Första dagen på körskolan idag, måste skriva av mig :D

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Tjena gott folk!
Skapade för inte allt för längesedan min första tråd här på SH.
Den tråden handlade om att jag försökte hitta rätt körskola här i Helsingborg osv.

Idag hade jag dock min första lektion med Drive-In på hinderbanan, och jag måste bara säga.. FAN VAD SKOJ! :D
Man kände sig som en 7åring på skara sommarland igen!
Hjälmen som jag hade klämde dock fan sönder min käke efter en timme, största storleken enligt körläraren, han och en annan elev skyllde på mina dreadlocks, haha.

Han var även förvånad över hur bra jag körde, för aldrig ha kört något 2-hjuls fordon förut, så som moped osv.

Lärde känna hojen idag, krypkörde, körde i en 8a och även slalom, och klarade alla momenten utan några större problem. Så är det bra för en total nybörjare? Är jag på rätt väg? :D

Kan inte vänta tills på Onsdag då jag har uppskrivning :rolleyes: eller Torsdagen då jag har nästa lektion :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Speciellt tack till Wivi som gav mig hennes sista koder till teoritesten på nätet.

Hoppas vi ses ute på vägarna snart ROH!

Peace,
M

Låter riktigt bra det där.

Nu är det bara att hålla tummarna för att du hinner med uppkörningen innan VV stänger för säsongen.

Vi ses snart på en TT :tummenupp

Kuggade idag på teorin med 3 fel, hur fan gick det till?
För B-körkortet var jag mycket mindre positiv inställd till det men klarade endå det utan några större problem.
Idag var jag 100% på att jag fan hade minst 95% rätt när jag kollat igenom svaren 2 gånger.
49/65, vafan?

Nu ska man bara sitta i telefonkö hos VV för boka ny tid, eftersom de utbildar personal idag. Och eftersom deras köer är fulla, så får man ringa tillbaka hela tiden.

Håll ut, snart är jag väl också ute på vägarna, om inte i höst, så till våren...

Hare fett folks!
peace

M

Det stämmer inte riktigt. Det kommer 65 frågor. 5 av dem räknas bort då de är sk. testfrågor.
Man får lov att ha 11 fel, alltså minst 44 rätt för godkänt prov.

Du hade 49 av 65. 5 frågor går bort och då har du 44 av 60 vilket ger dig ett godkänt prov.

Ska du överraska oss med ett A-kort nästa vecka på uppkörningen eller? ;)

Stämmer inte, kan skanna in skiten.

Så fort jag hittar skiten.
Kravgränsen var 52, fick 49.
När jag tog teorin för B-körkortet för ett halvårsedan så var det 5 testfrågor.
Även ett stort underkänt i rött stod med.

Har bokat om till nästa Måndag, tänker knappast plugga något eftersom jag kände mig så jävla säker, vet inte ens vad jag kan plugga på mer. Äh, är bara irriterad, klart jag ska plugga, men känns hopplöst när man inte vet vad det är man ska plugga på, som att börja om från början :p

Om 30min ska jag köra på drive-in dock, ska höra om man kan få någon plan som man fick på Lantz, där man ser hur de tänker lägga upp utbildningen osv.

Peace!

Edit: Ser att du tränar kampsport, trevligt att se fler kampsports intresserade på forumet :)
Varför har du 4a kawor? Tycker du kan sälja din zxr400 när jag fått min lapp.:D

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey