Första träningen 19/4 Knudan..hmmmm

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Det lät så bra på årsmötet att vi fick en (1) egen träning 19/4 med bara MC. Jo vars...Men Licenskursen går samma dag & tid, detta innebär att det inte blir mer körning lik förbannat..Då licenskursen inte kör samtidigt blir det 3 grupper, Amatör, Licens, Licenskursen. Jag blir så j**la trött på HMS.

Rätta mig om jag har fel, men inte f*n får Licensgruppen läggas ihop med Licenskursen p.g.a. försäkringsbiten.

Vill ha ett klokt svar så jag har lite kött på benen innan jag lyfter luren för ett samtal till HMS ( Eva Gödke )

Licenskursen går samma dag men förhoppningsvis inte samma tid.

Vad är det som gäller 19/4 pga endast mc denna dag (dubbel körning) förra säsongen var det 15min gånger 2 för 100 spänn. (sammanlagt 30min)

Alternativ 1: 15min gånger 4 för 200 spänn (sammanlagt 60min)
Alternativ 2: 30min gånger 2 för 200 spänn (sammanlagt 60min)

:va

Det blir förmodligen endast 2 ggr 15-20 minuter pga licenstagning.

/Micke HMS

Zmurfen skrev:
E detta ett skämt eller?? :va
Dem vill verkligen inte ha mc folk hos HMS??
Nej banan disponeras mellan 17-21, prioriteringen denna dag ligger på licenstagarna och inte dom som redan har licens, vi andra får köra när banan är ledig.

Bilfolket har lika lite träningstillfällen som oss.

Knutstorp är en dyr och svår/fullbokad bana, men vi försöker att göra något åt detta, Rom byggde inte på en dag.

/Micke HMS

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Nej banan disponeras mellan 17-21, prioriteringen denna dag ligger på licenstagarna och inte dom som redan har licens, vi andra får köra när banan är ledig.

Knutstorp är en dyr och svår/fullbokad bana, men vi försöker att göra något åt detta, Rom byggde inte på en dag.

/Micke HMS

Om bilarna har fyra träningstillfällen och motorcyklarna har fyra, vad händer då resterande 150 dagar/kvällar banan är körbar? Däckrestplockning med PRO eller?

/Joakim

Pålle skrev:
Om bilarna har fyra träningstillfällen och motorcyklarna har fyra, vad händer då resterande 150 dagar/kvällar banan är körbar? Däckrestplockning med PRO eller?

/Joakim

Eftersom Hyllinge MS inte äger Ring Knutstorp så är det inte så enkelt. De måste helt enkelt hyra banan som alla andra, och det är inte precis gratis... :(

Förresten...vem ÄR det egentligen som äger Ring Knutstorp? Vi kanske skulle göra ett besök och "övertala" dem att ge banan till HMS, eller åtminstone sänka priserna... :hihi

Last edited:
McFille skrev:
Eftersom Hyllinge MS inte äger Ring Knutstorp så är det inte så enkelt. De måste helt enkelt hyra banan som alla andra, och det är inte precis gratis... :(

Förresten...vem ÄR det egentligen som äger Ring Knutstorp? Vi kanske skulle göra ett besök och "övertala" dem att ge banan till HMS, eller åtminstone sänka priserna... :hihi

Det e de här nissarna:
http://www.motorevents.com/motorevents/

Övertala dessa går inte!! Jag o säkert tiotal andra har redan försökt, utan något som helst resultat:(

McFille skrev:

Vad är det som inte är så enkelt? Jag frågade mig vad som hände resterande dagar... Motorevents suger.

/Joakim

Pålle skrev:
Vad är det som inte är så enkelt? Jag frågade mig vad som hände resterande dagar... Motorevents suger.

/Joakim
Bullergnäll från ortens befolkning och svindyr banhyra gör inte saken lättare, man får helt enkelt leta efter en annan bana, vem vet var vi kommer att köra i framtiden.

:tungan

McFille skrev:

Jaha, det var lite intressant. Vem är det som utnjuttjar banan på de där 150 dagarna som inte HMS har hyrt den?
Eventföretag i alla ära men, herregud?
Motorevents vill väl inte stå med en bana som inte hyrs ut och genererar några inkomster?

Victor skrev:
Jaha, det var lite intressant. Vem är det som utnjuttjar banan på de där 150 dagarna som inte HMS har hyrt den?
Motorevents vill väl inte stå med en bana som inte hyrs ut och genererar några inkomster?

Som GSXR1100R tidigare skrev...Buller...

Victor skrev:

Banan är säkert lika mycket uthyrd som dom flesta andra banor! Dvs fullbokade! Men det är på ordinarietider som kanske är 9:00-17:00. Tiden för kvällsträningarna är undantag som det inte finns så många av! I normala fall ska det vara tyst på banan då.

GSXR1100R skrev:
Bullergnäll från ortens befolkning och svindyr banhyra gör inte saken lättare, man får helt enkelt leta efter en annan bana, vem vet var vi kommer att köra i framtiden.

:tungan

tyckte jag hörde en liten fågel viska något om Sturup och inga bullerkrav... :tuttar

Det jag har hört genom tiderna (av bilfolk iofs) är att Knudans närliggande befolkning är väldigt bullerliberala och att de inte vållar några problem. Istället är det Länsstyrelsen (eller nåt) som lägger sig i av miljöskäl och begränsar "bullerdagarna" för varje år som går.

Anderstorp däremot har tydligen nån i ortsbefolkningen som bor kvar sedan tiden då banan inte var byggd och därmed blivit utsatt för att en bana flyttat in, till skillnad från Knutstorps befolkning som flyttat till en motorbana.

I Malmö, på Bulltoftabanan då den fanns, lyckades en lokal dragracingklubb förklara för de lokala myndigheterna att alla fordonen var godkända av besiktningen och då också för buller och därmed bevisligen inte bullrade mer än motorvägen 50m bredvid.

Min uppfattning om bullerförbud är att det inte beror på lokalbefolkningen utan på racinghatande, stela politiker.

Jag har iofs en gammal klasskamrat som bor i Lockarp, inte långt från banan, och han är rätt störd på oväsendet från banan sedan de börjat köra Motard där. Han är inte den som klagar på sånt men på sätt och vis förstår jag honom. För honom är det inte musik, utan just buller. Som om jag skulle bo bredvid ett pappersbruk eller nåt. Men faktum kvarstår, även om de växlat från tysta gocartar till mer välljudande Motarder så flyttade han dit med vetskap om att det fanns en bana där. Inte fan hade de stängt ett pappersbruk för att jag hade flyttat dit!

varför blir det alltid så långt när jag skriver nåt?

pilsner

GSXR1100R skrev:

/Micke HMS

Jag har så mycket att säga om denna klubb så jag saknar ord. Det var inget snack om Licenskursen på Årsmötet, var HMS för fega att ta upp detta eller? Det skulle bli så bra med att vi fick 1 egen mc dag, men HMS vågade inte säga något om att Licenskursen skulle vara samma tid. När jag gick licenskursen 2003, började vi tidigare, så att kursen inte störde Licensförarna för bil/MC. Men nu vet jag precis hur det ligger till. Vi fick denna dag för att Bilfolket inte skulle bli drabbade av Licenskursen, eller? Det är synd att man redan har betalt medlemsavgiften till HMS, men nästa år kommer jag garanterat inte vara med i en klubb som fullständigt skiter i RR.

Samma med våra KM, har HMS varit så sena med att lägga in en ansökan till Motor Events, att dom enda tider som fanns, var i September. Vad finns det för mening med att ha 2 KM i September? 1 borde iallafall ligga på våren. Helt värdelöst.......Nä det är bara till att hoppas SRW blir SVEMO godkänd.

EDIT: Då såg jag att det var ett extra insatt KM 8/5 - jävla skit datum, jag är i Hongkong helvete :mad: ....... Bra jobbat

Last edited:
Zilversurfer skrev:
Samma med våra KM, har HMS varit så sena med att lägga in en ansökan till Motor Events, att dom enda tider som fanns, var i September. Vad finns det för mening med att ha 2 KM i September? 1 borde iallafall ligga på våren. Helt värdelöst.......Nä det är bara till att hoppas SRW blir SVEMO godkänd.

EDIT: Då såg jag att det var ett extra insatt KM 8/5 - jävla skit datum, jag är i Hongkong helvete :mad: ....... Bra jobbat
Vi kan inte ändra tävlingsdag pga du inte är hemma då, ta det lugnt nu ZS, ge oss en chans att förbättra HMS detta år, givetvis hoppas vi på att SRW kan bli ett kompliment till Knudan men banan är inte färdig ännu och dessutom måste den godkännas av Svemo.

Ja bara på de jävlarna....

Zilversurfer skrev:
Jag har så mycket att säga om denna klubb så jag saknar ord. Det var inget snack om Licenskursen på Årsmötet, var HMS för fega att ta upp detta eller? Det skulle bli så bra med att vi fick 1 egen mc dag, men HMS vågade inte säga något om att Licenskursen skulle vara samma tid. När jag gick licenskursen 2003, började vi tidigare, så att kursen inte störde Licensförarna för bil/MC. Men nu vet jag precis hur det ligger till. Vi fick denna dag för att Bilfolket inte skulle bli drabbade av Licenskursen, eller? Det är synd att man redan har betalt medlemsavgiften till HMS, men nästa år kommer jag garanterat inte vara med i en klubb som fullständigt skiter i RR.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back