Försäkring

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
Ja då har man kört in i en bil då.Det var inte mitt fel utan han tar på sig det.
Hojen står inte på mig.Nu till frågan...Skinnstället och hjälmen som blev repigt täcks det av mc-försäkringen eller går det på hem eller olycks försäkringen?

Inget jävla tjöt om skenförsäkring tack

Hemförsäkringen tar det. Åtminstone tog dom mina kläder för 5 år sedan.

Fick du ut hela summan som stället var värt eller drog dom av pengar för att det var gammalt?

IRON MAN skrev:
Fick du ut hela summan som stället var värt eller drog dom av pengar för att det var gammalt?
Stället var endast 2 månader så jag fick ett nytt. Hjälmen var ett år så dom drog 10%

Dez skrev:
Tar han på sej ansvaret går ju allt på hans trafikförsäkring.

Stämmer, men jag fick pengarna av mitt bolag. Dom i sin tur får pengar av motpartens bolag... Inte kul som bågeåkare när sitt eget bolag kommer och klankar ner på hojen och försöker ge en så liten summa som möjligt...

Tycker dom borde samarbeta med den som betalat in dyra pengar till sitt försäkringsbolag och försöka få det bästa till dennes fördel, istället för att motarbeta denna!!

Ryggdunkning och kartell skulle jag vilja kalla det...

Som Dez säger så är det den vållandes (dvs bilistens) trafikförsäkring som ersätter din utrustning, Daniel. Du behöver inte blanda in hojens försäkring i det här ärendet, den eventuella kontakten sköter den vållandes bolag.

Vad gäller värdeminskning så är det olika på olika bolag, du kan få ut 100%, men de (F-bolaget/skaderegleraren) kan lika gärna jobba med att sänka värdet ett visst antal procent, baserat på hur länge sen det var du köpte grejorna.

/Marcus

IRON MAN skrev:
Ja då har man kört in i en bil då.Det var inte mitt fel utan han tar på sig det.
Hojen står inte på mig.Nu till frågan...Skinnstället och hjälmen som blev repigt täcks det av mc-försäkringen eller går det på hem eller olycks försäkringen?

Inget jävla tjöt om skenförsäkring tack

Inget tjöt men pessimistkommentar. Det räcker inte med "han tar det på sig" om man blandar in försäkringsbolagen. De gör sin vållandebedömning och den är inte alltid som vi tror. Om de bedömmer bilföraren som vållande gäller hans trafikförsäkring för skador på dina grejer oavsett om det var din hoj eller ej.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!