Försäkringsfrågan är minst sagt oklar på bikeweek.
I inbjudan står det att alla deltagare skall ha prova på licens i " gatgrupperna". Men i nybörjargruppen (lugn) och motionsgrppen( medel) skall även motorcyckel vara påställd och trafikförsäkrad. I snabb grupp krävs ej detta.
Det skapar stora oklarheter i försäkringsfrågan eftersom det alltid skall vara klart vilken försäkringsform som skall tillämpas, Lagen om motortävlingsförsäkring ELLER trafikskadelagen (TSL).
I det här fallet försöker man att tillämpa båda två samtidigt , vilket är fel.
I den frågan måste SVEMO komma med fötydligande.
Just oklarheter i försäkringsfrågan var ett av Svemo"s argument mot privata trackdayarrangörer.
I inbjudan står det att alla deltagare skall ha prova på licens i " gatgrupperna". Men i nybörjargruppen (lugn) och motionsgrppen( medel) skall även motorcyckel vara påställd och trafikförsäkrad. I snabb grupp krävs ej detta.
Det skapar stora oklarheter i försäkringsfrågan eftersom det alltid skall vara klart vilken försäkringsform som skall tillämpas, Lagen om motortävlingsförsäkring ELLER trafikskadelagen (TSL).
I det här fallet försöker man att tillämpa båda två samtidigt , vilket är fel.
I den frågan måste SVEMO komma med fötydligande.
Just oklarheter i försäkringsfrågan var ett av Svemo"s argument mot privata trackdayarrangörer.
Last edited: