Försäkringar/Länsförsäkringar

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Hoj
Yamaha FZ1 N
Hallo nu har länsförsäkringar fått fnatt igen. Nu har dom tagit bort offroad försäkringen för oss motardåkare min vart på slag me 11,000 kr. Så jag tänkte bara säga att dom som har länsförsäkringar ska kolla upp vad ni har för någe. Man fick nämligen inge brev om att dom hadde tagit bort de åh höjt försäkringen. Bara kom att man skulle betala:mad: . Så ni vet om de MVH-Sahlen

Det är ju bara att byta då ju... Om du inte redan betalt förståss.
Hur mycket dyrare blev det?

Tror bilsportmc är bästa allternativet för offroad/motard/enduro för dom flesta även om dom bara har årsförsäkringar:tummenupp

Hallo igen. Jo jag har bytt till bilsport mc nu åh där skulle dom ha 3800. Länsförsäkringar ville ha 15000 nu för en KTM duke 2. Innan ville dom ha 4200. Man blir fan snurrig på försäkringsbolagrn.

Helt otroligt!

Kollade upp vad min Husa skulle kosta hos några olika. LF ville ha 23000:- hel/helår. Dom räknar på ostrypt cykel. Ifrågasatte detta och undrade varför dom stackare som ändå åker strypt måste betala samma peng. Det hade dom inget bra svar på. Nog för att jag vet att dom flesta plockar bort strypningen, men ge istället sjutton att betala ut pengar till dom som myglar och ändå orsakar skada och låt dom som åker strypt (dom få som det nu kan vara) betala en mindre premie.

Innan jag hade köpt min nya Husa så kollade jag upp premien på en likvärdig -07:a hos IF. Dom ville ha 2000:- hel/helår. När jag nu har köpt cykeln och fått mitt regnummer så ville dom ha 4500:- hel/helår. Mer än dubbelt så mycket. Dessutom så var självrisken högre än dom 1000:- som man hade lovat först. När jag frågade hur det kunde skilja mer än dubbelt på en identisk cykel med lika många kilowatt så sa dom att det berodde på att min cykel var helt ny. Jag frågade då om jag får premien sänkt när cykeln blir 1 år eftersom den då är begagnad, men det fick jag inte. Fattar inte riktigt hur fan dom resonerar.

Nu har jag tecknat en åretruntförsäkring hos Folksam för 3000:-/år. Det är det billigaste jag har hitta än så länge.

Nej.... Försäkringsbolagen är ena riktiga muppar!! :huvet

Last edited:
*/ ?>
Back