försäkringsfrågor crosshoj.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

Att ha hojen stöldförsäkrad är väl alltid gött...

men en tanke som slagit mig ett par gånger är hur det ligger till vid transport av hoj?

Hur ligger det till med stöldförsäkring etc med oregat fordon? jag vet att det går men hos vilka bolag? och som sagt, vad ersätts vid olycka när hojen står på bil?

vad gäller om man skulle bli påkörd och hojen inte är försäkrad alls? blir hojen "ett" med bilen och vållandes bolag tvingas ersätta även hojen?

hojen i fråga är en ktm 450 smr om någon har en sådan försäkrad och kan tala om hur mycket den kostar.

Tack // Linus

När jag letade försäkring var det flera som inte ens var intresserade. Trygg Hansa blev det till slut. Typ 4000/år (säkert dyrare på yngre person i storstad) Då ingår stöld, försäkring vid transport, samt värdet på motardkit. Deras maxgräns för värde på hoj + lull lull var 75 000kr.
De var noga med att ta ramnumret på hojen.
Lycka till

Hur är det med person försäkring om jag tex skadar mig om jag kraschar. går det att få någon försäkring på det?

Hur är det med person försäkring om jag tex skadar mig om jag kraschar. går det att få någon försäkring på det?

Prata med Länsförsäkringar, deras olycksfallsförsäkring är rocknroll - täcker till och med tävlingar inom motorsport (vill minnas fallskärmshoppning och kampsport var enda undantagen).

/j

Prata med Länsförsäkringar, deras olycksfallsförsäkring är rocknroll - täcker till och med tävlingar inom motorsport (vill minnas fallskärmshoppning och kampsport var enda undantagen).

/j

Tackar, har alla försäkringar där förutom Duccen, så jag har säkert bra pris.
hoppas kampsport är med så jag kan få lite betalt för stryk när jag tränar Krav Maga

Tackar, har alla försäkringar där förutom Duccen, så jag har säkert bra pris.
hoppas kampsport är med så jag kan få lite betalt för stryk när jag tränar Krav Maga

hehe.... ja det är ju alltid kul att få stryk. När jag tävlade i kampsport så täcktes man ändå av en försäkring från förbundet. Så det är skit samma ju.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!