Förreggad=landsväg?

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM
Alltså, går det få en förreggad KTM att bli landsvägs registrerad, eller ja vet att det går, men utan att behöva spendera en förmögenhet. Vad behövs?
Har läst i en gammal tråd om att det bara är och skicka in papprena så kommer skylten hem i lådan men e det så lätt? har någon gjort så?

///Anton

Last edited:
Jag kan svära på att det inte är så lätt. Min är förreggad men saknar CoC-dokument=jävligt dyrt och bökigt att lv-regga.
Att e-regga är inga problem iaf, men som sagt så krävs det lite mer för lv-reggning.
Jag ringde till en kille på SBP i sthlm och han var jäkligt bra att snacka med och han kunde mycket också. Ring dem och be att få snacka med någon av teknikerna på just mc så vet de nog precis hur du ska göra.

<Anton> skrev:
Alltså, går det få en förreggad KTM att bli landsvägs registrerad, eller ja vet att det går, men utan att behöva spendera en förmögenhet. Vad behövs?
Har läst i en gammal tråd om att det bara är och skicka in papprena så kommer skylten hem i lådan men e det så lätt? har någon gjort så?

///Anton
Jag för regga min SMR för att jag vill slippa krongel när jag ska utomlands och köra.

För att förregga så var det så enkelt som att skicka lappen och du får skylten hem i lådan. MEN då är den bara för reggad inte LV reggad. För att få köra med den sen så måste all laglig skit på mm

Jag har COC papper på min hoj men inte ens då ville det gå att regga. Var inne på reggbesiktning i fredags men besiktningsmannen ville ha ett intyg. En husaberg certificierad verkstad måste tydligen kolla på hojen och skriva ut ett intyg på att den är i enlighet och överänsstämmer med COC samt ASB. Snart åker hojen in på verkstad så vi får se vad som händer hedanefter.

Jag har kontaktat KTM men ja har inte riktigt fått ett svar på en fråga, sen vilket år och framåt kom exc modellerna med coc intyg mm för landsvägs registrering?

<Anton> skrev:
Jag har kontaktat KTM men ja har inte riktigt fått ett svar på en fråga, sen vilket år och framåt kom exc modellerna med coc intyg mm för landsvägs registrering?
Kan inte besvara din fråga men på husorna trots att de utfärdade COC intyg från 00 och frammåt så är inte alla 00orna utfärdade med intyg.

<Anton> skrev:
de har det från i alla fall 00 och du vill nog inte ha en äldre, har för mig att de har kassa motorer eller är det ännu äldre som har det?

hoppas jag varit till lite hjälp

Hmm, denna tråden handlade om att lvregga en redan förreggad ktm, det går visserligen inte, utan att man måste bänka den o mäta o greja. Att förregga en oreggad vet ja inte hur man gör.

liljekvist skrev:
1907072 Jag för regga min SMR för att jag vill slippa krongel när jag ska utomlands och köra.

För att förregga så var det så enkelt som att skicka lappen och du får skylten hem i lådan. MEN då är den bara för reggad inte LV reggad. För att få köra med den sen så måste all laglig skit på mm

kan man förregga vad som helst? tex:fiddy

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...