Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså kanske trafikförsäkringen gäller vid en olycka där du är vållande
Det blir väl olovlig körning också?
Jag vet inte hur många gånger denna fråga har varit uppe på forumet, och folk lär sig ta mig fan aldrig...![]()
"Jag vet inte hur många gånger denna fråga har varit uppe på forumet, och folk lär sig ta mig fan aldrig..."
Det va inte nån ide att söka för då får man upp en miljon trådar om massa saker som inte har med det jag undrar att göra, och jag orkar inte leta igenom allt.
Men tack för svaret![]()
Någon som vet hur vanligt/ovanligt det är med regresstalan?
Vad ska man ha gjort för det?
Grov rattfylla, utan körkort?
Nej. Inte "kanske".
Inte beroende på vad som står i villkoren.
Och inte om månen står placerad i skugga i förhållande till solens zenit jämfört med kräftans vändkrets...
Inga villkor, regler, texter eller hokus-pokus kan någonsin friskriva ett försäkringsbolag från trafikförsäkringsdelen.
Trådskaparen kan köra mot trafiken på en motorväg, på fyllan, iklädd rosa latexdräkt, utan hjälm eller annan föreskriven utrustning.
TRAFIKFÖRSÄKRINGEN GÄLLER ALLTID!
(Däremot kan, i extrema fall, bolaget i efterhand kräva försäkringstagaren på de pengar bolaget lagt ut på skadan, s.k. regresstalan. Men det är otroligt sällsynt.)
Jag vet inte hur många gånger denna fråga har varit uppe på forumet, och folk lär sig ta mig fan aldrig...
Inte nödvändigtvis. Försäkringsbolaget bryr sig inte om det.
Men skulle det bli en olycka med allvarliga personskador där polisen naturligtvis blir inblandad så kan man nästan förutsätta att det blir en utredning om huruvida hojen varit modifierad så den inte överrensstämmer med registreringsbeviset.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |