Förslag på lack..

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Nu har jag bestämt mig. Ska lacka om hojen!
Nej, jag har seriöst INTE kört omkull, eller tappat den.. Jag har bara för mycket pengar och tid *stor ironi*

Kom med förslag på färg...

Hojen är en Honda CBR 929 -01

Vad sägs om detta:

* Oranga kåpor
* Svart ram
* Svarta fälgar, med orangefärgade fälgstripes
* Någon form av svart rand. Denna ska vara bred och börja nedtill fram, och sedan smalna av uppe på sidan av tanken..

Kan det bli bra.. kom gärna med andra förslag..

Orginal är snyggast. Lättare att sälja också tror jag.

Såg en zx9r med just den färgsättningen du beskriver. Har för mig att den var "lamborghini-orange" och hade svart ram. Grymt snyggt, i alla fall. Att den kanske blir svårare att sälja är du säkert redan medveten om så go for it. :yoparty

Har du fått ordning på kopplingen på :hojcbr.
Du missade en torr heldag:yoparty
Med många :squid miner idag.

Se till att få ihop grejjerna så du kan va med 30/8:tummenupp

Ang lack så lägg upp en bra bild så kan säkert nån hjälpa dig med PS
Det finns några riktigt vassa på forumet:tummenupp
Mvh Martin:)

Ett tips är att skaffa ett extra kåpset + tank att leka med, är mycket lättare att sälja hojen sen med orginalgrejjerna intakta.

Annars verkar det coolt... :tummenupp

Orginal är snyggast. Lättare att sälja också tror jag.

Word! Det är svårt att få en hoj såld om man lackar och står i. Och rör för fan inte ramen! Den är eloxerad och du ska spruta den med bondlack?

Sen är det svårt att överträffa jappsarnas design. Alla ränder och sträck sitter där dom ska så för att plocka fram linjerna i hojen. Om du har en hellack på den blir den nog lite "fet"

Tack för tipsen.. Att den blir svårare att sälja är inget jag funderar på.. Antingen blir den såld sen eller så får den stå i garaget och ruttna.

Har inte fått delarna till kopplingen ännu Martin.. =(
Men jag kan garantera att jag återkommer när den är fixad.

Angående bondlack, så är det inte tal om något sånt. Har en polare som jobbar som lackerare, så den kommer bli riktigt bra. frågan är bara VAD det ska vara för färg..

Däremot så har du säkert rätt angående linjerna på hojen.. Det tål att funderas lite till på..

Kastar upp en bild på hur den ser ut nu, så får ni se..(Alltså innan jag börjar leka.)

EDIT: Har ett tonat kåpglas på nu också..

Bifogat

• honda22.jpg
    honda22.jpg
    134.4 KB · Visningar: 196
Last edited:
Den dagen jag ska lacka om min hoj.. Då vet jag exakt hur den ska se ut..
Vill tyvärr inte avslöja detta i nyktert tillstånd..:rolleyes:

Men färlgarna ska vara silver..

Lacka om, europeiska 929 är rätt fula allihop förutom gula 01:an. Vit/röda USA-modellen är apsnygg.

cbr929.jpg

Är också svag för de amerikanska färgerna på 929:an.

Röd/svart är ju den officiella Hondafärgen (enligt mig :va ). En mc-broder har lackat sin i den färgen vilket blev mycket bra!

2001cbr929rr.jpg

Vill man göra det enkelt för sig är 929 även mycket fin i silver. Vilket ju fanns orginal på många hojar under den tidsepoken.

cbr929.jpg

Vill du köra den orange så ha bellypanen i svart. Det kommer att bryta av den annars så massiva oranga färgen.

Ingen som har en bild på ZX-9R:an i den färgen?

Ja jävlar vad det tog sig! som ett tomtebloss!

Angående bondlack, så är det inte tal om något sånt. Har en polare som jobbar som lackerare, så den kommer bli riktigt bra. frågan är bara VAD det ska vara för färg..
..
Menar mer lack som lack. Ramen är eloxerad ju, Lackar du den kommer det se örnigt ut! Vad är det för fel på eloxeringen?

Sälj hojen du har och köp en ful å sliten 929. Det kommer bli hårdvaluta med orginalräcers från runt -00 med tanke på alla strijtfajters som byggs.

Last edited:
Nu har vi börjat riva ner hojen..
Ska förhoppningsvis lackas på måndag.

Kastar upp lite kort på hur det ser ut nu..

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    82.5 KB · Visningar: 61
  • 3.JPG
    3.JPG
    90.3 KB · Visningar: 59
  • 2.JPG
    2.JPG
    106.4 KB · Visningar: 62
Några till..

Bifogat