första hoj

HasseS

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
yamaha TDM
Vi letar första hoj till tjejen nytaget körkort ingen större erfarenhet av hojar har bara åkt bakpå tidigare.. ska kunna Pendla/tura och känner ja henne rätt blir det nog ganska snart lite mer gasande på småvägar med.. Hon är 173 cm så är väl inte så stort problem med höjden på hoj.. pris runt 30 000:- nån som har lite förslag på vad som kan passa, hon vill absolut inte ha nån custom hoj..

Håller på med samma letande. Vi har kommit fram till att en Honda CBR600F från -93 och framåt kan vara ett bra alternativ om det är sporthoj hon vill ha. Det enda man kan ha synpunkter på med dessa är väl färgsättningen på vissa ex...
Har hört mycket positivt om Yamaha Fazer och Suzuki SV650 också men vet väldigt lite om dom.

Jag tror att en kawasaki gpx 600r skulle passa.
Köpte en sådan till min syster som inte heller är så lång
och den passade väldigt bra till henne sa hon.
Sitter nersjunket i hojjen så att säga. Väldigt nära till marken.
Lagom motorkaraktär dvs 85hk.
Bra alternativ!

cbr600 är finfina motorcyklar för både nybörjare och onybörjare. jag har förresten en 94 som är till salu.

Jag har haft samma 94-a, och det är en av de bästa hojar jag kört.
Rekommenderas!

Bifogat

• Pict0005.jpg
    Pict0005.jpg
    86 KB · Visningar: 114
  • Pict0007.jpg
    Pict0007.jpg
    76.6 KB · Visningar: 107
  • Pict0003.jpg
    Pict0003.jpg
    85.8 KB · Visningar: 85
Jag har en ZZR 600 92:a, en riktigt bra nybörjar hoj, lättkörd och smidig.
En smidig hoj som funkar lika bra på touring som att köra på krokvägar.
Själv är jag inte så lång (164) men når ner bra på Zzr:en.
Chassit lär du inte växa ut på ett bra tag. :)

Har du mer frågor så är det bara att Pm:a.

//Lill Kwak

Skulle kika på Honda CBR 600 F eller en Yamaha YZF 600 Thundercat. Sportiga men inte extrema på något sett. ZZR 600 har hängt med länge men har många kvaliteter. Dock är den lite mer touringbetonad än hojarna ovan.

Vill du ha mindre plast att byta när du premiärklotar så skulle jag kika på någon "naken" hoj i 600 klassen. Ofta är det samma spisar som sitter i sporthojarna men nedtrimmade för mer pulver på låg och mellanvarv. Premierna ligger ofta lägre också. Nackdelen är att det blåser en del men gillar man inte lite vind tycker jag man ska åka bil.

Kika på Honda Hornet 600, Suzuki Bandit 600, Yamaha FZS 600 Fazer (min favorit) eller varför inte Suzuki SV 650 som jag vet många gillar skarpt.

kolla in länken...
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=10758#

Detta är min gamla hoj... min första hoj.. tycker att SVn är den optimala nybörjare hojen... den har en toppfart på ca 210 km/h men den har gott om vrid.. den e skön och man sitter bra på den. När det gäller kurvor etc. så svänger den lättare pga. sin 160 dim däck... Försäkringen är oxå billigt på den och därför blir det lättare att teckna ett helförsäkring. Just denna hoj har genomgått ganska mycket varav priset men du kan hitta runt det pris du letar efter om du söker hör på annons delen... (vill inte göra reklam för någon annan som du förstår)
Har du (ni) andra frågor får du gärna ställa de...
lycka till med köpet..
:tummenupp

Vilket sammanträffande att alla just råkar äga och vilja sälja sådana hojar som de rekommenderar :D

Alla hojar ovan passar säkert fint. Mitt tips är att köpa en billig hoj(även om ni har massa pengar) och köra på den några månader. Passa på att provköra dom andra hojarna när ni stöter på någon som har dessa och sedan så kan ni tänka om. Även bra att ha en hoj och göra nybörjarmisstagen på också. Själv har jag kickat en rd350 ståendes på till höger sida om hojen samt ståendes på sidostödet när 1:an var i. Pang i backen, inte en skråma som inte redan fanns där. Sen har jag svarat i mobiltelefon o kört över ett litet gupp och vurpat i 5 km/h etc.

