Försäkring Ducce!!!!

eazy

Eazy
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
-05 CBR1000RR
Såg en tråd där det tjafsades om byta från Ducce till Japs. Kom då att fundera på vad det kostar i Sverige att försäkra en Ducce 996.

E d nån som har lite koll på detta? Eller e d ca samma som för japsarna!
Nu betalar jag ca 2000:-/mån för zx9:an....eller var d mer...kommer inte ihåg... :huvet

Menar folk att det skulle vara billigare med en ducce/Italienare??

Tjof

För min del var det billigare, men det var 3-4 år sedan iofs.
Snacket är väl att en del menar att de reggas med effekten som Ducati uppger vilket är bakhjuls-effekt, hur det stämmer med verkligheten vet jag ej.
Men det är ju bara att ringa runt och kolla.

eazy skrev:
Såg en tråd där det tjafsades om byta från Ducce till Japs. Kom då att fundera på vad det kostar i Sverige att försäkra en Ducce 996.

E d nån som har lite koll på detta? Eller e d ca samma som för japsarna!
Nu betalar jag ca 2000:-/mån för zx9:an....eller var d mer...kommer inte ihåg... :huvet

Menar folk att det skulle vara billigare med en ducce/Italienare??

Tjof

Du borde ju ha koll med din bestyckning! Själv vet jag inte men att ta en hoj från Tyskland och sen ha lite av en myspratstund med snubben som ska regbesiktiga den, ja då kan du få vilken effekt du nu vill ha i regbeviset eftersom det ju inte går att försäkra aset innan den är svensk juridiskt.(p.s. bes-mannen var trevlig o gillade ducce men hade ingen koll på vad som skulle stå vart o vad den vägde eller hur mycket den skulle låta...)

FJS skrev:
Du borde ju ha koll med din bestyckning! Själv vet jag inte men att ta en hoj från Tyskland och sen ha lite av en myspratstund med snubben som ska regbesiktiga den, ja då kan du få vilken effekt du nu vill ha i regbeviset eftersom det ju inte går att försäkra aset innan den är svensk juridiskt.(p.s. bes-mannen var trevlig o gillade ducce men hade ingen koll på vad som skulle stå vart o vad den vägde eller hur mycket den skulle låta...)

Hmm, har inte tänkt på detta faktiskt. Att det går att hitta en trevlig bes. gubbe. Nåväl, bra, tackar. Ska nämligen ta hem duccen förr eller senare och då behövs det nog lite snälla gubbar.
Att jag inte har koll på ducce e för att jag å ducce är i ett annat land och jag köpte den för att prova nåt nytt. Men d blir nog bra som fan. Den känns förbannat ball. Har du koll på trim grejer förresten ooch vad som kan enkelt göras??

eazy skrev:
2024740 Hmm, har inte tänkt på detta faktiskt. Att det går att hitta en trevlig bes. gubbe. Nåväl, bra, tackar. Ska nämligen ta hem duccen förr eller senare och då behövs det nog lite snälla gubbar.
Att jag inte har koll på ducce e för att jag å ducce är i ett annat land och jag köpte den för att prova nåt nytt. Men d blir nog bra som fan. Den känns förbannat ball. Har du koll på trim grejer förresten ooch vad som kan enkelt göras??

Termignioni kan vara från början eller bara slipons, tips 54mm hela vägen. Jag har dubbla trimchip men det kräver att verkstan trimmar in det. Luftfilter ska vara den öppna typen. Annars har jag inga övriga tips om du inte vill konvertera till racemaskin.

Vad jag förstår så var det billigare förrut. Fick en jäkligt bra förs på min Monster när jag hade den för ca 4 år sedan. Var lite inne på att köpa en igen (Monster 1000) men den skulle bli lika dyr som en vanl japans sporthoj :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT