Förstärkare utomhus

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Tjo

Jag letar med ljus och lykta efter en utomhusanläggning där även förstärkaren klarar av vind/snö/regn osv. 220V finns där jag tänkt sätta den och då går det ju även transformera ner till 12V om man vill (tänker anläggning till MC/båt m.m. som är vattentät).

Högtalare är ju inga problem att hitta som klarar utomhusbruk men förstärkare verkar vara svårt att hitta, iaf det som jag letar efter.

Funktioner som vore bra att ha är: Bluetooth, ev WiFi osv så att man kan köra tex spotify via mobilen utan fysisk kontakt. Hittade en allt i ett variant http://www.ljudkallarn.com/hogtalare/utomhus/jabadoo-th-1 men det är inte riktigt vad jag letar efter då jag helst vill ha en fast installation.

Någon som har några bra tips eller ska man kila ner till HiFi klubben och kolla med dem?

mvh
/T

Tack för tipsen. Jag måste bygga ett tak om jag ska ha den där jag tänkt men den spolsäkra kan funka. Bra tips. :tummenupp

Alternativet är att ha vädertåliga högtalare kopplad till en förstärkare i något inneliknande utrymme, typ garaget.
Förstärkare med appstyrning så kör du allt via telefonen; spotify, volymkontroll och liknande.

Jag håller precis på att koppla in ett par utehögtalare direkt på förstärkarens zon 2. Sätter även en switch så att jag kan välja om zon 2 ska spela i köket eller ute.

Jag håller precis på att koppla in ett par utehögtalare direkt på förstärkarens zon 2. Sätter även en switch så att jag kan välja om zon 2 ska spela i köket eller ute.
Precis så hade jag det iitt förra hus. Nästan i alla fall.
Jag hade en receiver med A-högtalarutgång i garaget och B-utgång till utehögtalare under ett trädäck.
Kopplad till den hade jag en bluetoothmottagare så jag i princip styrde allt utom volymen med telefonen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back