Försäkringsklass Hornet 900

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Sitter i köpetankar efter en första hoj till övningskörning som man även kan ha efter kortet är taget, och har fått upp ögonen på en Honda Hornet CB 900F. Har aldrig ägt en hoj så jag har inte så stor koll på hela det här med försäkring.

Nån som vet på ett ungefär vilken försäkringsklass en Hornet ligger på.

MVH/ Mattias

sista stora dyra :(

vill du ha billigt så köp bandit 600 eller ev nån sv 650 ..kan funka bra för uppkörning...men allt som e roligt o har mycke effekt e dyrt :3freak

ozeo skrev:
sista stora dyra :(

vill du ha billigt så köp bandit 600 eller ev nån sv 650 ..kan funka bra för uppkörning...men allt som e roligt o har mycke effekt e dyrt :3freak

Satt faktiskt o kikade på SV 650, satt dock precis o kollade på VV's hemsida o är man bara 20 som jag är så är man ju begränsad till va är det.. 25kw.. en SV har ju typ 75 kw. Frågan är hur jag tänkte med 900'an :P

En ny fråga då.. går det att fiffla med papper eller måste man strypa?

det finns ett skäl till att de ska va 25 kw! :fatta!

Looped skrev:
Satt faktiskt o kikade på SV 650, satt dock precis o kollade på VV's hemsida o är man bara 20 som jag är så är man ju begränsad till va är det.. 25kw.. en SV har ju typ 75 kw. Frågan är hur jag tänkte med 900'an :P

En ny fråga då.. går det att fiffla med papper eller måste man strypa?

vaa har verkligen sv650 75kw? de e ju fan hundra V-TWIIIIN pållar? hade för mig att den hade kring 70-80hk?

Öh, gör som mig, vänta tills du kan ta A-Obegränsat direkt på en gång, visst det suger nu, men i vår när man har kortet o åldern inne så kan man köra ärligt och njuta av det! :tummenupp

Han menar nog att SV650 har 75 hästar.. ..inte kw..

Dock ej BHP utan HP i motorn..

Försäkring!

Looped skrev:
Sitter i köpetankar efter en första hoj till övningskörning som man även kan ha efter kortet är taget, och har fått upp ögonen på en Honda Hornet CB 900F. Har aldrig ägt en hoj så jag har inte så stor koll på hela det här med försäkring.

Nån som vet på ett ungefär vilken försäkringsklass en Hornet ligger på.

MVH/ Mattias

Jag kollade också på en hornet Den skulle kosta på mig med helförsäkring 120000kr om året och det var det billigaste försäkringsbolaget jag hittade och om jag bara skulle ha den på trafik så kulle det gå på 58000kr om året.Så det blev ingen hornet med tanke på att dom kostar 76000kr nya.Men det e en underbar hoj...

Last edited:
Jag fick en premie på 6000:-halv/halv på IF. 25 år Karlstad.

Har en SV650S och ger drygt 5000 i halvförsäkring per helår i centrala GBG.

För övrigt till salu till schysst höst/vinterpris :)

/BW

SVn är rolig i låga hastigheter i och med sitt bottenvrid men blir tråkigt om man vill köra olagligt. Den uppmanar inte till olovlig körning upplever jag. SV tycker jag låter som ditt vettigaste alternativ.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman