Första kärleken såld...

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Solen skiner och jag har ingen hoj längre, men det ska väl inte dröja alltför länge innan jag har en ny gissar jag. Måste säga att det var INTE en slump att den första som kom o kollade på den och provkörde också köpte den. Kommer alltid älska SVn. Den lärde mig köra sporthoj på 5 röda sek.

Men framför allt vill jag på detta sätt tacka Comi för hjälpen med lack, rengöring, uppställning på hans verkstad, etc. Comi är verkligen Mr Fix-it no 1 och hojen såg HELT NY ut efter en liten stund i hans vård. Ojoj vad impad köparen var... de hade väl väntat sig ett annat skick på en hoj som gått 4000 mil (märkligt nog; vårdar inte folk sina hojar??). Gå in på www.comi.se och kolla vad han kan göra för dig o din hoj, eller skriv ett PM till honom här på SH. Verkstan ligger i Södra Hammarbyhamnen, ett stenkast (tjejkast) från Rapidos klubblokal.

Bifogat

• KollageSH.jpg
    KollageSH.jpg
    100.7 KB · Visningar: 539
En epok som gått i graven. Men må nästa hoj bli en fin (blå/vit) en.....

Ace Niki skrev:
Nåt japanskt fyrcylindrigt sporthojsigt över 600 cc... Gärna skrapat, gärna banpreppat... Schyssta hojerbjudanden emottages tacksamt.

FYFYFY!
Inte svära! vad menar du med FYR-cylindrigt?
Du menade TVÅ-cylindrigt va?
Aprilia Falco kanske?

Vad fick du för hojen sen då?

Fan, idag på Götaplatsen var det tre SV, en var min, de andra kördes av två TJEJER.
Måste nog byta jag med...
:-)

//A.

UnderDOG skrev:
Fan, idag på Götaplatsen var det tre SV, en var min, de andra kördes av två TJEJER.
Måste nog byta jag med...
:-)

//A.
Tjejer (och du) har mer vett i skallen när de planerar sina hojinköp - se det så istället :) . Min verkstadsguru Tobbe på EDmc i Solna sa när han fick veta att jag skulle sälja SVn o köpa nåt större: "varför då? SVn är ju roligare på kurvvägarna". Men alla mår nog bra av att byta hoj ibland. Man måste väl se till å utvecklas.

Grattis till försäljningen !

Angående din framtida hoj... det finns minst 2 st GSX-R750:or (96- och framåt) i ungefär det skick du beskriver ute på annons här på SH. Du blir nog inte besviken...

Ace Niki skrev:
Nåt japanskt fyrcylindrigt sporthojsigt över 600 cc... Gärna skrapat, gärna banpreppat... Schyssta hojerbjudanden emottages tacksamt.

Pejo skrev:
Angående din framtida hoj... det finns minst 2 st GSX-R750:or (96- och framåt) i ungefär det skick du beskriver ute på annons här på SH. Du blir nog inte besviken...
Jo fast jag kan nog få någa årsmodeller nyare av gixxern för samma pris som dem om jag åker neråt Tyskland o köper. Hoppas det iaf...
Är lite beroende av nyare årsmodeller av de större hojarna för att få samma lätthet och smidighet som SVn har. Gäller väl inte gixxer 750 kanske men många andra, tex Bladen.

Ace Niki skrev:
Solen skiner och jag har ingen hoj längre, men det ska väl inte dröja alltför länge innan jag har en ny gissar jag.
Hm.. Grattis!! Tror jag.. :3freak
Hoppas det inte dröjer allt för länge innan du hittar något nytt! :tummenupp

Jag får väl bikta mig jag också då.. :P

Sålde min älskade hoj idag..
Det kom tre grabbar från stockholm, inte visste de att det skulle bli kallt o blåsigt.. osv.. bla bla bla..
Han kommer bli nöjd, o jag kommer bli nöjd.. för nu väntar en tysklandsresa o ett eventuellt köp..

Vi får väl försöka tajma det så att jag o Ace åker tillsammans..

Nä nu ska jag kolla lite annonser :P

Bifogat

• älskad_hoj_resize.jpg
    älskad_hoj_resize.jpg
    86.8 KB · Visningar: 199
Cale skrev:

Det kom tre grabbar från stockholm, inte visste de att det skulle bli kallt o blåsigt.. osv.. bla bla bla..
Han kommer bli nöjd, o jag kommer bli nöjd.. för nu väntar en tysklandsresa o ett eventuellt köp..

Ahaaaa!!! Det blir en Bumse alltså!!!! :arsele :kocko

ska man egentligen behöva tillägga att det såklart var den förste som provkörde som också köpte hojen???

Cale skrev:

Hehe, vilken snyftig historia. Eftersom jag har ont om tid att kolla annonser själv så utlyser jag en tävling. Den som tipsar om min nästa hoj (runt 50 000:-kanske) vinner nånting, öööhhh...får återkomma om vad det kan bli. Men det blir nåt fint iaf. Pejo ligger rätt bra till, han letar gixxrar.

Fick höra idag om nån som köpt en sån du vill ha, '00 R750 i Tyskland, mkt låga mil, och bra pengar (50 lopper lite drygt) , och en transportkostnad på 3500:- nånting... Men den var skitfin, du ville ha skrapade hojjar ? :D

Klart jag ligger bra till ! :tummenupp :banana

Ace Niki skrev:
Hehe, vilken snyftig historia. Eftersom jag har ont om tid att kolla annonser själv så utlyser jag en tävling. Den som tipsar om min nästa hoj (runt 50 000:-kanske) vinner nånting, öööhhh...får återkomma om vad det kan bli. Men det blir nåt fint iaf. Pejo ligger rätt bra till, han letar gixxrar.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025