Första gången på srw

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Jaha idag var första körningen för mej på srw, o jevlar va kul de va, banan tycker jag iallafall är skitrolig och helt underbar förutom vissa "bulor".

Hur gick det då? Jo i början gick de piss men det flöt på bättre o bättre efterhand som man lärde sej lite spårval! :rolleyes:

Tack ssemse för att ni har dessa körningarna helt underbart, stor eloge till er och flaggvakterna som fick vifta lite väl mycket idag.

PIX skrev:
Jaha idag var första körningen för mej på srw, o jevlar va kul de va, banan tycker jag iallafall är skitrolig och helt underbar förutom vissa "bulor".

Hur gick det då? Jo i början gick de piss men det flöt på bättre o bättre efterhand som man lärde sej lite spårval! :rolleyes:

Tack ssemse för att ni har dessa körningarna helt underbart, stor eloge till er och flaggvakterna som fick vifta lite väl mycket idag.

Samma här. första gången på banan. man borde skrivit ut en karta så man kan ta med sig första gången så man kan hitta vad tusan kurvorna tar vägen.
Jag vet helt slut i knoppen efter första passet :-)

Första gången för mig på SRW också och första gången sen vurpan på Knutstorp så nerverna var lite på ända.
Första passet var fruktansvärt o jag körde i depå efter typ halva tiden.. Sen gick lite bättre i följande pass. :)

Beslutade mig dock för att sticka hem kring 19-tiden då jag inte kände mig i form.

Hursomhelst, SRW verkar kul, men idag kröp räckena och avsaknaden av riktiga avåkningszoner upp på mig.

Kungen skrev:
Samma här. första gången på banan. man borde skrivit ut en karta så man kan ta med sig första gången så man kan hitta vad tusan kurvorna tar vägen.
Jag vet helt slut i knoppen efter första passet :-)
Denna tråden e värdelös utan tider :rolleyes:

PIX, stod och tittade en del på dig i dina senare pass. Såg riktigt bra ut i kurvan efter start/mål. Tight spår in i den :tummenupp
Vi ses snart i en RÖD grupp nära dig... :)

"Nån" råkade visst ha en klocka på Kungen...

1.13.7
1.13.4
1.13.0
1.13.9
1.13.7

Sen var det visst en röd flagga ute... och alla tider är tagna med ett äkta gökur!

Edit: Vit grupp = tillåtet med tidtagning...

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
"Nån" råkade visst ha en klocka på Kungen...

1.13.7
1.13.4
1.13.0
1.13.9
1.13.7

Sen var det visst en röd flagga ute... och alla tider är tagna med ett äkta gökur!
här kommer Göken. Kokoooo
Vilket pass var detta tider på ?

Maverick_ou812 skrev:
Ärligt talat så vet jag inte. Tror det var ditt första pass.
Hur så, för långsamma tider eller? :D

Första passet stämmer de jupp. sedan kapade jag en kvart-15 minuter ca.

Zmurfen skrev:
Då måste ju du fått pisk av GSXR 0,5RRRRRR :rofl
Jag såg inte skymten av Kungen ett enda pass, men jag tror att Tokstein körde 1.11-1.12 sista passet, inte illa pinkat :tummenupp

Själv hade jag skitkul och battlade med 56:an som gnistrade fotpinnar och ritade svarta ränder förutom när han glömde och tanka då...

En riktigt rolig kväll, iof några avåkningar men inget allvarligt :tummenupp

....hittade en tolva på Kungen i fritt varv - mycket bra för att vara 1:a gången, tycker jag :tummenupp

Otroligt nog låg en BMW, RxxxxGS ("Off road"lok) MED PACKVÄSKOR :kocko :kocko ...o snurrade på 1.16 - helt dj-a otroligt :Bugar
MC-polis månne??
Skrapade ALLT - inklusive väskor :3freak

/3 varv på höga 1.12 - sägs det :fatta!
...och omkörd av Superlight :huvet :tummenupp

EDIT: :felämne :felämne - sorry.
Härligt Pix - gött å höra att fler i Kävlinge kommun gillar gazza bana.

Last edited:
Robz skrev:
....hittade en tolva på Kungen i fritt varv - mycket bra för att vara 1:a gången, tycker jag :tummenupp

Otroligt nog låg en BMW, RxxxxGS ("Off road"lok) MED PACKVÄSKOR :kocko :kocko ...o snurrade på 1.16 - helt dj-a otroligt :Bugar
MC-polis månne??
Skrapade ALLT - inklusive väskor :3freak

/3 varv på höga 1.12 - sägs det :fatta!
...och omkörd av Superlight :huvet :tummenupp
BMW galningen är Niklas, bror till Boxer som jag kör ERF med, Niklas saknar ett par hjärceller, han förstår inte att man inte kan köra 1.16 med en offroad BMW på 90 häster, dessutom väger den närmare 250 pannor.

Mavve: jodå visst kan jag mer än att torrgasa :tungan , röd grupp tjaaaa förmodligen inte denna säsong men förmodligen nästa.

Robz: Jasså kommer du oxå från hålan? Kör du hojen ner eller? Kanske litta sällskap nästa gång?

xyx: Ja första passet var väl inte det bästa :7peta , pass nr 2 däremot där fick du upp ångan ordentligt!!!! Hoppas du kommer igen nästa helg! :tummenupp

Förresten var e allla bilderna jag såg ju flera stycken som fotta som sören, kanske kommer upp idag eller i eftermiddag?(hoppas) :)

Skojigt att gaza även om det riktiga flytet inte ville infinna sig för mig.

Förbannat många avåkningar dock, gul grupp fick gul eller rödflagg i fyra av fem lopp och även dom andra fick ett gäng avåkningar! Ta vara på er, inte värt att kvadda er själva och hojarna bara för att sässongen snart är slut!

Sen är det kul att se Mavericks desperata modifieringar av Viffern för att få hojen att klara hans tempo/körstil i röd grupp :yoparty , för ett antal gånger sedan åkte skruvarna av fotpinnarna, igår åkte hela depåstödet av (duktigt nerslitet) men inte fan hjälpte det, nu kommer det gnistregn från växelföraren (som såg ordentligt nerslipad ut). Hänga ut mer eller köpa nyare hoj? (eller flytta upp fotpinnar/växelförare? Då lär väl iof något annat ta i, gps-antennen eller väderstationen eller något likartat :hihi )

reklam nisse skrev:
jag klocka också dej några varv jämna 13 tider då med.
näst sista passet va det..../BrInK
1.13 är ganska tryggt & säkert tempo, 1.10 då går det lite med sladd, 1.07 så ritar man bruna ränder i kallingarna (kommer jag aldrig att slå).

Jag gillar faktiskt SRW bättre än Knudan i rent körtekniskt avseende, SRW är otroligt krävande och man får inte vila någon stans på banan, det gillar jag.

*/ ?>
Back