Försäkrings-träsket

Gamen

Nybliven myndighetsföraktare
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
Bytt från sport till motard, aldrig varit lyckligare
Tjena

Jag behöver lite vägledning i försäkringsträsket. I mars lagom till att säsongen skulle dra igång bröt sig nån trevlig fattig in i mitt garage och slaktade hojen, min besvikelse visste inga gränser.

Efter snack med bolaget rubricerades det som stöld och jag får beskedet 10000 i självrisk.:huvet Nåja hojen är helförsäkrad hos bolaget och personligen tycker man det är lite styvt men vad göra.

Nu börjar juni närma sig sitt slut och hojen står ännu kvar på verkstaden i väntan på delar, då tänker man att nu måste bolaget ingripa på något sätt, antingen se till att delarna kommer fram eller lösa hojen.

Efter en kort och inte särskilt trevlig konversation med en skadereglerare får man slängt i ansiktet att han minsann inte bryr sig om min situation och jag kan i princip dra åt helvete med min vädjan.:confused:

Är man verkligen såhär rättslös när det kommer till bolagen, mc- säsongen är kort och med tanke på premierna tycker man att någon form av skydd eller valuta för pengarna borde finnas.

Kan man ta detta till någon högre instans?? Eller har de verkligen rätt att be mig fara o flyga när man dels slänger ut rejäla summor på premie och sen en självrisk som mer liknar en våldtäkt. Jag har i alla fall inte så gott ställt att detta inte kommer svida lång tid framöver. Dessutom får jag inte åka.:(

Finns hur många instanser som helst, börja med att titta på bolagens egna hemsidor. Konsumenternas Försäkringsbyrå är en bra början i alla fall.
Det är för övrigt reglerat i villkoren hur lång tid de har på sig om jag inte missminner mig, och om jag inte missminner mig igen så är det 30 dagar.

Finns hur många instanser som helst, börja med att titta på bolagens egna hemsidor. Konsumenternas Försäkringsbyrå är en bra början i alla fall.
Det är för övrigt reglerat i villkoren hur lång tid de har på sig om jag inte missminner mig, och om jag inte missminner mig igen så är det 30 dagar.

30 dagar till vad?? Är de helt friskrivna från ansvar och kan låta mig gå hela säsongen utan hoj bara de gör lite halvdant jobb inom 30 dar. Det låter lite taskigt. Ska höra mig för, tack för hjälp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman