Försäkringsbolag :kocko (lustigt)

• Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date

HanneZ

Guest
Idag så har jag ringt runt till flertalet försäkringsbolaget för att försöka hitta den billigaste premien. Hitta ett till slut som verkade hyffsat. Flera lustiga konversationer blev det men denna tog priset, o det va hos ett av de större företagen!

Det är så att jag har en Suzuki GSX-R600W från -92. Det är en usa-importerad hoj som aldrig kom till sverige. Den är identisk med 750'n förutom borr, slag, förgasare. När jag ringde till detta bolag så sa jag som vanligt att jag vill höra om en premie. Tjejen som verka trevlig bad mig om personnummer, o sen fråga hon vad jag hade för hoj. Då sa ja att jag hade en Suzuki GSXR600 från 92 och hon började leta på datorn. Efter ett tag sa hon att hon hade hittat de osså gav hon mig en premie som var av en annan värld. Hade på känn att de va nåt skummt så ja frågade vad en likadan 750 o då va den betydligt billigare :va. Då kläckte hon ur sig att hon inte hitta min 600 så hon tog den som en GSXR600 -96 :kocko . Menn... ehh sa ja det är ju inte direkt vettigt, den är ju mycket nyare, lättare, mer effekt, mer stöldbegärlig etc. Men hon gav sig inte. Detta va de första företaget ja ringde till så jag vart lite nervös. Ringde till bilregistret o bad en annan trevlig tjej att söka på de inledande tecknen i mitt chassi nr o då visade de sig att jag hade den enda GSX-R600W i hela sverige :tummenupp . De va ju lite kul men känns ju inte bra o stå ensam mot försäkringsbolagen. Alla de andra företagen tog den på vikt och effekt senare visade sig dock. Frågade alla om de hade kvar 1-7 systemet och 1 st svarade ja, o de va nåt litet skitbolag. Hur som helst så hitta ja en bra försäkring till slut!

Ville bara skriva av mig lite :D

/ Hannes

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka