Första turen på nya husabergaren, kallt men kul!

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jahapp, igår blev det premiärtur på min FS650e 02. Kallt och halt men roligt som attan. Förra hojen som blev stulen var en FE med motardkitt, rätt stor skillnad på chassiet, bra mycket hårdare och mer lättsvängt tycker jag. Bara att vänta på snön/slasket att försvinna eller montera på endurohjulen.. :)

gött!. :tummenupp
Vad var det för årsmodell på din FE, är ju samma chassi på FE och FS från och med 00. När började FS tillverkas anyway?
På med endurodäcken, eller dubba. :tummenupp

philsson skrev:
gött!. :tummenupp
Vad var det för årsmodell på din FE, är ju samma chassi på FE och FS från och med 00. När började FS tillverkas anyway?
På med endurodäcken, eller dubba. :tummenupp

Det var en 02:a precis som den jag har nu. Chassiet är ju samma förutom hårdare och lägre gaffel/dämpare. Tror nog att däcken gör stor skillnad, på den förra hojen satt det ett skitfult 180-bakdäck och på min nuvarande mer vettigt 150-däck. Synd det är så mkt salt o skit, annars kunde man åka mer. Vilken känsla när den pluppar igång på första kicken! Blev en vurpa i ett villaområde också :D . Snö och motardhjul = halt :tungan

Nu får du ta och pallra dig hem och slänga på isdäcken så vi kan rejsa lite på isen! Hålla på sådär och köra odubbat mitt i vintern funkar ju inte :rolleyes:

Ja sugen blir man, såg finndubb på blocket, 1700spänn. Men tror nog endurodubb skulle duga bra, finndubb är ju så ömtåliga.. Har faktiskt tänkt låna ett släp och komma upp en sväng. Frågan är bara när. :tummenupp

Finndubb för 1700:-!!!? Då är de antagligen sålda vid det här laget :(
Isen är inte helt ok ännu, men om 2-3 veckor räknar jag med att det finns minst 4 plogade banor att köra på så då är det ju läge om vädret tillåter.
Ring mig när du vet om att du ska komma så kan vi träffas upp isåfall! 070-4061677

wheelie82 skrev:
Det var en 02:a precis som den jag har nu. Chassiet är ju samma förutom hårdare och lägre gaffel/dämpare.
Vart har du fått den informationen :va Aldrig hört talas om något liknande.

philsson skrev:
Vart har du fått den informationen :va Aldrig hört talas om något liknande.
Motarden har hårdare fjädring och kortare fjädringsväg än cross/enduromodellerna.Vad är det för konstigt med det?

Busaberg skrev:
Motarden har hårdare fjädring och kortare fjädringsväg än cross/enduromodellerna.Vad är det för konstigt med det?
trodde du syftade på att motarden hade hårdare ram. :3freak Fattade ingenting.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT