Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vilken klass hamnar en 100-150hk maskin på och över 200kg?HanneZ skrev:klass 7 är ungefär mer än 100 hästar o mindre än 200 kg. Nu så har flera bolag ändrat så de finns även klasser över klass 7.
Jag får pröjsa 1050 halv/mån för en klass 7, bor i lilla skövde o är 22 i höst
skickade mail till folksam där jag har bilen försäkrad m,m om vad en zzr-1100 skulle kosta m,m och en Suzuki gsx 750 f slingshot skulle kosta när man bor på landsort med eget låst garage m,mHanneZ skrev:ja du, de beror ju som sagt på fördelning
strunta du i klassning o ring o fråga vad hojarna kostar o försäkra istället!
kle1991 skrev:Jag betalar 2900 kronor för helårsförsäkring(1/2 försäkrat) på min Yamaha Fzr 1000 1989:a trygg-hansa.![]()
![]()
![]()
![]()
Då har jag orginaleffektsförsäkrat på 107 kw(tror inte trygghansa bryr sig i reg-effekten)
Om 5 år( när den blir 20 år gammal) Kan man helårsförsäkra den helförsäkring för under 1500 kr, i bilsport/mc classica försäkring.
Skall kanske säga att jag haft körkort sen maj månad i år!!!![]()
![]()
![]()
Väldigt lustigt... jag pratade med dom häromdan och då hade dom kvar den gamla klassningen, nämligen att R1-98, cbr900-93, gsxr -98 m.m. kostade exakt lika mkt!amullo skrev:Idag så är det inte så många bolag som använder den "gamla" klassningen av hojarna.
Jag talade med Folksam som har ett eget system med 11 klasser istället för bara 7. Det hjälpte mig till en lägre premie.
Ring o kolla priser. Ringer man 2 ggr. till samma ftg får man sällan samma pris.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|