Försäkring?

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Tja. Som rubriken lyder. Var har ni era hojar försäkrade? Väntar på min Duke och kollade lite på försäkringar på en cbr-09. (då det inte finns några reg. nr till Duke) Tog ett reg nr från blocket. Fick en offert på 16 tusen hel/hel. Låter sjukt mycket? :gnissla

Tror knappast Duken är billigare än cbr:en :näsblod

du måste tatt högre kubik än 125 då,

Min ligger på 2 700 hel/hel på min pappa, bor utanför stan

får du över 5 000 på din pappa så är något sjukt fel :va

Pappa är 39 (fyller 40 snart) har Mc kort och har haft i 23 år.

Men har inte vissa försäkringsbolag att den som kör hojen och står reggad på hojen måste stå försäkrad på den?

Pappa är 39 (fyller 40 snart) har Mc kort och har haft i 23 år.

Men har inte vissa försäkringsbolag att den som kör hojen och står reggad på hojen måste stå försäkrad på den?

Edit: Nä nu ljög jag. Han är 38 fyller 39 ;)

Last edited:
Ring runt till alla bolag, priserna kan skilja drastiskt utan anledning. Mycket möjligt att duken är billigare att försäkra eftersom den är kåplös.

Ring runt till alla bolag, priserna kan skilja drastiskt utan anledning. Mycket möjligt att duken är billigare att försäkra eftersom den är kåplös.

Mjo kom också att tänka på det. Och det kan man hoppas. Pappa tyckte jag skulle skriva den på mig själv så slipper man något krångel med bolaget ifall det verkligen skulle hända något. Då har dom inget att anmärka på.

Mjo kom också att tänka på det. Och det kan man hoppas. Pappa tyckte jag skulle skriva den på mig själv så slipper man något krångel med bolaget ifall det verkligen skulle hända något. Då har dom inget att anmärka på.

Det går att teckna försäkring med vissa bolag, så andra får köra den också. Ända skillnaden jag fick var att självrisken ökade, och 600kr mer om året. Men det blir fortfarande 1,5-2k billigare än att jag skulle teckna den på mig själv :)

Betalar 1,5k för hel/hel genom farsan och om jag hade tecknat låg det mellan 3,6-4k tror jag.

Det går att teckna försäkring med vissa bolag, så andra får köra den också. Ända skillnaden jag fick var att självrisken ökade, och 600kr mer om året. Men det blir fortfarande 1,5-2k billigare än att jag skulle teckna den på mig själv :)

Betalar 1,5k för hel/hel genom farsan och om jag hade tecknat låg det mellan 3,6-4k tror jag.

Var bor du egentligen och vad kör du? :va

Man tycker att 4 taktare ändå borde vara ganska billiga att försäkra. Men tydligen inte :mad:

Var bor du egentligen och vad kör du? :va

Man tycker att 4 taktare ändå borde vara ganska billiga att försäkra. Men tydligen inte :mad:

I en liten håla, kallat Väring! :näsblod
CRM 125 från 91, det har nog med åldern att göra på cykeln,
farsan har en 125 scooter, slö och tråkig, den betalar han 4k för i försäkring, fast den kostade 7k i inköpspris... det är ju en -06 :brinnerup

Jag betalade 1700hel/hel för min Yamaha WR125X och strax över 2k för min Aprilia tror jag.
Är 18 och bor i en större "by".
Båda försäkrade hos folksam, vi har alla våra andra försäkringar där så det blir väldigt billigt.

varför?

Dom går inte snabbare eller accelerar fortare i pappret

Det är ju sant.

I en liten håla, kallat Väring! :näsblod
CRM 125 från 91, det har nog med åldern att göra på cykeln,
farsan har en 125 scooter, slö och tråkig, den betalar han 4k för i försäkring, fast den kostade 7k i inköpspris... det är ju en -06 :brinnerup

Aha. Det sura är att jag är skriven på ett ställe. Men bor på ett annat. Är skriven inne i stockholm men bor 3 mil utanför verkligen rakt ut i skogen.... :huvet

Jag betalade 1700hel/hel för min Yamaha WR125X och strax över 2k för min Aprilia tror jag.
Är 18 och bor i en större "by".
Båda försäkrade hos folksam, vi har alla våra andra försäkringar där så det blir väldigt billigt.

Låter ju bra ändå

Tecknade försäkring på nya husqvarnan igår, 1857 hel/hel hos folksam när den står på mig.
Lätt mc är snorbilligt att försäkra helt enkelt.

Sätt hojen på din pappa
Men säg att en under 18 ska köra
Ja har 2800
Hel/hel folksam
1500 för min pappa i sj risk
När ja kör 2500 i sj risk

men bil är bil, 5k i trafik är ändå lindrigt för en ungdom i bil :näsblod

Tycker inte jag :tungan

Speciellt inte när man får fajtas på vägen med 80+:are som kör på fel sida av vägen, moralmongon i 40-50-årsåldern som ligger och blockar på vägen 10km/h under gränsen, och andra allmänt farliga personer som garanterat inte behöver betala mer än en bråkdel av vad jag betalar :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT