WestW
.
Funderade lite nu när man ringer och kollar försäkring på hojen.
Jag är 25 men har inte haft kort i 5år så jag tecknar en försäkring som passar mig. Vissa bolag har ju 25+ försäkringar och allt vad dom nu kallas.
Ibland händer det ju att man provkör en kompis hoj. Klart man inte tänker krocka kompisens hoj på en liten provkörning, men tänk om.
Polarens hoj är endast trafikförsäkrad han är 25år och har haft kort i 5år. Jag smäller med hans hoj och är vållande till skada på någon bil t.ex.
Har ju smällt med hans hoj som har en trafikförsäkring som säger att den som kör måste vara 25år och ha haft kort i 5år.
Vad händer då? Annan självrisk? Jag blir ersättningsskyldig för allt?
Törs man någonsin provköra någon annans bil eller MC när det finns dessa speciella försäkringar? Eller behöver man bara bry sig om detta när det gäller helförsäkringar?
Att jag får ersätta kompisens hoj är en sak men att jag krockat med någon annan som måste ersättas är det jag undrar över.
Jag är 25 men har inte haft kort i 5år så jag tecknar en försäkring som passar mig. Vissa bolag har ju 25+ försäkringar och allt vad dom nu kallas.
Ibland händer det ju att man provkör en kompis hoj. Klart man inte tänker krocka kompisens hoj på en liten provkörning, men tänk om.

Har ju smällt med hans hoj som har en trafikförsäkring som säger att den som kör måste vara 25år och ha haft kort i 5år.
Vad händer då? Annan självrisk? Jag blir ersättningsskyldig för allt?

Att jag får ersätta kompisens hoj är en sak men att jag krockat med någon annan som måste ersättas är det jag undrar över.