Försäkringar

creew

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
ingen ännu....
Har hittat en gsxr1100 som är importerad och blev reggad i sverige med 25kw på papprena.
Den har aldrig varit strypt utan det står på pappret att original effekten är 25kw!
Vågar man köpa en cykel med sådant "Fiffel"?
Om man skulle smälla med den och försäkringsbolaget kollar upp den så får man väll skulder resten av livet ?

Last edited:
Undrar vad för dåre på besiktningen som har gått på att en 1100R har 25kw?! :va
Har du bara kort för A tung så är det väl inga problem, försäkringsbolagen brukar väl ändå gå på orginaleffekt för modellen?

se det som en chans att få hyberbillig försäkring..:yoparty sen kan ju inte du rå för att du är ovetande om nåt.. :rolleyes:

"försäkringsbolagen brukar väl ändå gå på orginaleffekt för modellen?"

Så är det väl.Jag däremot fick billigare när jag ställde på en helg då påställningen gick genom Centrala Bilregistret,där stod hojen på 72kw istället för dom ostrypta siffrorna.

Fb brukar gå på orginaleffekt dvs det som står i regbevis. Därefter brukar de dessutom köra med en del luddiga formuleringar, som går ut på att om du uppenbart borde ha känt till att det är mer effekt, så är det din skyldighet att upplysa dem om det. En 72kw reggad hoj som egentligen har 90kw kan kanske gå igenom det nålsögat. Knappast en 25kw regad 90kware. Förmodligen lär du klara dig tills något händer men när det gör det så lär du få problem.

/Fd Fb-anställd

Hoztic skrev:
Har du bara kort för A tung så är det väl inga problem, försäkringsbolagen brukar väl ändå gå på orginaleffekt för modellen?

Inte alla! Länsföräskringar går på strypta versionen på vissa modeller. :fakta

Hoztic skrev:
På dom flesta modeller går dom på ursprungseffekt. D.v.s. den effekt som hojen reggades in på första gången. På en del modeller har dom dock lärt sig att det står fel från början och därför går dom på orginaleffekt.

(De där kan jag inte vetenskapligt bevisa men jag har ringt samtliga bolad om nästan samtliga sporthojsmodeller från -88 till -00)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park