då ryms alltså 100skivor och 100 böcker.

Sådana här plastfickor som cd-affärerna har, var köper man bra/billiga. Granits kostar 7:-, vilket de kan glömma eftersom jag ska ha ungefär 400st.

Starstriker skrev:
2081132 CaseLogic-pärm är det enda som funkar när samlingen tenderar att svälla ut.
Jepp, när mina filmer började stå i staplar på golvet så slängde jag ut alla fodral och köpte en sån här istället. http://www.wesellcd.dk/shop/productinfo.asp?id=324 :tummenupp

Markus skrev:
2081161
Sådana här plastfickor som cd-affärerna har, var köper man bra/billiga. Granits kostar 7:-, vilket de kan glömma eftersom jag ska ha ungefär 400st.

Hrm, vi köper såna plastfickor på Tingstad Cash här i Göteborg som vi använder i butiken. Om jag fattat det hela rätt så är det ett grossistföretag vilket innebär att man måste ha ett företag för att få handla där. Dom fickorna betalar vi knappast 7:- för :).

Kan väl inte vara så svårt att be någon med ett företag "köpa ut" några fickor till dig där borta på East Coasten :hihi

Pinky skrev:
2081239 Hrm, vi köper såna plastfickor på Tingstad Cash här i Göteborg som vi använder i butiken. Om jag fattat det hela rätt så är det ett grossistföretag vilket innebär att man måste ha ett företag för att få handla där. Dom fickorna betalar vi knappast 7:- för :).

Kan väl inte vara så svårt att be någon med ett företag "köpa ut" några fickor till dig där borta på East Coasten :hihi

Vad kostar de där då? Har fickorna papper eller annat i som skyddar mot repor?

Jag har kartongerna med filmer i garderoben och sen även några "spindlar" med skivor som jag ännu inte har sett. Har inte använt fodral till de senaste 100 filmerna, mest för att skrivaren har pajjat och jag har inte hittat en vettig ersättare ännu :(
Så spring och köp en billig garderob på Ikea så är dina problem lösta sen :D

Markus skrev:
2081255 Vad kostar de där då? Har fickorna papper eller annat i som skyddar mot repor?

Uhm, det är vanliga plastfickor för cd-skivor inget papper eller nåt sånt. Har tyvärr inget pris till dig och hittade inte heller på deras hemsida men jag skulle gissa på att ett 250 pack som vi brukar köpa kostar max 500:- iaf :)

Hur stora volymer pratar vi om?

Snyggaste hemmasnickralösningen jag sett (förutom min egen då) är Z3M-Johans på minhembio.com
37344.jpg
. Hyllplan byggd i en alkov.

Mackz skrev:
2081103 Håller på att flytta och kommer att göra det hela helgen. Men jag funderar på att inte ha alla filmer, playstationspel ståendes i tv-bänken för det tar plats och är inte så snyggt.
Har ni några andra lösningar på hur man kan förvara sånt på ett snyggt/enkelt sätt?

Jag har allt på vinden o hämtar ner lite vid behov !!! :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...