/ Hannes

HanneZ skrev:
Vilket sammanträffande att alla just råkar äga och vilja sälja sådana hojar som de rekommenderar :D

/ Hannes

Rubriken på min länk är
Nu ska min SV bort (SV 650s) Ev byte!!! *SÅLD* :D :D

Annars håller jag med dig... man ska ha en hoj som man har råd med att lägga ner... därför skriv jag om försäkringen på SVn.

EZrideR skrev:
Rubriken på min länk är
Nu ska min SV bort (SV 650s) Ev byte!!! *SÅLD* :D :D

Annars håller jag med dig... man ska ha en hoj som man har råd med att lägga ner... därför skriv jag om försäkringen på SVn.
OT: Är det Borkas gamla R6 du har? Har han din gamla SV? :va

HanneZ skrev:
/ Hannes

Tyst nu Hannez och låt de vuxna prata. ;)

HasseS

Jag har en bra förstahoj för din tjej. Speciellt då du själv har en TDM som är samma motor. Lägg på 6 000 på de ~30 000 och du får min TRX -96'a. Att de är billiga att äga och försäkra har du nog redan insett du du själv har en hoj av samma typ.

Bara en tanke ;)

Annons med bilder finner du Här --> Annonsen

/oXydex

Last edited:
hållundan skrev:
OT: Är det Borkas gamla R6 du har? Har han din gamla SV? :va

jöpp... jag är ägaren till Sarah nu för tiden... :yoparty
och han ägaren till Lisa :(

Hur kunde du gissa det???

EZrideR skrev:
jöpp... jag är ägaren till Sarah nu för tiden... :yoparty
och han ägaren till Lisa :(

Hur kunde du gissa det???
Nä, jag träffade på honom precis när han hade bytt. Då sa att han hade vart i Götet och fyndat den fina blåa, samt bytt bort den gamla fina blåa. Sen kollade jag som hastigast på din profilbild och det såg ut som hans gamla. Minsann...

I've got hawkeyes :)

HasseS skrev:
Vi letar första hoj till tjejen nytaget körkort ingen större erfarenhet av hojar har bara åkt bakpå tidigare.. ska kunna Pendla/tura och känner ja henne rätt blir det nog ganska snart lite mer gasande på småvägar med.. Hon är 173 cm så är väl inte så stort problem med höjden på hoj.. pris runt 30 000:- nån som har lite förslag på vad som kan passa, hon vill absolut inte ha nån custom hoj..

Suzuki gsx 600 f . trevlig, lättkörd, billig att försäkra , kanske inte den tuffaste hojen men som förstahoj är den bra.
Jag är nöjd med min iallafall , ska säljas till våren efter besiktning :)

fax skrev:
Suzuki gsx 600 f . trevlig, lättkörd, billig att försäkra , kanske inte den tuffaste hojen men som förstahoj är den bra.
Jag är nöjd med min iallafall , ska säljas till våren efter besiktning :)

om de e hyfsat billig hon vill ha så kika på äldre gsx600f...dom e hyfsat snygg o ska tydligen gå ganska bra :tummenupp

rf600 kanske? Jag har aldrig kört men hört o läst o sett att dom är trevliga.

Maverick_ou812 skrev:
Håller på med samma letande. Vi har kommit fram till att en Honda CBR600F från -93 och framåt kan vara ett bra alternativ om det är sporthoj hon vill ha. Det enda man kan ha synpunkter på med dessa är väl färgsättningen på vissa ex...
Har hört mycket positivt om Yamaha Fazer och Suzuki SV650 också men vet väldigt lite om dom.

Vad vill herrn veta om SV 650 S ?

hållundan skrev:
Nä, jag träffade på honom precis när han hade bytt. Då sa att han hade vart i Götet och fyndat den fina blåa, samt bytt bort den gamla fina blåa. Sen kollade jag som hastigast på din profilbild och det såg ut som hans gamla. Minsann...

I've got hawkeyes :)

jopp..det var verkligen ett fynd han gjorde... han ner priset rätt så bra.. men men... jag är väldigt nöjd med Sarah så jag ska inte klaga... utan bara längta till våren... :banana

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8