Försäkringsbolag?

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Sitter o klurar på hur många man ska vara för att starta ett försäkringsbolag för sporthojar. Om merparten av SH hade gått med kunde man ju haft betalat 4000 helår helförsäkring och kunna gå runt helt ok tror jag.

Det som kostar vanliga försäkringbolag mest är alla bedrägerier men då alla känner alla på nåt mysko sätt här skulle det inte förekomma så ofta, och skulle det göra det skulle det komma fram relativt fort. :mad:

Då vissa nu betalar hiskliga summor vore det en bra ide för att hindra sporthojarnas död.

Vad tycker alla?
 
Skitbra ide........not.

Var det 2002 som 40% av alla R1'or hade fått någon typ av ersättning på försäkringen??

Tror nog att du får räkna om...
 
Skit bra ide...
ett problem kan uppstå dock..
säg att 25 kraschar med dödligutgång...
och 10 som blir invalidiserade resten av livet..
men jag täcknar en försäkring direkt av dig om du genomför det :tummenupp
 
Blackninja skrev:
Sitter o klurar på hur många man ska vara för att starta ett försäkringsbolag för sporthojar. Om merparten av SH hade gått med kunde man ju haft betalat 4000 helår helförsäkring och kunna gå runt helt ok tror jag.

Det som kostar vanliga försäkringbolag mest är alla bedrägerier men då alla känner alla på nåt mysko sätt här skulle det inte förekomma så ofta, och skulle det göra det skulle det komma fram relativt fort. :mad:

Då vissa nu betalar hiskliga summor vore det en bra ide för att hindra sporthojarnas död.

Vad tycker alla?

PANG! En smäller för att han körde på bakhjulet och vill ha ersättning. Folk samlas, letar upp honom och prylar honom....

Hmmm, inge bra d där.
Kommer bli feeetstrul när alla inom bolaget känner varandra mer eller mindre.
 
AleX skrev:
Skit bra ide...
ett problem kan uppstå dock..
säg att 25 kraschar med dödligutgång...
och 10 som blir invalidiserade resten av livet..
men jag täcknar en försäkring direkt av dig om du genomför det :tummenupp

Trillar du för att du sitter på styret och vill ha esättning kommer jag o Galning ner till dig o "snackar" med dig :hihi
Sånt vill vi ju inte betala för hähä :tungan
 
Din ide skulle dock kunna fungera bra..
Eftersom:
"alla" känner alla
Och att för att få försäkringen så ska man ha kört på bana 3 gånger tex..
 
Så om 2 pers av 7000 klotar så illa att dom blir invalidiserade och får en ersättning/rehabiliteringskostnad på 10 mille styck så..... Blir det inte mycket pengar kvar.

Tyvär så är nog klass 7 hojarna en ekonomisk förlustaffär just nu.
Varför kan vi inte ha vagnskadegaranti ifrån tillverkarna första 2 åren.
 
Chrille skrev:
Skitbra ide........not.

Var det 2002 som 40% av alla R1'or hade fått någon typ av ersättning på försäkringen??

Tror nog att du får räkna om...

Ne, om alla betalar på hösten hinner en hel del ränta införskaffas till våren då säsongen drar igång. Och då man ej ska driva det som ett vinstdrivande företag utan bara så det överlever på sikt borde det gå.

Annars kan man höja avgiften något mer, saken är att man måste vara många med i det här. Sen förvalta pengarna rätt så kan det gå, värt ett försök istället för att låta bolagen höja varje år.
 
Mavve skrev:
Trillar du för att du sitter på styret och vill ha esättning kommer jag o Galning ner till dig o "snackar" med dig :hihi
Sånt vill vi ju inte betala för hähä :tungan

Då får ni fånga mig först :D

Varför skulle jag trilla jag som är bäst i världen :rolleyes:
 
Blackninja skrev:
Ne, om alla betalar på hösten hinner en hel del ränta införskaffas till våren då säsongen drar igång. Och då man ej ska driva det som ett vinstdrivande företag utan bara så det överlever på sikt borde det gå.

Annars kan man höja avgiften något mer, saken är att man måste vara många med i det här. Sen förvalta pengarna rätt så kan det gå, värt ett försök istället för att låta bolagen höja varje år.

Enligt trygghansa så går de fortfarande back massor på klass 7, därav sitt nya system för iår. Och om de går back med premier runt 25000/år för en plasträser, hur skall du då få det att gå runt med en lägre premie? :confused:
 
Eller tar man bara upp vagnskade så man tecknar halv och har en låg andra halva på eget bolag, en hoj e relatit billig, och blir den stulen slipper man bry sig, inte lika vanligt att man hoppar av den i farten för att kunna casha ny.
 
Blackninja skrev:
Ne, om alla betalar på hösten hinner en hel del ränta införskaffas till våren då säsongen drar igång. Och då man ej ska driva det som ett vinstdrivande företag utan bara så det överlever på sikt borde det gå.

Annars kan man höja avgiften något mer, saken är att man måste vara många med i det här. Sen förvalta pengarna rätt så kan det gå, värt ett försök istället för att låta bolagen höja varje år.


sätt dig ner o ränka o skriv vilkor.. o sånt sen å ut o se hur många som vill vara med..
 
AleX skrev:
Din ide skulle dock kunna fungera bra..
Eftersom:
"alla" känner alla
Och att för att få försäkringen så ska man ha kört på bana 3 gånger tex..

Då ser jag hellre att avrostningskurserna blir obligatoriska.
 
Blackninja skrev:
Eller tar man bara upp vagnskade så man tecknar halv och har en låg andra halva på eget bolag, en hoj e relatit billig, och blir den stulen slipper man bry sig, inte lika vanligt att man hoppar av den i farten för att kunna casha ny.
ärligt talat.. vilka ska hålla i det då.. det lär ju krävas mer än 1 pers. och som någon sa går det inte runt på 25 lök om året så hur ska det här då gå..

jag vet tex 6 hojar som blev stulna förra året.. det är 500000 till att börja med.. sen lagade jag min hoj på verkstad för 65 lök osv osv.. vet även några st som fick lösen när dom klotade ca 10 st.. jaja lycka till
 
Bra ide här får du några tips,självrisk på vagnskada 18000kr (och fördubblad premie till 8000kr närmaste 5åren) självrisk på stöld/brand 20000kr (och fördubblad premie i 5år) trafik delen hmm ja säg 10000kr i självrisk där då (och dubbel premie i 5år).
 
Funker Vogt skrev:
Enligt trygghansa så går de fortfarande back massor på klass 7, därav sitt nya system för iår. Och om de går back med premier runt 25000/år för en plasträser, hur skall du då få det att gå runt med en lägre premie? :confused:

De på trygghansa är rätt slipade ekonomer, hade de gått back skulle de inte fortsätta med att försäkra klass 7 hojar, hur kunde Holmia gå runt, har alla börjat ramla jättemycket sen TH köpte upp dem???

Skulle vilja se den bolagsstämman där ingen bryr sig om att man driver förlustdrivande verksamhet????????????????
 
om det på något sätt skulle gå att undvika att betala ut ersättning för personskador på vanlig trafikförsäkring (förrutom om om 2:a person e inblandad dvs. ej förare)

så föraren får ta det på sin hemförs/olycksfall..

samt att enbart ha alternativen

trafik
trafik + stöld

sedan ha en hevetes hög självrisk...

så ska det nog fungera,,,, problemet e..
det krävs en helvetes massa stålar att komma igång....
vem vill backa upp en sådan här idé ? banken ? tssss :huvet
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top