först över 300km/h med mc??

OnThéEdge

Allways On The Edge!
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
yamaha rd 125
Vem var först över 300km/h med mc?? eller rättare sagt när passerades denna gräns?
har hörtalas om trimmade hd som skulle ha åkt i 350km/h redan på 40 talet?? någon som har en aning?? :confused:

Det finns en liknande tråd om detta som nyligen startades....så sök :tummenupp
:banana

OnThéEdge skrev:
Vem var först över 300km/h med mc?? eller rättare sagt när passerades denna gräns?
har hörtalas om trimmade hd som skulle ha åkt i 350km/h redan på 40 talet?? någon som har en aning?? :confused:

Jag var först. I mitt tidigare liv hade jag en BMW boxer fullsketen med godis (tuabo, slipon, dekaler, dubble bubble, EPROM + massa godis) som jag maxade 342 km/h med medvind, sol i ryggen och om man vara pissinödig. Tyvärr dog jag vid rekordförsöket.. Med det var det värt!!!1

Och, ja just det: :Rockbanan

/:blah

Zee skrev:
Jag var först. I mitt tidigare liv hade jag en BMW boxer fullsketen med godis (tuabo, slipon, dekaler, dubble bubble, EPROM + massa godis) som jag maxade 342 km/h med medvind, sol i ryggen och om man vara pissinödig. Tyvärr dog jag vid rekordförsöket.. Med det var det värt!!!1

Och, ja just det: :Rockbanan

/:blah
HE HE!
Skulle det vara roligt eller?
Ska jag skratta nu eller sen?

:hihi

OnThéEdge skrev:

Det fanns en sån "tub" på 40 talet med 3 st ( tre ) Hd knuckleheadmotorer som de körde på Bonneville Flats med, den gjorde iaf över 300...

Sedan fanns det väl ngn Rolle som låg i Supermanställning i badbrallor på en Bonneville, det gick iaf över 200..

www.worldsfastestindian.com.au

Kommer en film om Burt Munro från Invercargill Nya Zealand och hans Indian, kolla trailern verkar vara en riktig godbilt....

Chronic in da house:
Sedan fanns det väl ngn Rolle som låg i Supermanställning i badbrallor på en Bonneville

Inte helt rätt, det var Rollie Free på en Vincent Black Lightning, 1948, 150+ MPH....

Rollie34.jpg

DP says: Snacka om skinnställ....

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...