Första nedlägget...

Smaug

minglat på mortenskrog.se
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX9R -96
Fy fan vilken kväll...

Tog en liten tur när det var uppehåll och när dropparna började falla så beslutade jag mig för att åka hem till polar'n och kolla på F1.

Synnerligen trevligt, men senare på kvällen insåg jag att det var dags att åka hem och det verkade vara rätt lugnt med vädret. Men icke, regnet föll och jag bestämde mig för att köra lugnt och fint hemåt. Det gick i bra tills jag kom till en järnvägsövergång. Gled lugnt över spåret men direkt efter är det en rätt skarp höger och gissa vad som hände... baken glider iväg och så ligger man på sidan. Som tur var gick det i riktigt låg hastighet så det som tog stryk var sidan av kåpan (och stoltheten). Den svarta kawwan har numera vita "flames" på höger sida. FAN, vad irriterande. :huvet

Så jag antar att nu är det dags att lära sig wheela eller ge sig på custom lackering eller något... Livet suger ibland... :(

Dags att ta fram whiskyn...

Geiger skrev:
Slipade du knäpucken nåt då? :näsblod

Fan inte ens det gjorde jag rätt! Kanske lite förresten... Inte riktigt den typen av knäskrap jag tänkt mig... Stället klarade sig förvånansvärt bra faktiskt.

Ryck upp dig, se det som en erfarenhet, för det är precis vad det är. Var glad att det inte hände mer med dig eller hojen. Tycker du ska lära dig wheela :yoparty

Kay skrev:
Ryck upp dig, se det som en erfarenhet, för det är precis vad det är. Var glad att det inte hände mer med dig eller hojen. Tycker du ska lära dig wheela :yoparty

Tja, det är ju den typen av erfarenheter som man minns bäst... det får nog bli wheelies som du säger. Man får göra det bästa av situationen... :rock

Smaug skrev:
Tja, det är ju den typen av erfarenheter som man minns bäst... det får nog bli wheelies som du säger. Man får göra det bästa av situationen... :rock
Efter mitt nerlägg och att jag fixat till sidokåpan med polyester, glasfiber, spackel och burklackering så har jag vågat "Prova" mer + lärt mig hur hojen beter sig vid vissa situationer (som när jag la den). Tyckte inte det var lönt att fixa hojen i tiptopskick då det kanske händer igen. Man lär sig mer på nerlägg än man tror faktiskt. Om inte annat blir man ofta aktsam i liknande situationer. Nerlägg = Livets hårda skola :fakta

Smaug skrev:
Fy fan vilken kväll...

Tog en liten tur när det var uppehåll och när dropparna började falla så beslutade jag mig för att åka hem till polar'n och kolla på F1.

Synnerligen trevligt, men senare på kvällen insåg jag att det var dags att åka hem och det verkade vara rätt lugnt med vädret. Men icke, regnet föll och jag bestämde mig för att köra lugnt och fint hemåt. Det gick i bra tills jag kom till en järnvägsövergång. Gled lugnt över spåret men direkt efter är det en rätt skarp höger och gissa vad som hände... baken glider iväg och så ligger man på sidan. Som tur var gick det i riktigt låg hastighet så det som tog stryk var sidan av kåpan (och stoltheten). Den svarta kawwan har numera vita "flames" på höger sida. FAN, vad irriterande. :huvet

Så jag antar att nu är det dags att lära sig wheela eller ge sig på custom lackering eller något... Livet suger ibland... :(

jo, gjorde nått liknande, drog hem från jobbet i regn, tog det lugnt med tanke på väglaget, men kom till en påfart och va lite trafik, vred lite på rullen för o komma före en bil, vips så sticker baken ut o jag får värsta kastet, som tur var ( rena miraklet ) lyckades jag hålla mig på hjulen, dock fick jag skit ont i båda ljumsklarna, fladdra ju runt i spagat :näsblod på hojjen, även det en erfarenhet

Visst suger det. Körde verkligen lugnt för det var sådant skitväder. Det låg en bil bakom, men den hade inga bekymmer att stanna. Skulle slaggat över hos polaren istället... Lätt att vara efterklok. Får väl spackla upp den så gott det går och spruta på lite färg. Synd att man inte känner någon som är lite vassare på sådant jobb... Det får bli en bushoj istället. :tummenupp

Där var det gjort! Tycker lite synd om dig men skönt att det gick 'bra'. Bara repa mod och komma igen!

Trodde du menade första "svängen" dvs nedlägg.... men men... skönt att det gick bra iaf.

Smaug skrev:
Jo det är surt...

Släng på en Stevie Ray Vaughan-platta i spelaren och rulla en whisky mellan tummarna i inväntan på bättre tider. Det brukar funka :tummenupp

Smaug skrev:
Japp, så är det. Nu behöver man ju inte vara så orolig för att lägga hojen längre. :D

Se till att lägga den på rätt sida om du nödvändigtvis skall göra om det :crash

Blev det bara repskador räcker det med en flaska biltemaspray så ser det bättre ut. :yoparty
Surt, men tur att det inte gick värre.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back