Försgasare Cr250 inställning!

ForEvo

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
BadBoy 200cc -08, CBR 600 (leksaker)
Har lite probs med att få min -94 Honda cr250 att starta, tyvärr.

Den verkar gå lite grinigt också när den väl går, så jag gissar på att en förgasar rengöring/inställning kanske kan fixa detta!

Har nu skruvat isär den och det är en Keihin PJ förgasare, se bild:

http://www.sudco.com/pj_diagram.html

Det står R1370N och ett S under texten på nålen samt 182 på stora munstycket och 55 på det mindre.

Men hur ska jag ställa div. grejor?

Vilket läge ska nålen vara i samt hur avgörs skicket på nålen?
Just nu är den inställd på 2:a hacket, dv.s näst högst upp.

Ska munstyckena vara helt inskruvade eller ska man ställa dessa?

Samt hur ställer jag in rätt flottörnivå? (den verkar vara ställd flera gånger av andra ägare ser jag finns div. märken)

Ska hela "hållaren" som nålen sitter i vara helt stängd när gasen är släppt för just nu öppnar den 7-10mm ungefär med gasen orörd?

Tomgången vet jag ställs genom choke pinnen men det sitter en mindre skruv på sidan av förgasaren också mot luftsidan. (nr 14-15 på bild)

Tacksam för svar! Gärna fort som faen! :D Slutar på jobbet kl 17.00 och har precis flyttat så jag kan inte kolla svaren hemifrån..

Last edited:
Ok antog att ingen skulle hjälpa till så jag skruvade dit skiten själv..

Rengjorde hela förgasaren och ställde in flottörnivån på 16mm som det ska vara enligt vissa sidor, båda munstyckena skruvades in helt och luftskruven på sidan snurrade jag ut 1.5varv.
Men den vill tamefan inte starta, 2ggr hoppade den till, första gången dog den direkt efter att jag varvat och andra gången levde den i ca 20sek och sen sa det bara "mmmbööl" så dog den igen.

Tagit upp stiftet och det verkar somom att han får lite för mycket soppa ändå, vissa gånger var det blött runt stiftet.
Misstänker även att jag kanske har blandat med för mycket olja men den borde väl gå ändå?

Kompa har den iaf..kan knappt gå på foten idag..

Last edited:
*/ ?>
Back