Försäkring Folksam vs IF arrghh

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Jaha nu efter mitt sista inbrott fick jag ju lösa in både min hemförsäkring och min motocykel försäkring.

Snacka om att allt nu efterhand måste varit ett beställningsjobb.

Man hade tagit sig in på natten brutit upp fel garageport och dessutom inte lyckats med den förstnämda utan sedan försökt på min. Troligtvis var det min port man ville åt från början men tagit fel.

Man hade brutit upp min port med våld och sedan i lugn och ro packat ihop allt jag hade i garaget och sedan förmodligen lastat det i en bil med släp. Vittnen säger det iallfall att där var en bil som var runt garaget där vid tiden av stölden.

Ofan tänkte jag allvar. :O men seriöst dom var nog ute efter motorcykeln men den har ju superlarmet rune sedan någon vecka tillbaka så den har man bara rivit av mitt orginalblås på ...

men det roliga är att jag och min flickvän kom till garaget på natten "hade en dålig känsla" så jag brakade dit

hittar ett så tomt garage så min granne efter att jag flyttat till annan plats trodde jag sagt upp garaget och flyttat och slutstädat

Vad man kom över

Verktygsvagn med verktyg till bil och motorcykel för 9 lök

kläder och hjälm

orginalblås och plastkåpa bak?

diverse småprylar i mitt garage som jag fotfarande inte kommit på vad det är

ähh okej det ordnar sig trodde jag

Ringde if

okej dom tar mitt blås och plastkåpan... 15 lök i självrisk

kommer jag någonsin få ut något av allt det jag förlorat???

andy

mc säsongen verkar tyvärr över

arrghhh :fatta!

Last edited:
Leta igenom din fotosamling och kolla om du har kort på några av grejerna som blivit stulna. Hjälm, handskar, kängor, ställ, kåpor, verktygsskåpet mm och visa det du hittar på kort för gubbarna som kommer. -Ett litet tips från en släktning som jobbar på folkam.
(Så du kan bevisa att du ägt åtminstone några av sakerna).

Edit: Lycka till förresten! Hoppas att det inte är någon av gangstrarna som tagit sakerna. Ett tips är ju att meddela eran hobbypolis ww oxå.

yonsson skrev:
Leta igenom din fotosamling och kolla om du har kort på några av grejerna som blivit stulna. Hjälm, handskar, kängor, ställ, kåpor, verktygsskåpet mm och visa det du hittar på kort för gubbarna som kommer. -Ett litet tips från en släktning som jobbar på folkam.
(Så du kan bevisa att du ägt åtminstone några av sakerna).

Edit: Lycka till förresten! Hoppas att det inte är någon av gangstrarna som tagit sakerna. Ett tips är ju att meddela eran hobbypolis ww oxå.

tur att jag har foton på nästan allt utom verktygsskåpet så kan det väl vara bra

Tänk på att Försäkringsbolagen läser allt som skrivs här angående stölder. Dom hämtar massor med information här, jag vet av egen erfarenhet. Så tänk efter 2 ggr på vad du säger och skriver här för om dom kan kommer dom använda det emot dig.
Folksam brukar vara jäkligt schyssta! Jag funderar faktiskt på att ta deras högre premie bara för att dom vart så schyssta dom gånger jag haft att göra med dom... (har TH nu)

Lycka Till!

Last edited:
hansome skrev:
Tänk på att Försäkringsbolagen läser allt som skrivs här angående stölder. Dom hämtar massor med information här, jag vet av egen erfarenhet. Så tänk efter 2 ggr på vad du säger och skriver här för om dom kan kommer dom använda det emot dig.
Folksam brukar vara jäkligt schyssta! Jag funderar faktiskt på att ta deras högre premie bara för att dom vart så schyssta dom gånger jag haft att göra med dom... (har TH nu)

Lycka Till!

jag som återigen blir misstolkad

inget ont om försäkringsbolagen mest att jag kanske ångrar att jag inte har hem och mc inom samma bolag ...

sen är det ju tiden också

det tar ju tid

men mest av allt är det dom jäklarna som snott mina grejer det är ju dom jag är arg på tycker det är s å jäkla jobbigt när inte folk kan skilja på mitt och ditt längre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT