Försöksperson - har ni provat?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har länge funderat på att anmäla mig till att bli en försökskanin men aldrig fått tummen ur röven. Men nu har jag anmält mig hos Lunds universitetssjukhus, en allmän intresseanmälan. Man kan ju tjäna en rätt bra hacka på att ställa upp på sånt här. Att dryga ut kassan är aldrig fel plus att jag förhoppningsvis oxå bidrar med någon. :va

Har ni gjort något sådant nångång? Är medveten om att man kan få biverkningar osv men tycker jag det blir för jobbigt så får ja helt enkelt sluta med det. Testa gör jag iaf gärna.

Vad har ni som provat råkat ut för biverkningar och hur mycket har ni fått i ersättning? :)

Jobba extra på McDonalds istället, så slipper du ju få grön hud & tre tummar.....

hahah ja tror jag hellre får grön hud o tre tummar än jobbar xtra på mcdonkan.

Har du otur kanske biverkningarna visar sig mer negativt...genom att trigga fram annat, som en allergi du inte haft tidigare. Men good luck to you

Man väljer ju själv vad man vill ställa upp på, det handlar inte om på liv och död. En kompis ska vara med som försöksperson till Nicoretts-tuggumin, nån ny sort. Om man anser det helt galet så tackar man bara nej.

Är väldigt vanligt bland studenterna i lund att medverka som försökspersoner, just för att dryga ut kassan lite.

Inte för att vara omoralisk, men det finns bättre och mer inkomstinbringande verksamheter som kan inbringa bra mycket mer utan risk för medicinska biverkningar. :D

Det omsätter en miljonindustri och expanderar livligt.
Det enda investering du behöver är en dator och en webcam.
Men du, glöm inte F-skattsedel

"De som inte lämnar in någon deklaration riskerar att skönstaxeras."

Måste väl ändå vara könstaxeras?

Var med ett försök i Stockholm för många år sedan men det var bara vid ett tillfälle. Man gjorde en koll på en "frysteknisk" övning där man fick genomgå ett antal tester under stark kyla. Skulle inte göra om det.... det var jävl. kallt. Kommer inte ihåg vad vi fick betalt men tror knappt det räckte till en öl på krogen...

Var med ett försök i Stockholm för många år sedan men det var bara vid ett tillfälle. Man gjorde en koll på en "frysteknisk" övning där man fick genomgå ett antal tester under stark kyla. Skulle inte göra om det.... det var jävl. kallt. Kommer inte ihåg vad vi fick betalt men tror knappt det räckte till en öl på krogen...

Läste det hela lite för snabbt och läste anal där det stod antal :rofl

Då hade det varit illa.. :gnissla

Googla på tv serien "Testees", jag såg första avsnittet online i går, och nu har jag "hyrt" hela första sesongen.....

Ääääh. Vaddå farligt. Jag har varit försökskanin några gånger. Det är rätt intressant faktiskt.

Du ju uppenbart rätt sugen på att visa hud så varför inte göra det professionellt om du behöver extrastålars.

EDIT: Eller iofs kanske alla redan sett och inte vill pröjsa..

det enda som är uppenbart är att du inte vet ett piss om mig. :tummenupp

Ääääh. Vaddå farligt. Jag har varit försökskanin några gånger. Det är rätt intressant faktiskt.

berätta.

Last edited:
det enda som är uppenbart är att du inte vet ett piss om mig. :tummenupp

berätta.

Äääh. Det finns ju olika experiemnt. Vid något tillfälle skulle de kolla hur man kan jobba i en miljö med vibrationer. De satte mig i en stol som vibrerade, för att simulera de vibrationer traktor/maskinförare kan uppleva på sin arbetsplats. Sen skulle jag utföra diverse uppgifter på tid.

En annan gång skulle de kolla vilka centra i hjärnan som reagerade på vissa stimuli. Inbegrep magnetröntgen och nån annan sorts röntgen där de sprutade in radioaktiv kontrastvätska i blodet. Störtskönt!

Däremot skulle jag aldrig stoppa i mig piller och grejjer för att se om de ger biverkningar........ Å andra sidan har ju majoriteten av svenska folket vaccinerat sig mot svininfluensan med ett vaccin som är förbjudet i tex USA just för att man inte känner till biverkningarna.....

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!