Humper
Ny medlem
Hej, jo är har bara hunnit köra ca 3veckor sen jag fick mitt mc kort kan
jag börja med.
Så på onsdagen skulle jag bara ta en liten tur på R6'an. Kör
ganska lugnt ca 70-90, kommer in i en kurva och där kommer ett litet hoppande rådjur ut från skogen. Börjar bromsa, väja och lyckas bara träffa
lite av baken och bena så de var inget mera med det.
Dock så var jag ju fortfarande i kurva och hade ändå fart kvar.
Kommer ut i dicket och håller hojen nätt och jämnt uppe, då kmr trädet
istället. Som tur var det bara ett kanske 4-5cm tjockt men där stannade hojen, jag flög vidare och gjorde några kuller byttor.
Ivf, så gick de ganska bra för mig. Direkt efter så kände jag direkt att jag stukat tummen så de var ju ingenting sprang direkt och lyfte upp hojen fick dock inte vidare upp den till vägen p.g.a trädet som låg böjt under hojen så blev att ringa lite hjälp.
Nu efter så har jag haft ganska ont i rygg, nacke och vänster axel.
Inget farligt utom väldigt många sträckta muskler.
Och så till hojen, bromsvätske behållaren for och inprincip alla kåpor spruckna. Dock inte mycket repor
Så nu till frågorna:
Bromsvätskebehållare, hurdan ska man köpa (bor på Åland, inte sverige).
Något som man borde gå igenom nu efter kraschen?
Förövrigt så sprang rådjuret iväg igen.
MvH,
Humper
jag börja med.
Så på onsdagen skulle jag bara ta en liten tur på R6'an. Kör
ganska lugnt ca 70-90, kommer in i en kurva och där kommer ett litet hoppande rådjur ut från skogen. Börjar bromsa, väja och lyckas bara träffa
lite av baken och bena så de var inget mera med det.
Dock så var jag ju fortfarande i kurva och hade ändå fart kvar.
Kommer ut i dicket och håller hojen nätt och jämnt uppe, då kmr trädet
istället. Som tur var det bara ett kanske 4-5cm tjockt men där stannade hojen, jag flög vidare och gjorde några kuller byttor.
Ivf, så gick de ganska bra för mig. Direkt efter så kände jag direkt att jag stukat tummen så de var ju ingenting sprang direkt och lyfte upp hojen fick dock inte vidare upp den till vägen p.g.a trädet som låg böjt under hojen så blev att ringa lite hjälp.
Nu efter så har jag haft ganska ont i rygg, nacke och vänster axel.
Inget farligt utom väldigt många sträckta muskler.
Och så till hojen, bromsvätske behållaren for och inprincip alla kåpor spruckna. Dock inte mycket repor

Så nu till frågorna:
Bromsvätskebehållare, hurdan ska man köpa (bor på Åland, inte sverige).
Något som man borde gå igenom nu efter kraschen?
Förövrigt så sprang rådjuret iväg igen.

MvH,
Humper